• Nennies

skånebrudar

Var är alla Skånebrudar? Gifter mej i augusti ;)

• Svar på tråden skånebrudar
  • Brud28

Flora82

Ja de blir nog billager så, beställde bara 5 st
    Kan inte tänka mig att de blir allt för dyrt

Vi ska ha 20 gäster, de känns alldeles lagom
    Vi ville ha ett lite mindre bröllop nämligen!

• MyStyle

Tack för alla era lugnande ord
    Har börjat lugna ner mig lite nu... Lite retfullt bara, men som sagt är det jobbigare att försöka flytta hela bröllopet nu...

Brud28 skrev 2008-06-16 17:14:10 följande:
    Vi ska inte heller provsmaka inan, bor så långt ifrån så vi får hoppas på de bästa Men catering firman som jag bokat, har fått bra betyg av bekanta som ätit deras mat.Du ska se att maten smakar jätte bra
  • Nennies

MyStyle: Skönt att du lugnat dej nu :P
    D kommer lösa sej ska du se =)
    Nu e min m2b klar me sina kläder... nyfiken så ja spricker =)

• flora82

Vad mysigt med ett litet bröllop, det är vad jag önskar mig nu i efterhand. Om vi hade valt att bjuda alla hade det landat på ca 200st så jag tog bara den allra närmaste släkten och våra närmaste vänner, trots det så landade det på 69st och det är 10st som tackat nej. Jag tycker det är jätte svårt att veta vem man ska bjuda och inte bjuda. Men jag önskar att jag hade gjort som dig, nu i efterhand :)

Jag tror inte att det blir särskilt farligt med 5st kallor hiihi

Brud28 skrev 2008-06-16 18:22:18 följande:
    Flora82Ja de blir nog billager så, beställde bara 5 stKan inte tänka mig att de blir allt för dyrt Vi ska ha 20 gäster, de känns alldeles lagomVi ville ha ett lite mindre bröllop nämligen!
  • Brud28

flora82,
    Har hittat ett konditori nu, som jag ska ringa i morgon och boka!
    Känner du till Nisses konditori?

Bild på tårtan som jag vill ha finns på min sida

Ja de känns faktiskt jätte bra med ett mindre bröllop!

• flora82

ja Nisse kände jag till, var en av dem jag nämde i tidigare inlägg hihih. vad skönt du hittat en fin tårta där ,det är väl rätt billigt där med? :) goda kakor har dem, bodde farligt nära dem för några år sedan hihi..

Föresten hur gjorde ni när ni bestämde vilka ni skulle bjuda eller ej? Jag menar jag hade den känslan när jag skulle bjuda folk, Om jag bjuder dennna o inte denna så blir den su r osv sov.. hehe hoppas du förstår vad jag menar :)

Brud28 skrev 2008-06-17 16:22:24 följande:
    flora82,Har hittat ett konditori nu, som jag ska ringa i morgon och boka!Känner du till Nisses konditori?Bild på tårtan som jag vill ha finns på min sida Ja de känns faktiskt jätte bra med ett mindre bröllop!
  • Brud28

flora82
    He he okej ,de hade jag glömt bort att du nämde de
    Ska få pris i morgon.

Har precis pratat med blomster landet och bokat bordsdekoration, och brudbukett :-9
    Men de blev inga kallor, dom kunde inte garanter att de fanns.
    Ibland är de väldigt dåligt om dom tydligen, och finns de några är de jätte dyra.
    Så de fick bli vita rosor i stället!

Anledningen till att jag kunde pressa ner antalet så, är att min familj inte kommer.
    Detta på grund av bråk i familjen.
    Men de känns bra att tagit de beslutet, då oroar jag inte för bråk på min stora dag!

• flora82

Det var ju tråkigt att höra men vita rosor kan också bli jätte vackert, vad gick det hela på om jag får fråga ?

Jag förstår vad du menar med bråk i familjen det är det samma här, därför är inte vissa bjudna plus att jag ej kan ha en traditionell bordsplacering. man vill verkligen inte ha gräl på sitt bröllop. Jag har pratat med det berörda och de lovar sköta sig, annars får de stanna hemma (de behöver ju inte prata med varandra).

Tror det kommer bli hur trevligt som helst för er med så intimt bröllop. Ett tag funderade jag på att skita i allt, dra till Paris med killen o sonen o gifta sig bara oss :)

Brud28 skrev 2008-06-17 17:40:21 följande:
    flora82He he okej ,de hade jag glömt bort att du nämde de Ska få pris i morgon.Har precis pratat med blomster landet och bokat bordsdekoration, och brudbukett :-9Men de blev inga kallor, dom kunde inte garanter att de fanns.Ibland är de väldigt dåligt om dom tydligen, och finns de några är de jätte dyra.Så de fick bli vita rosor i stället!Anledningen till att jag kunde pressa ner antalet så, är att min familj inte kommer.Detta på grund av bråk i familjen.Men de känns bra att tagit de beslutet, då oroar jag inte för bråk på min stora dag!
  • Brud28

flora82
    Ja jag är jätte nöjd med vita rosor
    Den går på 325 kr

Tråkigt när de ska bråkas i familjen, man får försöka att inte påverkas av de!

Vi tänkte gifta oss helt i hemlighet först, men sen fick de bli ett litet bröllop i stället

Svar på tråden skånebrudar