• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • frökenkräfta

Bröllopsnatten:
    vi kommer att bo Gothia Towers. Ska bli kul! Har inte bott på hotell i Gbg någongång.

Novotel ligger vid Klippan ungeäfr, mellan Klippan och Röda Sten kanske man kan säga? Har bara sett det utifrån.

Tror att det ligger ett hotell i Vasastan, ner mot Annedal, som heter Liliton ( ngt osäker på namnet) De brukar alltid lyftas fram som ett mysigt, personligt hotell. Det kanske kan vara ett alternativ? Vet inget om priser där.

Fika:
    jag har skrivit upp de dagar jag kan. Om det blir ngn annan dag så ska jag försöka att komma iallafall. Bestäm ni så försöker jag komma. Vi har så himla mkt hemma med renovering och jobbgrejer och annat. Försöker komma loss. Utan barn.

• Troll1
    Mizty skrev 2008-05-23 10:12:45 följande:
    Troll1 - Hotell 11 liggre på Eriksberg. Novotell har jag aldrig bott på... Men jösses den 17:e Fy vad jobbigt! Hoppas att det blir tidigare. Hoppas du/ni kommer på fikan
    Ja Mizty, blir bara lipfärdig när jag tänker på det. Förutom 1 ½ dag så har han ju varit borta sedan den 26 april. Orken är nästan slut på mig, det är väl därför jag fick migränen kan jag tro. Har fortfarande jätteont i huvudet. Hur länge sitter det i?
    Hade gått ner 1½ kg ca, men nu hade jag gått upp ½ igen. Åhhhh. Måste bli av med lite, vill vara fin i sommar och till bröllopet. Jag tror man jobbar en del i motvind efter 40!
  • Mizty

Troll1 - Jag blir trött av två dagar ensam med sonen så jag kan tänka mig att du är helt slut!! Har du tagit migränmedicin? Konstigt i så fall att det inte går över.... Du kanske behöver receptbelagd medicin?! Jag har oxå jobbat i motvind med vikten Tänker ALDRIG mer utsätta min kropp för hormoner!! Köpte tabletter i går på apoteket, Liposinol. Minskar sötsuget, aptiten & sänker kolestorolet. Tog två tabletter efter frukosten, brukar vara vrålhungrig vid denna tiden, men inte idag, inte ens småhungrig. Nu är det ju inte bra att inte äta, så man får ju äta ändå, men det blir ju mycket mindre... Kan återkomma med rapport om ett tag!

Hoppas du mår bättre snart

• Troll1

Tack Mizty! Kanske ska dra i mig de där tabletterna du har börjat med. Synd att de är kolestrolsänkande bara. Brukar inte vara så nyttiga, men what the heck!
    Har startat en Tonidraine-kur. Detox i 20 dgr. Jag körde med det i perioder när jag arbetade i hälsobutik. Brukar funka bra. De gör väl sitt till med huvudvärken också förstås. Tog två st Eeze-tabletter igår.
    Mamma tror att jag är "lite bränd i kanten" nu. Känner mig sådär lagom labil... Det går väl över såklart, men ugh så tråkigt nu när det är vackert väder, vår/sommar o allt.

• CamillaetCamillus

Hej, här är jag (och min m2b), vi gifter oss hedniskt midsommar 2009, bor i Linné, får vi vara med? :)

• Troll1
    CamillaetCamillus skrev 2008-05-23 12:43:37 följande:
    Hej, här är jag (och min m2b), vi gifter oss hedniskt midsommar 2009, bor i Linné, får vi vara med? :)
    Klart! Välkommen!
  • CamillaetCamillus

Tack tack. :) Hur gör man förresten för att klippa in ett citat som man vill svara på?

• CamillaetCamillus
    CamillaetCamillus skrev 2008-05-23 12:59:13 följande:
    Tack tack. :) Hur gör man förresten för att klippa in ett citat som man vill svara på?
    Aha, hittade knappen! :D
  • frökenkräfta

Troll1: tröttheten och sömnbrist gör sitt till så klart när det gäller migrän. Låter som att du behöver receptbelagd medicin. Aj aj. Och om du sedan inte äter regelbundet så blir det ju värre. Eller äter för lite.

Vikt:
    kämpar också med vikten. Nu är det stavgång två gånger i veckan på kvällarna och sedan igår cyklar jag till jobbet om vädret tillåter( 1 timme T&R) och så mkt proteinpulver och mat som jag känner är nyttig. Nu så! Okej, jag har +20 kilo efter graviditet fast ska hinna gå ner några kilon innan den stora dagen.

• Sommarpar

hej! jag o min kille bor i högsbo och ska gifta oss i juli 2009, e det ok om vi é med oxå? :0)

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2