• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • bartan

Hej tjejer!
    Allt är väl med mig men luften har gått ur en totalt. Tänker
    berätta om dagen snart men jag har lagt in lite bilder så länge.
    Kramar från fru Prammefors

• Schükano

Åh Bartan, Vilka fantastiska bilder! Och vilken underbart vacker brud du var!
    Kramar

• fru Trul

Grattis Bartan, vad fina ni var! Kram!

• Vendel och Angelica

GRATTIS BARTAN

Fina bilder, ska bli kul att höra hur dagen var!!

• Troll1

Grattis Bartan! Härligt....

Frökenkräfta: "Kläm" inte in för många vad de än säger om antalet gäster som max. Det var trångt om plats när vi var där och det är ju trevligt om alla kan få lite space inte minst efter maten, vid dansen. Bara ett tips.

• Mizty

Bartan - Jag får ju skriva här oxå Ni var SÅ fina & du såg ut som en prinsessa!!

Trul - Är det på torsdag du opereas? Håller tummarna för dig & att allt går bra

Håller på för fullt med att rensa min dator, vilken himla tid det tar *pust*

I morgon ska jag åka med Börjessons på kvällen i skärgården! Det är en leverantör som bjuder, ska bli skitkul!! Mycket gott att dricka brukar det vara

Kram på er brudar!

• bartan

Ja, då får vi väl få ihop en berättelse.
    Vaknade ju tidigt som jag tidigare nämnt. Kompisen hämtade mig 8.20 och vi åkte till frissan, hon hade pyntat med syrenkvistar och ljus i hörnet av salongen.
    Rullade upp håret och vi lade grunden på sminket. Under tiden åt jag jordgubbar och drack lite mousserande vin. Kompisen servade mig hela tiden och sprang till affären för att köpa lite ätbart till mig. Hela frisersalongen var involverad i min dag, frågade om dagen och hur jag kände mig. Dem blev nog lite oroliga för jag satt visst kolugn.
    När det blev dags att klä på sig kom det en klump i magen, blev lite tungt att andas men det gick snabbt över då vi råkade tappa fästet till örhänget mellan brösten. OJ vad vi skrattade när tjejrna började leta efter det.
    Utanför frisören stod älsklingen med chaufför och väntade. så när allt var klart åkte vi iväg till fästningen för fotografering vilket gick fort och var väldigt roligt. Vid det laget var det 40 minuter kvar till vigseln. Varmt var det och vi skulle gömmas så inga gäster såg oss. Vi sattes bland medeltidsgubbarna som lekte rollspel, väldigt fint med 1300-tals män och ett nutida brudpar Men turisterna tyckte det var väldigt roligt.
    Rätt som det är är det bara 10 minuter kvar och då får jag den stora skälven. Hade det gått så hade jag nog flytt där ifrån, så det var en bambi som gick i tunneln in mot dammen. Men så fort vi kom ut till våra familjer la sig lugnet.
    Vi ställde upp oss för vigselakten och rätt som det var hör jag bara; Nu är ni gifta!
    VA? Jag hörde nästan inget som sas och var inte med riktigt. Vad snopet det känns nu i efterhand, men svägerskan filmade så vi får kolla igen.
    Vi bubblade med gästerna innan viåkte runt i Kungälv och tog en svängom på McDriven då chauffören ville ha kaffe. Vilka roliga miner vi fick.Tillbaks till restaurangen för att intagaen treätters middag. Underbar mat och kanongod tårta men höjdpunkten kom när gästerna åkte hem, vi gick upp till bröllopssviten och la oss i bubbelbadet och drack champagne.

• frökenkräfta

Bartan, wow så fina ni var på den stora dagen. Jättefin uppsättning av ditt hår!!! Du har verkligen ett jättefint hår ( även när vi var o fikade) så jag kan tänka mig att det var fantastisikt i verkligheten. Härligt att det blev så lyckat!

Troll1: nej, ska inte tränga in så mkt gäster som möjligt. Jag tycker att lokalen är lite liten så 70 bedömde jag det till. Det är ändå i mesta laget för den olkalen tycker jag. Vi får se över gästlistan och ta bort några vänner.

• Vendel och Angelica

bartan det låter helt underbart!! !!

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2