• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Trevlig helg på dig Nides, njut av måndagen!!!

• Nibla

hej alla,
    Det är såååååååå tråkigt att vänta. Kommer ni ihåg hur man väntade hela december på att julafton skulle komma? Ungefär så känns det att vänta på bebis.....fast tio ggr värre.

• Nibla

Mmmmm, och nåde den som gissat på nåt datum senare än 4:e!!!!

• Nibla

God morgon, natt, eller vad man nu ska kalla det.....

Kan inte sova. Mår illa, har sammandragningar, och sen tror jag att vattnet gått. Hm.... Är för uppspelt för att somna om, tänk om nåt är på G? Aldrig har jag sett fram emot att börja känna lite smärta......

Frujj,
    hur går det för dig?

Tez,
    Dumma dig som berättade om garderobsdörrarna i ert sovrum. Nu måste jag göra samma sak jag också, igår var jag tvungen att stiga upp och stänga två av dörrarna ordentligt när jag precis lagt mig till rätta. *fniss*

• Nibla

Jag är kvar, lyckades somna om vid 5 efter att ha haft två värkar på två timmar. Ska försöka sova lite till eftersom jag legat vaken mellan 2-5.

Ska till barnmorskan på inplanerat besök 10.30, får se vad hon säger.
    N är hemma och VAF:ar idag, skönt!!

• Nibla

Tack, Linum! Ska framföra det till "hyresgästen" vars kontrakt löpt ut och som jag hotar med vräkning.....

• Nibla

Ab,
    Jag som sett för många filmer trodde det skulle säga "splash" och sen efter en minut ligger man och föder, men man kan läcka lite åt gången, fick vi lära oss på föräldragruppen och det kan ta flera dagar från det att "vattnet gått" tills man föder.

Ska se vad barnmorskan säger.....

• Nibla

Ab,
    Slemproppen lossnade i fredags. Haha!

Nides,
    Grattis på bröllopsdagen! Hoppas du får en härlig ledig måndag.

• Nibla

Hej igen,
    Har hunnit med ett besök hos barnmorskan där det konstaterades högt blodtryck och äggvita i urinen. Blev kommenderad till Östra, där det konstaterades vattenavgång. Ska dit igen för återbesök om inte värkarna kommit igång. Kommer de inte igång så ska de sätta igång mig så vi har en bebis innan torsdag. Sjukt! Haha!

Nu ska jag mana fram värkarna så det blir en bebis ikväll/natt.

• Nibla

Jag har haft några värkar under dagen men alls inga regelbundna.....För att man ska åka in till förlossningen ska man ha tre värkar på 10 minuter. Jag har haft tre värkar på typ fyra timmar.....så man vet aldrig!

Vissa förlossningar börjar ju med värkar och så går vattnet när man ska till och krysta och som i mitt fall, vattnet går men inga regelbundna värkar..... We'll see!
    Jag hoppas i alla fall att jag INTE ska behöva åka till mottagningen på Östra imorgon bitti utan om jag ska nånstans så är det i såna fall till förlossningen.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2