• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • Troll1

Frökenkräfta: Just för att det är en skola och jag kunde inte best förrän senare efter sommarlovet. Vi ska kika in där och se om det är öppet när sambon kommer hem igen. Knappt 1 v kvar nu...
    Min bror köpte (dyra) tårtor på Steinbrenner när han fyllde år och vi var inte imponerade. Det stället hoppar jag nog över, men ska kolla in de andra. Synd att Hanis inte har ngn hemsida.

Fru Trul: Välkommen hem o krya på foten!

• Troll1
    SarahochDavid skrev 2008-06-11 13:47:42 följande:
    Vi har beställt vår tårta på prisbelönta Margaretas bröd & bakverk. Ligger vid Åby i Mölndal. De gör himmelskt goda tårtor!www.margaretas-bob.se/
    Vilken best ni och vad kostade den/bit?
    Blir lätt sötsugen nu...
  • bartan

Hej tjejer;
    nu har allt börjat lugna sig. Vi reste till tylösand på spa-weekend och har tagit det lugnt efter bröllopet. Nu ska man bara få ordning på resten med tackkort och upprensning av plocket med övriga kort.
    Imorgon börjar jag jobba igen så det blir att försöka återgå till det normala, både på gott och ont, för nu har jag ingen semester förrän i oktober. Då bär det av på "bröllopsresa" till Sicilien.

• Vendel och Angelica

Hej

ang tårtor så kan jag bara säga att Engelska tårt huset gör helt gudomliga tårtor Älskar dem!!
    Finns massor med olika varianter av mousser man kan fylla tårtorna med och de är duveräna på teman och ideér!!
    Sugar paste som de klär med är helt nöt fritt och smakar lätt av vanilj!!
    Ta en titt där!!

*drömmer*

• Troll1

Hej Bartan!

Vendel & Angelica: Tack för tårttipset, skall absolut kolla in dem!

• frökenkräfta

Mycket kring bröllop som snurrar i huvudet nu.

Igår bestämde vi oss för att byta fotograf. Upptäckte att vårt 1ahandsalternativ nu var ledig på vår dag, tidigare bokad. Så vi har bokat honom och ska avboka den 1a som vi hade. Och det blir även en skillnad i pris på ett par tusenlappar (välkommet) men inte på kvalitén tycker jag.

I helgen ska vi gå på det första av våra 3 bröllop i sommar. Ska bli underbart kul. Det är ett bröllop här i stan som är planerat till ett partybröllop. Det vill vi också ha så nu ska jag kolla lite detaljer o se vad jag kan få inspiration till.

Ha en riktigt bra helg allihopa!

• Troll1

Frökenkräfta: Oj så mycket fester du har att se fram emot! Du lär bli experten här i tråden...
    Kom gärna med tips till oss sedan.

• fru Trul

Gud vad jag älskar min man! Sitter hemma å tycker synd om mig själv efter operationen å så kommer han hem med världens bästa present; Alla säsonger av "Sex and the city" min favoritserie!
    Nu är han förlåten för att han tvättade ALLA mina kläder i en å samma tvättmaskin...

• Lokalo

Fröken Kräfta>> Sex and the city-filmen... Inte så bra som jag hoppades tyvärr.

Måndag, måndag...

• frökenkräfta

MÅndag igen - och regn! Är det här Midsommarvädret som dragit över oss tro?

Var på bröllop i helgen och det var ett riktigt härligt party-bröllop. Fick en hel del inspiration och ser verkligen fram emot vår egen bröllopsfest! Oj så kul det kommer att bli!

Det jag tänkte på kring helgens bröllop är att brudparet verkligen planerat ett bröllop som passade dem och inte brytt sig om traditioner. Det blev (tror jag) precis så som de ville ha det. De såg vädligt glada och lyckliga ut. Precis som det ska vara. Inte en massa måsten. Tex var det fri bordsplacering vid småbord. Vädligt trevligt och passade den här lokalen och den här festen . Vi kommer inte att ha det så fast här passade det väldigt bra överens med brudparet och upplägget.

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2