skånebrudar
Var är alla Skånebrudar? Gifter mej i augusti ;)
Var är alla Skånebrudar? Gifter mej i augusti ;)
Brud28: Jag bokade också Lingvallen haha, det är jätte fint där. Men så bokade jag till sist ÄSSS istället. Vi ska gifta oss på stranden, 080808, så då promenerar vi ju bara till lokalen :)
Är du Ängelholmare?
flora82 skrev 2008-06-13 13:33:27 följande:
Oj vad denna tråden har rullat på sen jag var här igår! Vad roligt att så många skånetöser hittat hit
Ska berätta vad som hände igår.
Jag kom till mina föräldrar, syrran var där och hon berättade för mig att butiken där vi beställde tärnklänningarna hade ringt.
(Bakgrund: ska ha tre tärnor, 1 syrran ska ha en och de två andra ska ha en annan typ av klänning)
Det visar sig att syrrans klänning är inget problem, men de två andra som de sa fanns på lager, skulle de inte få in förrän i höst.
Vi tror dock att de glömt att beställa dem, med tanke på att de inte ringde förrän igår. 6 veckor innan bröllopet och två månader efter att vi beställt dem.
De hade dock beställt in två extra klänningar i samma modell som syrrans...
Syrran ska inte ha den klänningen längre för just igår hittade hon en annan. Så mena vi på att hon kunde föra över handpenningarna från de andra till den nya klänningarna, så kunde vi få ut en handpenning. Så sa hon det vet inte jag om det går. Hon skulle höra med chefen. Så sa jag att hon kunde höra det innan vi beställde för jag tänker minsann inte betala för två klänningar som de inte beställt...
Till sist gick hon med på det, för hon insåg att antingen är det två klänningar och nöjda kunder eller tre handpenningar och moissnöjda kunder...
Det löste sig till sist iaf men det är så förargligt...
Skönt att de ordnade sig till sist med klänningarna MyStyle
Brud28:
Ja jag såg innan ,det är otroligt fin utsikt. Så har vi ifrån ÄSSS också, stor balkong med utsikt över havet.
Vet inte om du vet var den ligger men den ligger i hamnen, dvs. jätte nära Lingvallen.
Skälderviken är mkt vackert. Jag är gammal Ängelholmare men har flyttat till Karlstad då killen kommer härifrån. Och vi kände också att det var självklart att gifta sig där. Kommer din kille ifrån Ängelholm då? *nyfiken*
Nennis: Vi gifter oss utanför Ystad, utanför en liten by som heter Sövestad. Där finns en bed & breakfast gård med tillhörande festlokal. Dessutom har dom en sk. kaffegrotta utomhus o där ska vi vigas! Bilder finns i mitt galleri. Känns bra att gifta sig något så när nära hemifrån. Bor i tomelilla. Sen vill vi nog ha bröllopsnatten på Ystad saltsjöbad.
Ja det stämmer :) Vart har ni fixat mat, tårta och blommor då?
jag har haft svårt med tårta, vet vilka jag vill ska baka den, jätte fin och prisvärd men chefen är omöjlig att få tag på .. börjar känna mig stressad...
flora82,
Catering har vi bokat Lunch och Party Service, dom verkar jätte bra.
Blommor är bokade från blomsterlandet.
Och tårtan är också ett frågetecken ä, börjar bli panik här också!
Har du något tips?
Vart ska du fixa håret?
Jag har bokat på salong Ego.