• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • kärleken förde oss samman

Lilla Fröken Fräken skrev 2008-09-17 21:08:14 följande:

Vi kommer troligen bara att ha min m2b:s kusiner med på festen, de är 13 o 9 år, annars inga barn. Eventuellt om det är någon liten knodd som ammas så är de självklart välkomna, är ju inte helt klart ännu om det kommer att dyka upp några sådana små hos vänner o bekanta!Jag var o provade klänningar med min syster (tillika tärna) som smakråd i går och i förrgår. Hittade en superfin som jag inte alls trodde var något för mig, men när den väl kom på var den klockren! Nu vet jag inte hur jag ska göra: passa på att köpa den nu på rean för ca 4000 kr, eller beställa en klänning från kina (som jag ju tyvärr inte vet hur den passar, eller om modellen passar mig...)för ca 2000kr. Hmmm ... blev nog mer förälskad än väntat i den som jag provade...
    KÖP NU!
    2000 kr är inte mycket i det här sammanhanget, och somm du själv skrev- du vet ju inte om den klänningen från Kina kommer att passa och då kanske du ändå får lov att lägga ut pengar på att sy om.
    det är vad jag tycker
  • Nalle Puh 40

Jag ska köpa mina underkläder på H&M, de skulle få in många nya och snygga korsetter till jul för jag vill inte lägga en förmögenhet på det eftersom jag inte kommer andvända den mer...

• Myrmor

Om du är kär i klänningen tycker jag att du ska köpa den. Du kan ju sälja den för 2000 kr sedan så har du inte lagt ut mer än 2000 kr i slutändan

Lilla Fröken Fräken skrev 2008-09-17 21:08:14 följande:

Vi kommer troligen bara att ha min m2b:s kusiner med på festen, de är 13 o 9 år, annars inga barn. Eventuellt om det är någon liten knodd som ammas så är de självklart välkomna, är ju inte helt klart ännu om det kommer att dyka upp några sådana små hos vänner o bekanta!Jag var o provade klänningar med min syster (tillika tärna) som smakråd i går och i förrgår. Hittade en superfin som jag inte alls trodde var något för mig, men när den väl kom på var den klockren! Nu vet jag inte hur jag ska göra: passa på att köpa den nu på rean för ca 4000 kr, eller beställa en klänning från kina (som jag ju tyvärr inte vet hur den passar, eller om modellen passar mig...)för ca 2000kr. Hmmm ... blev nog mer förälskad än väntat i den som jag provade...
  • kärleken förde oss samman

Har ingen aning än om någonting känns det som....
    Trodde jag skulle veta vad för slags klänning jag ville ha med tanke på att jag gått som modell på bröllopsmässor i 5 år nu- men icke!!!

Det enda jag vet är att jag inte vill ha som "alla andra".
    Vill ha något utöver det vanliga, samma med bukett.
    Vill inte ha en typisk brudbukett.
    Min mamma kommer att göra buketten, så det blir väl till att hitta någon bra modell som jag kan tänka mig.

• missbilly

Pratade lite färgtema igår med sambon.
    Svart o vitt svarade han kort...
    Jätte bra tyckte jag o sa att jag tänkt at vi ska ha svart vitt och vinrött.
    -Vinrött svara han... sen sa han lila
    Men hann inte klar med den diskutionen så om det blir vinrött eller lila är inte bestämt än!
    Men blev förvånad att han sa lila!!!!
    O så vill han ju ha hårdrocksband på bröllopet... det tycker ju inte jag passar in riktigt!!
    Men i kyrkan ville han ha fioler
    Får se vad vi kommer fram till... ska försöka sätta mig ner med honom och se om vi kan komma fram till nått.

• Nalle Puh 40

Nej, hårdrock vill jag inte heller ha men min sambo skulle gärna ha det

• IMittEsse

Mycket klänningspyssel nu ser jag! Jag har fått hem min kinaklänning och den sitter fantastiskt bra och är hur fin som helst, MEN... idag när jag provade den i min ensamhet blev jag orolig för att den är för slampig... Den är riktigt djupt V-ringad både fram och bak och i ryggen är det superfint, inget slampigt med det, men framtill... Uääh, känns ju helt fel med djuuup urringning och brudklänning! Vad ska farmor säga...? Vad tycker ni? Nu är det ju så himla vanligt med axelbandslösa klänningar och de sitter ju oftast ganska högt och bra. Har ni valt bort djupa urringningar?

• Tx2

imittesse: Är det klänningen i ditt galleri? Är jättefin o inte ett dugg slampig. Är det du på några av bilderna? Om du känner dig obekväm kanske det går att lösa med något avvikande tyg i urringninen? Typ något tunnare, halv genomskinligt. Nyfiken, vilket kina-företag valde du?

missbilly: men har önskemål om highway to hell som in- el utgångsmusik. Han lyssnar inte på "kärleks"-låtar. Kul, han valde nästan samma färger som min. Förutom det vita så valde han svart och ljusgrönt.

• förstagångsbrud

Är det du med klänningen på dig i ditt galleri? Det kan ju vara så olika beroende på hur man ser ut. Som klänningarna sitter på bilderna i ditt galleri ser det inte ett dugg slampigt ut på någon av dem

• Nalle Puh 40

Tycker den är fin och vacker...

Svar på tråden Maj 2009