• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • bartan

God morgon tjejer,
    idag ska jag iväg och fixa naglarna. Jag har sovit så där inatt och det som verkade lugnt har nu börjat krypa upp till lite nervositet. Hur ska det bli imorgon då

• fru Trul
    bartan skrev 2008-05-29 07:35:25 följande:
    God morgon tjejer,idag ska jag iväg och fixa naglarna. Jag har sovit så där inatt och det som verkade lugnt har nu börjat krypa upp till lite nervositet. Hur ska det bli imorgon då
    Roligt att höra att du börjar bli nervös, du verkade onormalt kolugn sist vi träffades, blev nästan orolig... Det finns nog inte en brud i världshistorien som inte varit nervös, det hör liksom till...

Hoppas allt är bra med er, själv är jag hemma från jobbet för jag är förkyld å hostar som sjutton... Synd om mig... Nu ska jag dricka te med honung å se om det blir bättre... Kram på er!
  • Lantzakeri
    frökenkräfta skrev 2008-05-28 09:28:09 följande:
    God Morgon,jättetrevligt att träffa några av er igår! Jag fick många bra tips och ska spana lite närmare på Nixa-klänningar.Lantzakeri, vi har också en borgerlig vigsel. Det blir uppe på Skansen Kronan 8/8. När det gäller festlokal så har vi hittills tittat på- Gosskörens Hus i Haga- Stora Holms säteriSka titta på Malins Skafferi på lördag.Andra lokaler som jag läst om här där man kan ta med egen dryck är:- Oceanen, Masthugget- Kustens Hus, MajornaVigselplatser finns många: BotaniskaTrädgårdsföreningenVid havetGunnebo Slotttex
    Frökenkräfta jag har med tittat på skansen Kronan faktiskt får kolla det vidare med min blivande.Han vill ha vid havet nånstans säger han hehe

Jag har varit på ett bröllop på malins skafferi, tycker det var jätte fint beroende på hur många gäster man har det kan bli för litet om man har många gäster.
  • Troll1

Stackars dej, Fru Trul! Krya på sig nu...

Bartan: ha det så bra hos nageltjejen idag. Passa på å njuuut!

• Lantzakeri
    Mizty skrev 2008-05-28 08:48:58 följande:
    Grattis!! Då får jag tipsa om Stora Holms Säteri. Det är underbart fint & bra platser för vigsel finns där oxå! www.storaholmssateri.se
    Jag har hört talas om stora holms säteri jag åkte ut dit en dag bara för att se området det var ju inte det bästa men jag får helt enkelt boka tid för att se hur det ser ut inne i lokalen och grönska runt omkring.

känner lite stress inför att hitta en lokal hihi
  • Mizty

Hello girls!

Vill bara önska en trevlig helg!!
    Själv ska jag inventera hela helgen... *urk* Men jag får tänka på dom goa pengarna som kommer sedan

Bartan - Skiver här oxå Ha en underbar dag i morgon & njut!! Vill ha full rapport sedan!

Kramizar

• Lokalo

Hej & trevlig helg, och massa lycka till Bartan!

Dagens tips från mig till nån som behöver köpa mannens kläder;gå till Johans (på Linnégatan).

Min man fick frockcoat, byxor, skjorta, väst och pastrong för 1300kr. Vi gick båda därifrån med en förvånad min och sa "öh?" Normalpris hade nog kitet kostat 7000-8000kr men just precis ett av de set som var på rea passade honom precis. Ibland ska man ha tur. Vi får se det som komp. för min apdyra klänning....

• Schükano

Hej på er alla, gamla som nya!

Idag sitter jag på jobbet med bröllopsskorna på...måste börja gå in dem så att dem känns sköna till september

Bartan! Tänker på dig och önskar dig lycka till!!

Önskar er en trevlig helg och tack för den trevliga fikan (ni som var med). Hoppas fler kan hänga med nästa gång.
    Kramar

• frökenkräfta

Bartan, önskar er lycka till imorgon på er dag!

Imorgon ska vi åka till Malins Skafferioch kolla på lokalen. Ska bli spännande.
    Kollade manikyr på ett ställe som ligger när där jag bor, jippie.se
    De har manikyr för 250 kr. Funderar på att boka där. Nu drar det snart ihop sig till 8/8! Inbjudan till festen har jag börjat att fundera på och så jhar jagbörjat att skissa på en hemisda med all info, sådan som flera av er har. Testar weddingannouncer.com Verkar bra och hyfsat lätt att jobba i.

• Carolina1979

Önskar er alla en trevlig helg!

Bartan: Lycka till, hoppas att du får en underbar dag!

Hoppas på nytt fikatillfälle snart!

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2