• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Linum,
    Herregud!!! Först och främst: OCH - inte bara ett "o"
    Hört talas om punkt, komma och versaler i början av meningar?

• Nibla

Hej på er!

Tillbaka efter en helg på torpet. Ska gå och sova nu, jobbar ju imorgon. Upp och hoppa 5.45.
    Bara grannen slutar kapa brädor med sin kap utanför....förstår inte riktigt hur man kan väsnas så en söndagkväll kl 22.......

Kram på er!

• Nibla

Frujj,
    Min bebis ligger med huvudet neråt, men barnmorskan sa att den absolut kan vända sig. Den är ju inte fixerad än.
    Har hört att vändningsförsök inte ska vara så skönt, så låt oss hoppas att vi slipper det!
    Allt är bra med mig, blodvärde, socker, blodtryck. Bara fingrar och fötter som är svullna.
    Barnmorskan tyckte jag skulle börja äta järntabletter i förebyggande syfte, hon tyckte mina värden börjar bli för bra för att vara sanna. Haha!

Börjar bli lite jobbigt att sova på nätterna, därav klagandet på att grannen kör en jäkla kap precis utanför fönstret. Skulle inte vilja kalla det tantvarning, Linum, utan bara trött-gravid-som-vill-sova-syndrom.

• Nibla

Carma,
    Hittar till sjukhuset i Borås i sömnen.

Allt lugnt här, inte så mycket att pyssla med. Fattar inte hur det ska gå nästa vecka, kommer dö av tristess.

Fick igår inbjudan till ett bröllop, goda vänner ska gifta sig på en vingård i Italien i maj. Man kommer dit på fredagen, då det är gemensam middag och besök på en lokal vinodlare. Lördag är fria aktiviteter, söndag vigsel och bröllopsfest och hemfärd måndag. Detta går på 2100 per person. Sen tillkommer kostnad för flyg, transfer, mat på den fria dagen, kläder till bröllopet, kostnad för svensexa/möhippa. Vi ska svara redan om 5 veckor om vi ska med. Flygbiljetterna har inte ens släppts så vad kostnad blir för dem har vi ingen aning om.

Känns lite surt att behöva lägga närmare 10 000 på en bröllopshelg. Sen är man småbarnsförälder och vet inte hur det kommer vara att lämna bort en 9 månaders bebis (Eventuell barnvakt blir ju tvungen att ta två semesterdagar också)
    Brudparet menar på att man kombinerar deras bröllop med en minisemester. Men en minisemester för mig går inte på lika mycket pengar som en hel vecka i Grekland, plus att jag kanske inte ens kommer få ut så mycket pengar med mammaersättningen i månaden.

Vill ju givetvis åka och närvara på deras stora dag, men inte till vilket pris som helst. Förstår om det är deras stora dröm att gifta sig på en vingård i Italien, helt klart, men då är ju det viktigare än att ha sina vänner närvarande. Så jag hoppas vekrligen de har förståelse för om man tackar nej, dels pga kostnaden, och dels pga att man har en bebis som man faktiskt inte vet hur den funkar.....

Svårt!!

• Nibla

God morgon!
    Sista dagen innan helgen! Sen är det bara EN vecka kvar innan semestern. Ska bli sååå skönt!

Frujj,
    Sammandragningar, jag vet inte riktigt om det är det jag känner. Men magen blir emellanåt helt stenhård. Igår var det som jag hade en cementklump därinne.
    Träffade för övrigt en kompis igår som fullkomligt vrålade ut (det kändes i alla fall så) på Kungsgatan mitt bland alla människor: "Det var banne mej den största magen jag sett". Sååå stor trodde jag inte den var......

I helgen kommer mina föräldrar på lite grill, sen kommer paret från föräldragruppen på fika på söndag, de fick en liten dotter i lördags. Var på Zara igår och inhandlade en liten söt tunika i jeanstyg, med lite krås på framsidan, hur söt som helst!!

• Nibla

Frujj,
    vad jobbigt! Har dock full förståelse för din reaktion och att du bli irriterad på din mamma som hela tiden frågar om vikten. Jag menar, vad säger viktuppgången egentligen? Varför är det så intressant??
    Jag menar, man kan ju samla på sig vätska och gå upp massor, vilket inte är samma sak som om man skulle svulla och frossa och gå upp av de orsakerna.
    Nej, det är inte samma sak att fråga om vikt som att fråga hur nån mår!

Jag har också tjafsat med min mamma, när jag berättade om vad vi förberett i form av skötbord, vagn, babyskydd, kläder, balja. Då säger hon: "Vad ni håller på, vad ni shoppar!" So what!?!? Det är första barnet, och jag älskar att förbereda och dona. Särskilt skönt att ha det klart, vem vet, jag kanske inte alls hade orkat göra det framöver........Lika bra att greja när man har orken!

Mammor......

• Nibla

Carma,
    Det där med att magen tar rolig/konstig form är så märkligt! Jag låg på sängen häromdagen och magen var som ett ägg, helt toppig på toppen och sen som en "bulle" ut åt ena sidan. Skumt!

Ok, då vet jag att jag också har sammandragningar. Har fått frågan flera gånger men inte riktigt kunnat svara eftersom jag inte känner nåt nämnvärt, mer att magen bara blir hård, men det har jag trott berott på att bebisen legat åt just det hållet jag kännt efter med handen.

Ja förbereda och "bygga bo" är ju en del av graviditeten. Jag kan förstå folks kommentarer om man förbereder när man precis plussat, men nu är det ju ändå 6 veckor kvar, då borde det ju vara normalt att man vill ha saker och ting klara, man vet ju inte, bebisen kan ju titta ut i förväg.

Vi ska få låna N's släktvagga som står hos hans farmor och farfar. Jag börjar bli lite ivrig att få hem den snart så man kan ställa iordning och bädda, etc. Men hans farfar är envis och säger att det är "otur" att ställa iordning för tidigt. Hallå?!?!
    Snart åker vi dit och hämtar den, trots att de lovat att komma hem med den till oss.

• Nibla

Vi är överens om två flicknamn, och bestämmer oss för det som passar bäst om det blir en tjej.

Blir den en kille är det svårare...har inte ett enda klockrent namn som vi båda tycker om till 100%.

• Nibla

Vad jag menar, är att om det blir en tjej så bestämmer vi oss när vi träffat lillan och ser vilket namn som passar bäst på henne.

• Nibla

Mäh!!!! Det ska vi ju ha om det blir en pojke! mohahaha!

Frujj skrev 2008-07-18 16:11:53 följande:
    Kent-Elvis blir bra.. tack för hjälpen!!
Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2