• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • LillEm

Ja det är ett lite känsligt ämne det här med barn på bröllopsfest eller ej. Speciellt om man inte har några barn själv (som jag + m2b), då är det lätt att det uppfattas som otrevligt och ignorant att inte bjuda barnen. Men jag hoppas att våra vänner/familj förstår att det blir för mycket pengar att betala mat även för alla små guldklimpar som knappt äter iallafall.
    Vi kommer låta min m2b:s brorsbarn (11år / 13år / 16år) att vara med på festen. Resterande barn, som alla är under 5 år, får komma om föräldrana inte får tag i barnpassning, men vi kommer inte att stå för någon mat/barnstolar/lek etc.

• helle78

Hej tjejer!
    Nu är listan i tråden uppdaterad, hoppas alla kom med den här gången

Vårt bröllopsplanerande går sakta framåt, inga stora saker avbockade sedan sist men det är febril tankeverksamhet. Ang barn så har vi en son som är 1,5 år när vi gifter oss så för oss känns det självklart att alla barn är välkomna. Men jag förstår dom som inte vill ha barnen med, det beror väl lite på vilken typ av fest man vill ha och hur vana barnen är att vara på fest. Vi kommer att ha ett litet rum i anslutning till festlokalen där vi visar DVD-filmer och det finns en person som hjälper till att hålla lite ordning på barnen, men annars är det upp till föräldrarna att ta ansvar för sina barn.

• Nalle Puh 40

Vi ska ha en fest utan alkohol så därför passar det med barn, fester med alkohol tycker jag ska vara barnfria...

• LillEm

Jag är så glad och nöjd idag.
    Äntligen tog jag tag i att ringa och fråga ett spelmanssällskap om de kan spela under vår vigsel (fiol, nyckelharpa och dragspel). De var jättetrevliga och vi skrevs in i agendan. Tycker egentligen att det är ganska så jobbigt att ringa runt!
    Min m2b är från Hälsingland så vi funderar på att kanske ha med någon vacker Hälsingelåt.....

• Tx2

LillEm: Har samma problem när det gäller att ringa. Kul med spelmanssällskapet.

Igår provade jag en massa fina vita klänningar. Hade hjälp utav några av tärnorna som hittade en masssa olika fina och som övade på att knäppa o snöra. Känns tryggt att dem kommer att lösa det när det är dax. Fastnade för många som jag inte trodde att jag skulle gilla. Dessvärre kunde jag inte hitta modellerna som jag gillade på nätet. Hade varit kul att få se dem på bild.

• LillEm

Tx2: Vad är det för modeller som du är intresserad av?

• Tx2

Jag trodde att jag ville ha väldigt enkla nästan raka, men nu så testade jag en med stor kjol, superfin men passar inte in på vårt bröllop. Dem andra som jag gillade var nog a-linje formade (den vanligaste varianten misstänkr jag) av märket hilary morgan och alexia. Men dessvärre kunde jag inte hitta den som jag provade på nätet.

• Nalle Puh 40

Längtar tills jag ska prova klänningar men idag är jag dunderförkyld och får sitta och fantisera om alla fina klänningar på nätet...

• LillEm

Nalle Puh 40: Krya på dig.
    Själv har jag inte provat några klänningar utan hittade en i 50-tals stil på nätet som jag blev kär i vid första ögonkastet. Köpte den redan i juni och som tur var passade den perfekt (får inte lägga på mig ett kilo innan bröllopet ).
    Lycka till med klänningsletandet.
    / LillEm

• karni5

Vi ska ha med våra egna barn då 1,5 och 4 år och sedan syskonbarnen som är 8,14,19,23 och 21. Nästan alla våra kompisar har barn och när vi berättade att vi ska gifta oss ville ingen av dem ha med sina barn, så det gick ju smidigt. Annars är det jättesvårt hur man ska göra. Vi ska ändå skriva i inbjudan att barn är välkomna till kyrkan men ej till festen.

Svar på tråden Maj 2009