• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Hej Bauti,
    Såg inte att du startat en tråd tre minuter innan mig.

Jag ligger nerbäddad i sängen är dunderförkyld, inte skoj! Har i alla fall hunnit med en shoppingrunda till Allum, blev satinlakan från Hemtex, dukar från Indiska, nagellack, en tillbringare och brickar från Marimekko. Sen följde jag snällt med maken till Jula, tråkigaste affären av alla.........

• Nibla

Summering av min helg
    fredag: Storhandling, bakade tre sorters kakor och en glasstårta.
    Lördag: Kalas för familjen på förmiddagen, sov som en gris i soffan på eftermiddagen, grillade på kvällen när vi hade gäster.
    Söndag: Sov till 11.45 (har inte gjort sen jag var typ 16) Shopping på Allum, dåsade framför TV:n hela eftermiddagen och kvällen. Var dock lite effektiv och tvättade tre maskiner tvätt.

Är fortfarande dunderförkyld, täppt i näsan och snorig. Det halsonda har gått tillbaka som tur är.

Carma,
    Jag är nog lyckligt lottad som sover så pass bra på nätterna. Jag har dock två dunkuddar under magen som gör det bekvämt att ligga. Fast det börjar bli tungt nu, den trycker som fasen på såväl urinblåsan som magsäcken.
    Och ibland önskar jag att jag hade schimpansarmar vid toalettbesöken.....

• Nibla

Ab,
    Ja, det blev ett lyckat firande efter alla turer kring tider, dagar, gäster etc.

Ang. fotboll så är det rätt gött att det är över. Tre veckor räcker, tills om två år då det är VM. Fast å andra sidan, så som Sverige spelade är det tveksamt om de ens kvalificerar sig, fast stora mästerskap är roligt även om Sverige inte är med.
    Får nöja mig med allsvenskan tills dess....

• Nibla

Blev rekommenderad "Gone, Baby Gone", Ben Afflecks debutfilm som regissör. Nån som sett den?

Såg "No Country for Old Men" förra veckan. Skum film!

• Nibla

Jag ska se SATC på bio den 8/7. Längtar!

• Nibla

Jag såg "Into the Wild" förra veckan också. En bra story, dock lite väl seg, nästan 2,5 h.

• Nibla

Frujj,

Halsbränna är inte roligt. Jag får det då och då, även en del sura uppstötningar....inte roligt.

I fredags efter jag stått och bakat i flera timmar var mina fötter som stockar. Såg ut som jag hade låren rätt ner i skorna.....

• Nibla

frujj,
    jo, jag har stödstrumpor lite då och då. Tycker bara de är så ofantligt fula.....

• Nibla

Ab, Hahahha! Det ska jag inte glömma.
    Han var så go igår, det är precis som om han känner på sig att jag inte mår bra. Han låg tryckt mot mig hela kvällen i sängen igår och spann och spann och spann. Han la sin tass på min hand, sååååå gulligt!

• Nibla

Carma,
    Jag jobbar fyra veckor till, sen har jag ledigt två veckor, sen jobbar jag ytterligare en vecka för att lämna över till min ersättare. Sen går jag på mammaledighet den 15/8.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2