• Nennies

skånebrudar

Var är alla Skånebrudar? Gifter mej i augusti ;)

• Svar på tråden skånebrudar
  • MyStyle

Jag tycker bara att det känns oroligt att inte få provsmaka. Särskilt när man betalar så mycket pengar... Vet med mig att jag är kräsen oxå. Sen dessutom var han nonchalant i telefon, och de kunde ha informerat om att köket stängde tycker jag...

Jag får ge det tills imorron, kanske har lugnat ner mig då

• Nennies

Ja försök lugna dej... kommer säkert lösa sej!!
    Men ja kan förstå dej. Men hade d vatt hela världen att inte få smaka? Inte ska du väl börja klydda me å byta ställe??

• paradisfågel

Hejsan tjejer! Ser att ni har hunnit skriva en hel del sen sist jag läste här inne..

• MyStyle

Nä, du har nog rätt. Det blir kanske bara mer problem att försöka byta, känns bara sååå förargligt... Ska försöka tänka positiva tankar
    Ska snacka med m2b när han kommer hem.

• flora82

Det var ju ett bra pris. kanske borde kolla med dem åt två av våra gäster. De behöver bara några dagar.
    Ja det kanske inte är så svårt att arrangera några kallor hihi men antagligen alldeles för svårt för mig hihi. Jag tänkte köra på rosor, tänkte kallor först men rosor är relativt billigt och jag kan inte ha för dyr brudbukett har redan gått över bugetgränsen hehe

Jag tänkte göra hemma gjorde chokladpraliner att ge till gästerna, behöver inte bli så dyrt.. hopppas jag :)

Brud28 skrev 2008-06-16 13:34:33 följande:
    flora82,Vi har 4 personer som behöver boende, då hyr dom en stuga tillsammans en vecka för 4900.Eftersom jag bara ska ha enkla kallor,är de inte så krångligt att få dem hyfsat fina Har inte tänkt att ordna favors till gästerna, de är ett sådant litet bröllop så de hoppar jag över faktiskt.Är även en kostands fråga, budgeten är i stort sett använd till max!
  • a wife to be

Vi ska inte heller provsmaka maten innan.

• Brud28

Flora82,

Ja man kanske kan fixa något hemma, får se om jag hinner med de

Är kallor dyra, jag kom på att jag aldrig fick något pris på dom.
    Men dom ska ska ringa i morgon och prata priser fån blomsterlandet.

Vad kostar de att få en bukett med rosor?

• Brud28
    MyStyle skrev 2008-06-16 14:27:10 följande:
    Snälla nån hjälp mig!!! Vi får inte komma och provsmaka menyn för de har stängt köket. Är så ledsen och arg att jag vill hitta ett nytt ställe att vara på, men var ska jag hitta det på 1½ månad...
    Vi ska inte heller provsmaka inan, bor så långt ifrån så vi får hoppas på de bästa

Men catering firman som jag bokat, har fått bra betyg av bekanta som ätit deras mat.

Du ska se att maten smakar jätte bra
  • Dionysos

Vi ska inte heller proväta men vi har ätit dör tidigare. Men jag förstår om du blir lite nervös över att inte få provsmaka. Hade dem någon anledning???, visst är det väll klyddigt att byta ställe särskilt om alla inbjudningar har gått ut och så.

• flora82

Ja det tar ju sin lilla tid med favors. Hur många gäster ska ni ha?

Jag har hört att kallor är dyra men har inte kollat upp det själv. Jag har inte fått någon prisuppgift för min bukett än för jag ska inte ner till Ängelholm förrän på tisdag och hon sa att det var bättre vi tar det där. En kompis till mig hade en liknade bukett som jag vill ha och det kostade henne 300kr. Men då var det en florist som gjorde det.

Att köpa själv är ju mkt billigare, beroende på vart man köper. Tror att man kan få rätt billigt när man gör själv :)

Brud28 skrev 2008-06-16 17:11:54 följande:
    Flora82,Ja man kanske kan fixa något hemma, får se om jag hinner med de Är kallor dyra, jag kom på att jag aldrig fick något pris på dom.Men dom ska ska ringa i morgon och prata priser fån blomsterlandet.Vad kostar de att få en bukett med rosor?
Svar på tråden skånebrudar