• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Tx2

Soon and very soon: En av kusinerna är kanske 16 år men han funkar jättebra med vuxna och sitter gärna kvar o pratar så det känns naturligt att bjuda honom och hans äldre bror. Medan syskonbarnen som är mellan 9-15 inte alls klarar av att sitta kvar vid bordet, hur skall dem klara av en trerätters-tillställning? Men får nog stämma av lite med föräldrarna och hoppas på att dem förstår om vi nu inte väljer att bjuda dem.

• Havsro

tack missbilly :)

Ja det där med barn är ju super svårt, men det som känns betryggande är att många av de man redan pratat lite om det som har barn ser fram emot en barnfri-fest.. :) Så jag hoppas att ingen ska ta illa upp!

• Myrmor

Vi kommer ha barnfritt (förutom ev ammande bebisar) på festen. Anders syster är 16, och är den enda under 18. Vår dotter på ett år är med under vigseln, och får åka till sin barnvakt sen. Tror att både jag och mannen slappnar av bättre på festen då.

• Jojjo82

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    ElinPierre
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti
    Havsro
    Kärleken förde oss samman

22/5
    LillEm

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma
    Skille
    Bröllop år 2010
    Jojjo82

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    karni5

• Bröllop år  2010

Vi har ju själva två barn och min ena syster har två barn. Allt kretsar kring barn just nu!! SÅ just därför känner vi att vi vill ha barnfritt! Våra egna barn kommer ju vara med! Vi har inte bestämt oss än hur vi ska göra så jag tar gärna emot tips och åsikter!

• Arla79

Vi kommer också att ha barnfritt. Våra barn kommer att vara med på middagen sen får de gå hem med barnvakterna.
    Inte en chans att vi skulle ha råd o plats om alla skulle ta med sig sina barn. Det skulle i så fall blivit 43 barn under 15 år. Tror iofs inte att det är så många som VILL ha barnen med sig men vi har dragit gränsen vid våra egna.

• kärleken förde oss samman

De enda "barn" vi kommer ha med är mina småsyskon födda -91, -94 och -95, så de är inte direkt barn längre.
    Vår egen lille son kommer vara med i kyrkan men sen får han åka därifrån med sin barnvakt. (han kommer vara 17 månader då)

För mig är det helt uteslutet att ha med barn på vår stora dag (självklart får de som ammar vara med).
    Jag älskar också barn över allt annat, och jbbar med barn, men det här är vår dag och då bestämmer vi att vi vill ha barnfritt.
    Så har det dessutom varit på alla de bröllop jag varit på, och det är aldrig någon som sagt någonting om det.

• mammahjärtat

Vi kommer också ha barnfritt förutom vår son och hans tre kusiner, sonen kommer då vara 2,5 och hans kusiner är 15, 13 och 6, de brukar vara bra på att ta hand om varandra.. Skulle aldrig vilja ha med fler barn för då har man ju ansvar över att de ska ha roligt också. nej, det blir en fest för vuxna för vår del!

• SweetSun

vi vill ha barnfritt, men många har barn, och vi har faktiskt inte råd att bjuda barnen också. Inte plats ehlelr för den delen. Sen tycker inte jag att barn platsar på en fest där det är fullt av fulla människor och hög musik.

Problemet är väl att tex min mamma tycker det är fel att säga åt folk att låta barnen vara hemma. men jag menar, ingen tar väl med sig barn på en vanlig fest..

• Nalle Puh 40

Vi bjuder barnen oxå på mat, tror inte de äter så mycket ändå

Svar på tråden Maj 2009