• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • missbilly

IMittEsse: Nothing else matters kan jag tänka mig för det är ju ändå en ballad!!! Men det är nog inte det sambon är ute efter! Tänk dig mer headbangar rock.

• IMittEsse

Med tutarna menar jag förstås tuttarna... Slarvfelsnisse är i farten.

Tack snälla ni som gett mig goda råd!! Nu känns det bättre med klänningen. Kommer säkert att få spel för något annat snart, och då vet jag vart jag ska vända mig för stöttning och hjälp...

• IMittEsse
    missbilly skrev 2008-09-19 16:39:25 följande:
    IMittEsse: Nothing else matters kan jag tänka mig för det är ju ändå en ballad!!! Men det är nog inte det sambon är ute efter! Tänk dig mer headbangar rock.
    Ah... Nja, det blir ju svårt att dansa vals till det! Jag gillar hårdrock skarpt men sambon är lite mer Rix FM och på nåt sätt försöker man ju kombinera det där inför snacket med DJ:n. Dessutom är ju festen även till för gästerna så då vill man ha med massa bra ny och gammal musik som alla kan uppskatta och gilla. Svårt!
  • missbilly

Jag vill ha blandat med musik... visst kan jag tänka mig att vi har lite hårdrock för sambons skulle men inte en hel kväll... då kommer jag ha sån huvudvärk innan kvällen är slut så natten förmodligen inte alls blir så mysig som den borde bli.
    Att vi ska ha liveband är självklart men jag vill ha några som kan spela varierad musik!

• Nocia

Vi ska ha storband! Det kommer bli hur häftigt som helst! Sen när de har spelat klart ska vi helt enkelt spela musik från ipoden. Då får vi ju verkligen våra favoriter. Dessutom är min sambo och typ alla våra vänner och syskon musiker så det kommer att finnas instrument och utrustning för att spela lite för den som vill.

IMittEsse: Jag tyckte att din klänning var jättefin, inte slampig eller så. Men som missbilly skrev så ska ju DU känna dig bekväm. Känn dig för, det kanske känns bättre när du vant dig. Fråga din mamma eller sambo vad de tycker, bra med några som känner dig.

• hemliga arne

Hej!
    Är lite ny här och fömodligen väldigt sen med allt... Har precis bokat kyrka till den 2 maj, men inte gjort så mycket mer än så... Vi ska inte ha middag efteråt utan bara snittar och bubbel. Har inte läst hela tråden... Någon annan som ska ha så? kom gärna med tips isf för vi vet inte riktigt hur man ska organisera det.

• Myrmor

Den är inte alls slampig!!! Omm farmor tycker det kan du skylla på hennes dåliga syn .Vill ha en likadan typ, vart beställde du din och vad hette den?

IMittEsse skrev 2008-09-19 15:59:44 följande:
    Mycket klänningspyssel nu ser jag! Jag har fått hem min kinaklänning och den sitter fantastiskt bra och är hur fin som helst, MEN... idag när jag provade den i min ensamhet blev jag orolig för att den är för slampig... Den är riktigt djupt V-ringad både fram och bak och i ryggen är det superfint, inget slampigt med det, men framtill... Uääh, känns ju helt fel med djuuup urringning och brudklänning! Vad ska farmor säga...? Vad tycker ni? Nu är det ju så himla vanligt med axelbandslösa klänningar och de sitter ju oftast ganska högt och bra. Har ni valt bort djupa urringningar?
  • Moninan

Jag börjar känna lite panik även om det är åtta månader kvar. Inatt så ändrade jag bordsdekorationen totalt! Vaknade mitt i natten över hur fult mitt "gamla" val är. Men blev ändå nöjd över det nya.

Min mamma har beställt papper till inbjudningskorten som vi ska göra själva. Men vet inte hur texten ska vara. Hur gör nì? Kommer gästerna att uppskatta egengjorda inbjudningskort?

• Nocia

Vi kommer att trycka inbjudningskorten, men det är mest för att ingen av oss är så pysslig och sambon jobbar med layout och design.
    Men jag är övertygad om att de allra flesta uppskattar egengjorda inbjudningskort.

Ang. dukning så insåg jag igåe att jag var tvungen att ändra min dukning. Vi skulle ha bruna dukar och cerise löpare, men det blir alldeles för dyrt. Som billigast 75 kr per duk (för den bruna) och vi behöver 20 dukar. tycker det är för mycket pengar. För det tillkommer ju för löparna, ljus och blommor. Att sy egna blir ju också dyrt, behöver ca 50 meter tyg...och tar tid...
    Sista alternativet är pappersduk som känns lite som tyg. Är lite billigare men fortfarande för dyrt. Hmm.. måste tänka om...

• missbilly

Moninan: Vi ska oxå ha egengjorda inbjudningar.
    Vi har inte ens börjat med dekorationer och sånt än!

Hemliga arne: Du har gott om tid egentligen men vet hur du känner. Jag har bara kyrka bokad än, inget annat klart!
    Men många som har kommit väldigt långt i planeringen!

Svar på tråden Maj 2009