• Nennies

skånebrudar

Var är alla Skånebrudar? Gifter mej i augusti ;)

• Svar på tråden skånebrudar
  • flora82

fick för mig att jag hade svarat, men tydligen inte :)

Jätte fin ring!! Beställer ni den över nätet då?

ja jag håller med dig om sminkningen, man vill ju inte ha et tjockt lager för man hoppas ju att det blir fint väder :) jag vågar mig nog inte på en egen sminkning, jag sminkar ju mig varje dag men vet inte om det är bra hehe

föresten, hon Kajsa på Lingvallen, hon är min gamla lärare :)

Brud28 skrev 2008-06-14 15:29:50 följande:
    Japp 26 juli de är ganska snart Ringen finns i mitt galleri, ska beställas från Nordstans guld i Göteborg.Sminkning blir lätt och ljus, man vill inte ha ett tjockt lager mitt i sommaren när de förhoppningsvis är sol och varmt
  • Brud28
    flora82 skrev 2008-06-15 13:54:12 följande:
    fick för mig att jag hade svarat, men tydligen inte :) Jätte fin ring!! Beställer ni den över nätet då? ja jag håller med dig om sminkningen, man vill ju inte ha et tjockt lager för man hoppas ju att det blir fint väder :) jag vågar mig nog inte på en egen sminkning, jag sminkar ju mig varje dag men vet inte om det är bra heheföresten, hon Kajsa på Lingvallen, hon är min gamla lärare :)
    Ja tänkte beställa den, de är så smidigt att göra de!

JAg är också lite nervös över sminket, har övat massor här hemma :-9

Kajsa träffade jag när jag var nere i slutet av maj och bokade lokalen

Hon var jätte trevlig!
  • flora82

Ja det låter väldigt smidigt, hade vi med gjort om det inte vore att vi insett att vi måste ta avbetalning på ringarna, har spräckt budgeten mer än en gång :)

Jag kanske också borde öva mig på en sminkning, kanske kan fixa det själv :) Jag kan rekomendera Loreals puder fondation. Den är väldigt lätt om du förstår vad jag menar, o döljer bra :)

Ja Kajsa är väldigt trevlig och hjäpsam.
    Jag hoppas ni blir nöjda med bröllopet där!

har du några bra budgettips föresten?
    :)

Brud28 skrev 2008-06-15 16:13:38 följande:
    Ja tänkte beställa den, de är så smidigt att göra de!JAg är också lite nervös över sminket, har övat massor här hemma :-9Kajsa träffade jag när jag var nere i slutet av maj och bokade lokalen Hon var jätte trevlig!
  • Brud28

flora 82,

Ja jag gör tex. buketten själv, de sparar lite pengar!
    Har köpt kallor, som jag binder samman med ett siden band.
    Sen att beställa ringen på nätet, de sparar man mycket på!
    Jag sparade över 3000!
    Är man riktigt duktig kan man göra frisyren hemma, men de vågar jag mig inte på.

Tack för tipset om puder

Är alldeles säker på att de kommer bli jätte bra med Lingvallen, sen kan ju gästerna bo där efter festen.
    Kan inte bli bättre

• Ankan80

Halloj.
    Vi gifter oss i Väsby utanför Höganäs och har festen i Ängelholm.
    I september är det dags!

• flora82

Ang Linvallen var det också min tanke, kan inte bli bättre. Ni har ju som oss gäster som behöver boende och det är nära och bra för dem och närheten till stranden och relativt centraltOrsaken jag inte valde Lingvallen till sist är för jag vet att det är fler osm gifter sig samma datum som mig och Kajsa hade semester och jag vill snabbt få lokal innan nån annan brud skulle ta dem hihi..
    Hur mkt kostar det för gästerna att övernatta där? fick ni paket pris?

Är det inte svårt att göra buketten själv? Jag funderade på det och har försökt här hemma men blev inte alls impad av mig själv :)

ja det har jag märkt att man kan tjäna otroligt mkt på ringar på nätet. Jag vill ha en ring som kostar i affären 10.500 och fick hjälp av folk här att köpa den på nätet för HALVA PRISET. Problemet är att vi inte har råd att betala ens det på ringarna för tillfället och än har jag inte hittat ett internet företag som erbjuder avbetalningar.

Jag funderar på din idé om att sminka mig själv. Får träna lite hemma, men ang. håret så säger jag som dig, jag vågar nog inte fixa mitt eget hår, är värdelös. Dessutom har jag enormt tjockt och grovt hår som är långt så man måste vara lite kunnig hehe..

Ska du ha favors till gästerna? Vad har du tänkt ge dem?

Brud28 skrev 2008-06-16 09:23:20 följande:
    flora 82,Ja jag gör tex. buketten själv, de sparar lite pengar!Har köpt kallor, som jag binder samman med ett siden band.Sen att beställa ringen på nätet, de sparar man mycket på!Jag sparade över 3000!Är man riktigt duktig kan man göra frisyren hemma, men de vågar jag mig inte på.Tack för tipset om puder Är alldeles säker på att de kommer bli jätte bra med Lingvallen, sen kan ju gästerna bo där efter festen.Kan inte bli bättre
  • Brud28

flora82,
    Vi har 4 personer som behöver boende, då hyr dom en stuga tillsammans en vecka för 4900.

Eftersom jag bara ska ha enkla kallor,är de inte så krångligt att få dem hyfsat fina

Har inte tänkt att ordna favors till gästerna, de är ett sådant litet bröllop så de hoppar jag över faktiskt.
    Är även en kostands fråga, budgeten är i stort sett använd till max!

• a wife to be

Vi ska oxå gifta oss i aug, bor utanför Lund.

• MyStyle

Snälla nån hjälp mig!!! Vi får inte komma och provsmaka menyn för de har stängt köket. Är så ledsen och arg att jag vill hitta ett nytt ställe att vara på, men var ska jag hitta det på 1½ månad...

• Nennies

MyStyle: Men behövs d provsmakas då?? Vi ska inte provsmaka...
    Vi bestämmer va d ska va för meny sen blir d suprise för alla :P

Svar på tråden skånebrudar