• Nennies

skånebrudar

Var är alla Skånebrudar? Gifter mej i augusti ;)

• Svar på tråden skånebrudar
  • Nennies

Rosa Pärlan: Vi ska inte va nära hemifrån. Men d e nära där ja växte upp därför ja ville va där :P
    Men gör inte så mycke. Men klart att d e skönt att va nära hemma =)
    Vi tänkte ta tag i en massa ida men nu har Lillan blitt sjuk =( SÅÅåå typiskt. Får se hur vi gör. Vi kommer aldrig bli klara. hihi...

• Dionysos

Hej

ytterligare en skånebrud.... gifter mig m tre veckor och fortfarande såmycket att fxa aaaaa!!!

• Nennies

Dionysos: Var nånstans gifter ni er?

• Brud28

Dionysos, Då är de riktigt nära nu

• Dionysos

Yes, riktigt nära det börjar bli lite nervöst och fortfarande en del pyssel. Vi har en del utländska gäster och dem har inte riktigt fattat det här med att osa..... aaaaa sånt blir ju knepigt eftersom allt som bordsplacering och sånt då avstannar så det blir till att jaga på dem i helgen, hrm.... vi gifter oss i uppsla så allt organiserande blir på håll men klänning och allt är fixat här nere

• Brud28

Dionysos
    Ja de förstår jag blir lite jobbigt

Jag planerar också på håll
    Gifter mig i Skåne men bor i Skövde!
    De blir lite pysslande!

• Dionysos

mmmm vi bor i malmö och har mycket bättre koll på malmö när det gäller att fixa saker och sånt. Har en fantastisk bra frisör här som jag hade velat att hon hade fixat mitt hår men nu har jag bokat i uppsala, hi hi det kan gå hur som helst men det sägs att hon är bra så jag litar på det. Men lite såna grejer kan ju få betydelse...

• Brud28

Ja verkligen!
    Men man får hoppas på de bästa!
    Jag träffar min frisör för första gången på Torsdag v.30 och på Lördagen gifter vi oss!
    Hon har beställt hem lite olika löshår som hon tror kan passa, så jag hoppas verkligen något av dom passar!

• Dionysos

Kul!! det blir säkert jättebra. det låter som hon verkar angelägen om att det blir snyggt

• flora82

Vi har också bokat lunch och party service, de har jätte god mat och är tillmötesgående. Vi har många som äter väldigt olika rätter, ex. veg, de som är galna i kött och de som bara äter kyckling så de har lovat att vi får ha tre menyer. Så det är jätte snällt.

Det finns lite olika ställen som ordnar tårtor, Nisses, sjöholm och maxi har vanliga traditionella svenska tårtor. Fördelen med dem är att du kan beställa enkla och dekorera själv. Sen finns det amerikanska tårtor utanför ängelholm. Själv vill jag beställa ifrån tasty house, de har libanesiska bakverk. Jag har pratat med de anställda men än har inte chefen ringt för att avsluta affären vilket irriterar mig. Där hittade jag en tårta som är uppbyggd i tre våningar, vi får själva bestämma färg och smak på tårtan. På toppen är det ett brudpar och brudens slöja slingrar sig ner för tårtan och så är det dekoration. Just denna tårtan kostar 26kr/biten sen finns det upp till 120kr biten om jag minns rätt.

Vart ligger blomsterlandet? jag har glömt eller så har de öppnat efter jag flyttade :)
    Jag funderar på blommor och blad eller vad den heter. Jag har hört att de är billiga och bra.

Min kompis flickvän ska kanske fixa mitt hår, hon är frisör men hon har inte ringt än. Jag tänkte först fixa håret på United där jag brukar gå men de tar 2000kr och det har jag inte råd med.
    Har funderat på att bli sminkad på unik skönhet men inte bokat än måste fixa det snart. ´

Börjar du bli klar? jag börjar bli sååå nervös att jag inte hinner allt. :(

Brud28 skrev 2008-06-14 05:43:08 följande:
    flora82,Catering har vi bokat Lunch och Party Service, dom verkar jätte bra.Blommor är bokade från blomsterlandet.Och tårtan är också ett frågetecken ä, börjar bli panik här också!Har du något tips?Vart ska du fixa håret?Jag har bokat på salong Ego.
Svar på tråden skånebrudar