• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • missbilly

Nocia: Ja dukar blir väldigt dyrt! Jag ska nog kolla om man kan låna/hyra vita dukar som täcker hela borden och sen köra med tapet i mitten av bordet tror jag. Men har inget planerat än... bara tankar.

• ElinPierre

Kan man tänka sig vita "dukar" så har IKEA vita lakan för 15 kr styck.. det ska vi köra på och sen kanske lägga spets, tapet, fiberduk, planka eller tunn löpare för att göra det hela lite roligare....

• Nocia

Jag tänkte köpa Ikeas vita lakan och sedan färga, men de innehåller så mycket polyester att resultatet kommer att bli typ ljusbrunt och det är ju inte så kul om det är mörkbrunt man vill ha... Om ni ska ha ikeas billiga lakan så bör borden inte vara träfärgade. Lakanen är nämligen rätt så tunna.

Men vita pappersdukar funkar ju också. Herregud, det är ju bara dukar som ska vara där under middagen, sen ska ju borden bort. Frågan vi ställer oss själva är vad det är värt att ha "önskedukningen" i ett par timmar...? Är det bättre att lägga pengarna på tex maten eller drycken?

Varför vi har börjat redan nu att fundera på dukning är för att kunna köpa lite allt eftersom.

• elsi

Annika du ska inte gifta dig i maj2009, du är ju gift, Sluta med reklam för att fylla din egen spargris.

Imitt esse, din klänning är V ringade eller? Jag tycker den är jätte vacker, jag ville inte heller ha den klassiska som är axelbandslös, Om.... om du tycker att det är för lågt Köpa en Bred och jag menar bred, till ex. 15- 20 cm spets band och sy den i V.et så att det se ut som en spets "camilsole" eller linne som det så ofta kallas på svenska, eller en väldigt ljus beige/rosa siden/silke tyg.
    Jag gjorde just det med en knall grön spets bit i en svart klänning en gång och det funkade jätte bra,

• Soon and very soon

oj vad alla tänker, har bara barnkalas i tankarna just nu, vet ej hur göra?? sååå struligt skulle ha tillsammans med en dagis kompis o nu vill inte den lilla längre. en vecka kvar o inga inbjudningar ute! själv är bäste dräng!

• fröken sjunfors

imittesse: jag tycker klänningen var superfin! Vi med större boobies ska väl också kunna ha urringat! Tycker iallafall den blir kanon!

Har ni bestämt frisyr och makeup än? Ska ni göra hemma, frissan eller hur? Om ni ska till frissan, ska ni gå och göra en "testning" först för att se att det blir bra? känner bara hur pengarna brassar iväg om man ska göra så, men frisören kanske vill att man ska göra så?! nyfiken på hur ni har tänkt det

• hemliga arne
    missbilly skrev 2008-09-20 11:55:41 följande:
    Hemliga arne: Du har gott om tid egentligen men vet hur du känner. Jag har bara kyrka bokad än, inget annat klart!Men många som har kommit väldigt långt i planeringen!
    [/citat]

Det känns lite stressande att man inte har gjort något förrutom att boka kyrka... Men man har ju faktiskt gott om tid egentligen, sen ska vi ju inte ha middag så jag behöver inte fundera på dukning och placering osv, men har ändå börjat vela med att vi ska ha snittar och bubbel. Vi blir förmodligen strax över 100 pers och jag får för mig att det kommer att bli rörigt och oorganiserat om man ska mingla runt med så mycket folk. Men vi har varken råd eller lust med middag, dessutom ska vi åka på bröllopsresa senare på kvällen. Vad tror ni, blir det rörigt med så mycket folk om man ska mingla, har ni några andra tips?
  • karni5

IMittEsse: Din klänning var jättefin på dig inte alls för djup urringning, kommer det sedan ett halsband till syns inte urringningen så mycket heller! Vi ska nog också ha Nothing else mathers som bröllopsvals!

• karni5

fröken sjunfors; Min frisör ska göra en provuppsättning innan. Detta ingår i priset som för detta och make på bröllopsdagen blir 1845 kr

• fröken sjunfors

oj!! det var ju inte alls farligt. med tanke då på prov + klipp o make! Detta måste kollas upp, hoppas någon i borås har typ så med

Svar på tråden Maj 2009