• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • Carolina1979

Vendel och Angelica skrev 2008-05-27 21:16:58 följande:

Hejfår jag vara med här
    Heeej - hittade du hit också!?
    Klart du får vara med
  • Troll1
    Mizty skrev 2008-05-27 21:14:22 följande:
    Om det är någon som vill kika på mina kort så har jag en blogg... www.miztyloveslife.blogspot.com
    Oj så fina bilder! Sicken liten goding ni har...
    Vad duktig du är på scarpbooking. Själv vill jag men kan inte.
    Kan man få lite "byskvaller" om kvällen? Ni hade trevligt förstår jag.
    Min son blev så glad över att bli lite ompysslad av sin mamma. Vi har inte bott ihop sedan 5 ½ år, efter separationen från hans pappa. Så han älskar när vi kör de vanliga födelsedagstraditionerna som vi gjort i alla år. Sötnosen blev överlycklig över mat, tårta, presenter mm. För att inte tala om min minsta tjej. Hon blev helt salig över att se sin bror.
  • Mizty

Halloj brudar

Strålande sol & idag är det kontraktskrivning

Angelica - Hej Här är bara att hänga på!

Carolina - Tack! Ska kolla in i din blogg senare!

Trolle1 - Kul att han blev så glad Klart att det är mysigt att bli ompysslad av mamma!! Tack Tyvärr har jag haft en LÅNG svacka, har inte gjort något frånsett några kort på flera månader... Men nu börjar jag bli lite sugen igen. Ja, vi pratade bröllopsbutiker, nixaklänningar, kinaklänningar, psalmer, herrkläder, inbjudningskort & barnafödande m.m. Mycket trevligt var det i alla fall!! Vi hade rekord i antal i går oxå, vi var 6 st

Kram på er tjejer

• Mizty

Grattis!! Då får jag tipsa om Stora Holms Säteri. Det är underbart fint & bra platser för vigsel finns där oxå! www.storaholmssateri.se

Lantzakeri skrev 2008-05-27 21:34:46 följande:
    HalloooJag min blivande friade till mig 19/4 och vi ska gifta oss 30 maj -09Letar efter lokal några förslag?Jag vill gärna ha med egen alkohol, ni får jätte gärna komma med förslag för vigsel platser med vi vill gärna hitta en fin plats där vi kan ha vår borgerliga vigselTar gärna alla förslag som finns ;))
  • frökenkräfta

God Morgon,

jättetrevligt att träffa några av er igår! Jag fick många bra tips och ska spana lite närmare på Nixa-klänningar.

Lantzakeri, vi har också en borgerlig vigsel. Det blir uppe på Skansen Kronan 8/8.
    När det gäller festlokal så har vi hittills tittat på
    - Gosskörens Hus i Haga
    - Stora Holms säteri

Ska titta på Malins Skafferi på lördag.

Andra lokaler som jag läst om här där man kan ta med egen dryck är:
    - Oceanen, Masthugget
    - Kustens Hus, Majorna

Vigselplatser finns många:
    Botaniska
    Trädgårdsföreningen
    Vid havet
    Gunnebo Slott
    tex

• frökenkräfta

Och så ska jag kika lite närmare i era galleri på klänningar och inbjudningar! Blir ju väldigt imponerad av att de flesta gör så mkt själva

• Vendel och Angelica

Trevligt att jag får "hänga" här med :)

Mizty/caroline och jag gick gravida samtidigt :)
    Carolina och jag är med i samma pysseltråd och har varit i samma Sims2 tråd!
    Daaniela har oxå varit i samma pyssel tråd!

Så med andras pyssel länkar så "slänger" jag in min med
    smurfmamman.blogg.se
    Få familjeliv heter jag Smurfens Mamma

Mer då
    Jag och min M2b jag ni förstår väl på nicket vad vi heter
    Bestämde oss redan förra sommaren, planen var först i år men mannen han ville att vi skulle få en bra budget och inte ta ngt bara för att vi måste för att det är billigt, så vi skulle satsa på långtids spar och kunna leva drägligt under tiden!
    Så nu är planen om det fungerar med kyrka och lokal 090807 det är en fredag men vi hoppas att det går! Annars blir det väl lördagen före eller efter.

Vi har en liten Smurf, vår son Wilhelm som föddes 060209 xantal dagar försent men ut kom han och har varit en helt underbar kille sen dess

* Vi vet var vi vill vigas St Birgittas kapell så det blir att ligga på telefonen 12 månader innan...
    * Prästen ska göra allt hon kan för att inte vara upptagen de helgerna det kan bli (min konfirmations präst, jag var med i hennes 1a kull och hon har döpt sonen)
    * färg tema blir vin rött kombinerat med grått alt creme
    * klänning- har inte provat el så innan men spanat på nätet och jag har hittat en modell som jag nog vill ha o tror passar mig
    * ringarna är också rätt så klara i våra huvuden
    * festlokal är ngt som vi inte vet alls vad vi vill... men det lutar åt en lokan där man får ha egen dryck och man kan ta vilken catering man vill, men förutsatt att vi inte behöver hyra porslin mm...
    * inbjudningar, program, placeringskort, tackkort mm kommer jag göra själv med hjälp av pysslande vänninor, får själv vara "slav i år" hihihi

tja det var väl lite
    fråga på bara!!

tjingeling

• Lokalo

Anjelica>> kul, vi ska också vigas i St. Birgittas.

Tack för igår, det var skoj!

• Vendel och Angelica

ja det är så fint där, och min M2b han har en farbror som han stod väldigt nära som gifte sig där! Så det var det första han sa jag vill ha St Birgittas!!
    Så då får jag ju direkt info fr dig sen om det var så fint som des sägs!!

Lokalo skrev 2008-05-28 12:30:25 följande:
    Anjelica>> kul, vi ska också vigas i St. Birgittas.Tack för igår, det var skoj!
Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2