• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • fru Trul
    Sezzi skrev 2008-06-23 16:01:40 följande:
    fru Tru- Jag kommer från Gujrat men är uppvuxen i Sverige. Jag ska åka till Indien för att handla sedan ska jag åka till Sri Lanka :) Det kommer att vara så skönt, kommer att vara borta i fem vecker sedan till baks i Sverige och då mina vänner, Börjar den riktiga planeringen... vill inte nästan :(Vad kul att ni gifte er i Indien av alla ställen, varför? vart hade ni tänkt att flytta till?
    Vi hade varit i Goa året innan och skulle tillbaka för att lämna lite saker till en vän som bor där, och då sa gubben eftersom vi pratat om giftermål tidigare men inte kommit till skott att vi kan väl lika väl gifta oss när vi är där... Då får vi ju vårat drömbröllop på en sandstrand... Det var på sätt å vis ganska praktiskt för eftersom vi hade varit där tidigare så visste vi var det fanns en fin privat strand och vi hade vänner som hjälpte oss.. Enda trasslet var som sagt papperarbetet men det löste sig som tur var... (Otroligt hur snabbt man kan fixa saker när man viftar med en sedelbunt.. )
    Vi har väl funderingar på att flytta till antingen Karnataka eller Kerela. Vi vill inte flytta till Goa för det är för mycket turister och det påverkar ju även priserna...
  • Lokalo

Tips, tips!

Om man är med i MedMera så har man just nu 20% på Akademibokhandeln och lite mängdrabatt om man köper fler än tio av något gjorde att 30 tackkort med kuvert kostade 90kr.

Kanske kan jämna ut kostnaden lite mot vad jag gick och shoppade loss provexemplar av papper för att tillverka det ultimata inbjudningskortet....

Viktrapport: vågen stod faktiskt på 70,5 kg i morse. Och jag tog bara en liiiiiiten kakbit på fikat på jobbet. Jag menar, det är väl inte meningen att jag ska svälta heller??

• Troll1

Duktiga töser! Jag har moffat i mig en massa tårta, kakor mm... Jag som hade gått ner 3 kg igen. Snacka om jojobantning a la Oprah Winfrey.

Mizty: Har du gått ner av kapslarna? Jag kände att jag inte hade råd med dem så jag avstod.

Ngn här som har klippt sig/fixat sig på ngn salong i Linnéstan? Tips mottages på bra frisör utan hutlösa priser.

• SarahochDavid

Lokalo: Tack för tipset, jag ska genast skriva ut rabattkuponger!

Idag kom tärnklänningarna från GoJane - hur fina som helst! Jag som varit lite orolig att de ska se "billiga" ut, men de är jättefina!

Frökenkräfta: Vi har vår bröllopssida på egen server, har byggt den själv - www.sarahochdavid.se Det är superenkelt att bygga en själv och man kan ju lägga den på ett webbhotell mot en väldigt liten summa om man vill.

• Troll1
    Sezzi skrev 2008-06-24 09:37:21 följande:
    frökenkräfta, Du ska få en one on one på hur skaffar sig bra typsnitt ;) Du laddar ner och sparar typsnittet på skrivbordet så att du vet vart du har det. Sedan öppnar du "den här datorn". Klicka på Lokala hårddisken och sedan öppnar du windows mappen. Tillsist öppnar du fonts/typsnitts mappen och flyttar över fonten som du har sparat på skrivbordet in i fonts/typsnitts mappen. Viola! Öppna nu words så får du se att det funkar ;)Jag håller på att stenbanta nu men det funkar inte. Igår klockan ett kunde jag inte hålla mig och vräkte i mig två mackor med salami pålägg, ost och gurka på... Mitt kylskåps nya namn är "the devil" Är det ngn mer som pulverbantar?
    Hmmmm, jag får inte in de nya fontsen i word.
  • frökenkräfta

SarahochDavid + Troll1 - vilka fina sidor!!

Att bygga själv kan ingen av oss tyvärr så det blir inget alternativ ...vi kan inte ens FrontPage eller annat som man kan bygga i ...får kolla runt bland standardsidor igen.

• Ajjse

Halloj alla! Vi ska till Tyskland och köpa drickat till bröllopsfesten, är det någon som sitter inne med ett super bra tips? Kanske på något gott prisvärt vin, eller en annan butik än Pråmen eller Calles som ligger i närheten av Puttgarden.

Mizty: Vi ses på onsdag och ta det lite lugnt med flytten, du måste spara lite tid till BT oxå

• frökenkräfta

Inga Tysklandstips fast tar också gärna emot. Vi har tänkt köpa dricka där.

Kolla GPs hemsida , såg på löpsedeln att de har testat sommarens viner idag.

Nu har jag skapat en hemsidan till oss. Det blev på weebly. Kan inte skriva ut webbadressen här förrän vi har släppt den eftersom vi gifter oss i hemlighet. 080808 gifter vi oss och då går inbjudan till bröllopsfesten ut. Familj o vänner får den på måndagen den 11e. Ska bli såååå kul!!

• SarahochDavid

Åh, idag är jag sååå glad! Har provat klänningen och den är sååååå fin, det kommer att bli så bra! Nu har vi hela min utstyrsel, hela M2Bs utstyrsel, ringar, vigselförättare, lokal och catering - det mesta under kontroll antar jag Det känns som om det börjar arta sig... 42 dagar kvar idag!

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2