• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

God morgon! Är som ett "utsketet äpplamos" idag, lillan har varit vaken halva natten......
    Men medan jag sov lyckades jag drömma om Linums hankatt som forcerade vår källardörr. Drömtydning, någon??

Idag ska vi hem till en tjej här i förorten som jag lärt känna på Familjeliv, vi ska tröffas för första gången idag. Hon har en son som är tre veckor äldre än lillan.

• Nibla

God Mörrning! (såg på Allå allå emliga armén igår, hehe!)

Insåg precis att jag inte har nåt spännande att berätta mer än om amning, blöjbyten, kräkningar, bvc-möten......

• Nibla

linum,
    Jag och N mår bra, bara att jag är lite tröttare än honom eftersom jag är nattlig mjölkcentral. N sover som en stock! Tur det för han har megamycket på jobbet nu.

Fikan igår var trevlig, fast förstås inte lika trevlig som våra BT-fikor. Helt enkelt trevligare folk på BT än FL. *fniss*

Idag ska vi till Sandared. Träffa en kompis (gammal barndomsvän, så jaf är inte otrogen idag igen) och gå barnvagnspromenad. Sen ska "trofén" visas upp för min faster.

• Nibla

Åååååååååååååååååååh, vilket härligt väder det är ute!
    Har tagit en långpromenad med lillan förbi torget där jag inhandlade pyjamas och två pekböcker till brorsonen som fyller 2 på söndag.
    När jag var där nere ringde de från blomsteraffären, då hade de en blombukett som väntade på mig! Spännande!
    Det var jobbet som skickat en jättefin grön-gul-rosa bukett.
    Gick förbi ICA på vägen och köpte en pariserbulle som jag fikat på. Sitter nu i solen och njuter av livet i allmänhet.

• Nibla

Carma,
    Säg till om du vill ha nån att fika med på torget! *blink* (om det är torget här borta)

• Nibla

Jag kan bara onsdag eller torsdag. Abbe, kan inte på onsdag. Kan alla på torsdag, månne?

• Nibla

Vi åker till torpet i eftermiddag. Stannar till på söndag, åker då till Skövde på 2-årskalas. Brorsonen fyller år.

Ska gå skogspromenader, lösa korsord framför brasan, mysa med lillan och svänga ihop en äppelpaj. Åh vad jag längtar! Älskar torpet på hösten!

Har börjat packa lite för oss....hjälp vad grejer man ska ha med sig helt plötsligt. Lite annat än när det bara var jag och N.

• Nibla

Frujj,
    Det finns nånting som heter Amningshjälpen. Finns på telefon och på nätet. www.amningshjalpen.se. Dit kan du nog höra av dig om din ena mjölkcentral!

• Nibla

Hej på er!

Sitter här med ringar under ögonen känns det som. Lillan har "hållt låda" mellan 2.30-5 två nätter i rad.......*gääääsp*
    Har precis gett henne mat framför TV:n. "Hem till gården". Fy, trodde jag inte kunde sjunka så lågt...haha!

Ska bli trevligt att ses på torsdag. Är dock inte helt säker på var detta Dahls ligger?

• Nibla

Jag sätter på TV:n när jag nattammar. Ganska bra program på nätterna faktiskt, Miami Ink, Law & Order, CSI. Hehe!! Bättre än Hem till gården......

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2