• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

frujj,
    Hur kan du känna hur den ligger? Är det av "gammal vana". Jag känner givetvis när det är hårdare på en sida av magen, men ha ringen aning om vad som är upp eller ner......

• Nibla

Frujj,
    Jag kände förra veckan när jag skulle sova, låg på sidan med magen neråt, att det var som om en hand eller fot som "krafsade" för att säga till att lägga mig annorlunda. Annars har jag ingen aning vad som är upp, ner, eller åt sidan. Självklart är det hårt på sina ställen, men jag kan absolut inte säga om det är huvudet eller ryggen.....

• Nibla

God morgon,
    Är jätteförkyld! Var snudd att jag stannade hemma, men ont i halsen och hosta tenderar att vara vara värst på morgnarna.

Igår hade jag lite hormonella humörsvängningar. Det började med att N skulle ta ett kort på magen. Det var taskigt ljus som förstärkte bristningarna jag fått på magen så när jag såg på bilderna började jag stortjuta. Lät väldigt dramatiskt dessutom eftersom jag är förkyld. *snörvel snörvel*

Sen blir jag lite irriterad på den hysteri det är kring det här med babyprylar. Var på Babyhörnan igår och hämtade vagn och babyskydd och passade på att kolla in täcke och lakan och sånt och det är ju svindyrt!! Surfade sen in på Familjeliv på kvällen för att upptäcka att ett täcke som på babyhörnan kostar 200 spänn kostar 49:95 på GeKås i Ullared.
    Ullared, here I come!!!

• Nibla

Hej hej,
    Är hemma och är sjuk idag. Har så förbaskat ont i halsen.

Igår ringde N mig på jobbet och sa att de ringt från SOS Alarm för att vårt larm gått igång. Eftersom det var larmet på ytterdörren blev vi lite oroliga så vi beslutade oss för att åka hem. Behövde väl egentligen inte åka bägge två men det gick fortare eftersom jag hade bilen.
    Larmbolaget skall vara på plats inom 20 minuter och göra en yttre kontroll, typ kolla om nån fönsterruta är sönder. När vi kom hem hade de inte ens varit där och då hade det gått ca 1 timma.
    När vi står på garageuppfarten 1 timma och en kvart senare kommer en väktarbil, vänder utanför på vägen, kör inte ens in på vår grusuppfart. Han går inte ens ur bilen. N blev skogstokig och sprang efter bilen och fick fatt i väktaren som hävdade att han gjort sitt. Hallå?!?! Ni som varit hemma hos mig vet hur hög vår granhäck är, man kan omöjligt se genom den.
    Det visar sig att de har EN bil, med utgångspunkt V:a Frölunda. Hur fan ska den hinna hit på 20 min. Snacka om falsk marknadsföring.

N ringde till larmbolaget och sa till dom att de kan komma och montera ner larmet, vi tänker inte betala 7000 kr första året för nåt som inte uppfylls.
    När han lagt på sa han: "Om man skulle ringa Sverker Olofsson på Plus". Hahahah!

• Nibla

Sector, anlita inte dom!
    Inte nog med att de marknadsför sig på ett sätt som inte uppfylls, jeppen som kom steg inte ens ut bilen. Hur f-n kan han veta vad som försiggår inne i huset, om rutor är sönder, etc. En eventuell tjuv hade ju kunnat bära ut hela vårt bohag under den tiden.
    Denna gången var det falskt alarm.....

• Nibla

Tack ska ni ha. Det behövs verkligen, känner mig inget vidare......

• Nibla

Carma,
    Det är en elefant i Thailand som jag fotat rakt framifrån när han viftar med snabeln.

Frujj,
    Morrongänget har slutat på Mix Megapol eftersom de tydligen inte kom överens. Så till hösten är de tillbaka i såväl Kanal Lokal (TV-biten) och i radio. Vilken kanal det blir har de inte tillkännagett än. Jag bara avskyr han Erik som har morgonprogrammet på Mix Megapol......

• Nibla

God morgon!

Känner mig som en ny människa. Igår låg jag inne och hostade och snörvlade. Gick upp vid 12.30, bäddade sängen, dagens kraftansträngning. Blev helt genomsvett. La mig och läste en stund och somnade, vaknade kl 17. Tog en dusch och efter det kände jag mig som en ny människa. HIttade också min kära Otrivin (nässpray) som gjort att jag fått sova hela natten igenom. Har bara lite rosselhosta kvar plus att jag är lite hes.
    Ska snart till MVC och sen till jobbet.

Carma,
    Carlsbergs alkoholfria öl som man köper på ICA är inte fy skam, såvida den är iskall! Helt ok faktiskt!

Fika, jag kommer!

• Nibla

hej på er!

Har haft en jäääääättelugn helg. Igår fanns det inte så mycket annat att göra än att ligga i skuggan och flämta. Tog igen mig i hängmattan och lyssnade på sommarprataren Jonas Wahlström från Skansen, han hade en roliga historier.
    Gårdagens kraftansträngning bestod av att tvätta sju maskiner tvätt, hänga och vika.

Idag har det inte varit många knop heller, har varit och handlat, sovit två timmar på soffan, suttit i en stol på altanen och tittat på när N spikat staket.
    Nu är han iväg och hyr film, så nu hägrar soffan igen.......

Har även hunnit med att läsa ut en bok, "Smuts". Rena dyngan, läs inte den. Köpte ett par pocketböcker för ett tag sen och de jag hunnit läsa ut var inget vidare. Längtar efter en bok man slukas av, så det enda man ser fram emot är att åka hem och läsa.

Hur blir det på onsdag? Jag är inte jätteintresserad av att titta på trädgårdsutställning för 100 spänn.......

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2