• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • gusdanima

Jippie! Då har vi bestämt, hittat lokal osv. 16/5 smäller det!

Ska bli kul att kolla hur låmgt alla ni andra har kommit!

Ses här framöver hoppas jag!

• Moninan

Bruduppsättningen är bestämd men vet inte vem som ska göra den. Är det vanligt att frisören gör make med lr?

Till dukningen så ska va ha en pappersduk som är som ett fint tyg. Eftersom borden kommer bara vara framme vid maten.

Hemliga arne- Gör det ni tycker känns bäst. Jag tror inte att det blir så rörigt med så många gäster. Men får kanske tänka att placera ut lite stolar så om någon är trött i benen. Och varför inte ha en liten tipsrunda om er själva? Då vet också gästerna vad de ska göra. Stämningen blir bättre och gästerna får kontakt med varandra.

• Tjolinti

Någon som ska vara i söderslätts bygdegård?

• SweetSun

Nocia; häftigt med storband!

Ja det med musiken är svårt.. har en del ideer, men vet inte riktigt vilken som blir "bröllopsdansen" men troligen nån av dessa...;

Vet bara inte vilken vi ska ta.. svårt val...

• SweetSun

va skumt!!!! jag la in länkar men de syns inte..

prövar igen;

• skruttgumma

Imittesse: Jag tycker det var jättefint! Inte alls för urringat!!

Vi funderar på att ha "Curly Sue" som bröllopsvals, nån som vet om det är rätt takt på den?
    Hur lär man sig dansa vals? Kan alla det redan eller? Jag kan bara det man lärde sig på gympan i skolan "pannkaka, hallonsylt"-stuket..

• IMittEsse
    artist skrev 2008-09-19 20:28:37 följande:
    Den är inte alls slampig!!! Omm farmor tycker det kan du skylla på hennes dåliga syn .Vill ha en likadan typ, vart beställde du din och vad hette den?
    Köpte den på ebay från ett kinaföretag! Men jag har sett att den finns på www.silkesshoppen.se också, så kolla där. Jag ville inte ha något släp och inget rynk i midjan så det bad jag dem ta bort och då blev den så fin så fin!

Tack så himla mycket igen alla som övertygat mig om att jag visst kan bära min klyftiga klänning med stolthet!!
  • Tx2

Tror att vi kommer ha nothing else matters som in- el utgångslåt. Som första låt på kvällen har vi ingen aning, försöker komma på om vi skall lära oss någon dansstil, men har ingen aning om vad, troligtvis inte vals. Hade varit kul att ta någon danslektion. Skall se om jag kan locka med honom.

Då vi tänkte ha vita dukar, så tänkte jag först höra med vänner och familj om dem har som man kan låna. Och komplettera med att hyra. Tror inte att så många tänker på att det är olika dukar el vilken kvalitet det är.

• karni5

SweetSun: Jag tycker "Only you" är klockren!

Svar på tråden Maj 2009