• hanjoh

5 JULI, nedräkning pågår för fullt!

Hejsan vår tråd var stängd såg jag, tänkte vi kunde snacka vidare här

Idag är det bara 39 dagar kvar brudar, snart står vi där i våra klänningar, wihoo va kul!

Lycka till alla!

• Svar på tråden 5 JULI, nedräkning pågår för fullt!
  • Pumpkin

Ja det börjar verkligen kännas i magen

• Sommaren2008

Har ni mycket kvar att göra?

• niklasbivandefru

fatta vi gifter oss snart!!!! sitter nu på lunchen o ringer runt o kollar så att alla bokningar stämmer!! på lördag ska jag på provuppsättning!!

• Sommaren2008

Det känns verkligen skumt...

• Pumpkin

niklasblivandefru: Ja, du har ju nån timme mer på dig i alla fall
    Tänkte fråga dig förresten, har ni funderat nånting på om ni ska smycka kyrkporten med björkris?

Sommaren2008: Nja, jo, en del har vi. Men det går nog

• Munchkin

Fick äntligen hem vigselringen idag, den är såå fin

m2b ska till konditorn och prata tårtor i morgon
    jag ska beställa maten i morgon.
    Sen ska fessthäfte och vigselhäfte och gästbokssidor skrivas ut, och lite småsaker inhandlas, sen är vi klara

• niklasbivandefru

pumkin: vi har nog inte tänkt så långt än.... mina föräldrar kommer hit ikväll för att gå igenom de sista nu. jag är ledig hela nästa vecka vilket nog kan behövas..
    Jo ja måste ju fråga er andra....har ni fått betala en handpenning på tårtan!! tyckte de va lite skummt men kan ändå förstå bageriet lite.... Ja ja nu e de dax att ta tag i bordsplacerigen.. pust!! Om två veckor sitter vi i Cypern nygigta!!!! helt sjukt

• Pumpkin
    niklasblivandefru: Vi hade nämligen tänkt ringa kyrkvaktmästaren och prata om det, så jag tänkte bara kolla med er om det är nånting vi ska ta bort efter vigseln eller om ni också vill ha det.

Handpenning på tårtan är nog inte helt ovanligt faktiskt.
  • Goldensea

niklasbivandefru.. Vi har betalt hela tårtan. Jag tror att hon ville att vi skulle betala handpenning men vi tycker att det är skönt att kunna bocka av kostnader i budgeten så vi valde att betala hela.

• Semesterbruden

På vårat fik/bageri så får man lämna 500 kr i disposition (eller vad det nu heter) för tårtställningen, sen får man pengarna tillbaka när den lämnas åter. Vi tar ingen handpenning på tårtan, vad jag vet =)

niklasbivandefru skrev 2008-06-23 20:10:17 följande:
    pumkin: vi har nog inte tänkt så långt än.... mina föräldrar kommer hit ikväll för att gå igenom de sista nu. jag är ledig hela nästa vecka vilket nog kan behövas..Jo ja måste ju fråga er andra....har ni fått betala en handpenning på tårtan!! tyckte de va lite skummt men kan ändå förstå bageriet lite.... Ja ja nu e de dax att ta tag i bordsplacerigen.. pust!! Om två veckor sitter vi i Cypern nygigta!!!! helt sjukt
Svar på tråden 5 JULI, nedräkning pågår för fullt!