• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Nalle Puh 40

Jag får betala 1ooo kr för hår och smink och då ingår en provuppsättning så det känns ändå ganska prisvärt

• elsi

nalle puh, skrev du 1,000 ? Var? jag hade tänkte gör allting själv

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-22 08:13:04 följande:

Jag får betala 1ooo kr för hår och smink och då ingår en provuppsättning så det känns ändå ganska prisvärt
  • elsi

aha.. det bli lite långt att åka, vi gifte oss i stockholm.. tack i alla fall. men jag ska kika in hos dig för att kolla sen.

Herregud, 8mån kvar...

• kärleken förde oss samman

Lite info om vårt bröllop:
    Jag sjunger själv på mycket bröllop och dop m.m, så jag har lite "gamla skulder" att ta fram.
    Sjöng på min sminkös dop/bröllop, så det får jag gratis, likadant med min frisör- som även är en väldigt nära vän.

Sen har min mamma jobbat som florist, samt en av mina närmaste vänner- så de ska göra brudbuketten samt tärnbukett, korsage m.m

Till utgångsmarsch funderar vi som sagt var på ABBA:s Arriwal, med min shöwgrupp som sjunger, gärna utspridda i bänkarna.

Till brudvals ska vi ha en sång som en av våra kompisar skrivit till en kommande skiva, fast vi måste ju fråGa honom först

Ang. inbjudningskort så gör vi egna, handlade i lördags.

Så, det var lite om våra planer, kommer mera

imittesse- jättevacker klänning och absolut ingen fara med urringningen. Går ju som sagt var om du vill säkert att lägga in lite tyg som någon skrev, eller ett smycke?
    Fast jag tycker det är ok som det är.

Nu ska jag ta med sonen på en promenad.
    Kram kram

• Bröllop år  2010

Åhh vad häftigt det där med utgångsmarschen, så orginellt! Det tycker jag absolut!

Men jag måste tyvärr lämna denna tråden då vi har ändrat datum! Det datumet som vi ville haft från början så är kyrkan stängd så vi fick ändra datum, men nu har vi ändrat tillbaka samt ändrat koncept helt! Vi kommer vara ca 15 gäster, de allra närmaste och kommer att vara på Nolhaga slott i Alingsås.

Men lycka till alla i planerandet!! Och med era bröllop så klart!

• csn83

Var ett tag sedan jag kikade in här på forumet så jag hade mycket läsning att ta igen . Intressant att läsa diksussionerna här om exakt samma saker som jag själv just nu funderar på.

Här går det lite sakta framåt med planerandet. Kyrka och festlokal ahde vi inbokat sedan tidigare. Nu har vi även bokat in två trubadurer som ska spela på festen. De spelar all möjlig musik så det ska nog pasa alla smaker och få fart på festen. Hur har ni tänkt er musik/underhållning på festen?

Sen har jag bestämt färgtema: limegrönt och vitt (känns vårigt och fräscht).

Och det som gör mig mest glad av allt är nog att jag har pratat med min gamla gitarrlärare (det är 5 år sedan jag slutatde hos honom). Han är en grymt duktig gitarrist och han kommer att spela på vigseln.

Just nu har vi precis börjat titta på maten. Vi ska ha catering och har börjat kolla på lite olika alternativ. Vad kostar er mat?

• Nalle Puh 40

Csn83: Vad ska ni ha för mat?

Bröllop år 2010: Tråkigt att du lämnar vår tråd men stort lycka till så kanske vi syns i en annan tråd.

Kärleken förde oss samman: Bra med lite kontakter. De vi har är att sambons svåger har många fina och gamla bilar så han har lovat att köra oss och min kusin har jag tänkt fråga om han vill fota i kyrkan samt att min bästa kompis ska sjunga i kyrkan.

• Soon and very soon

csn83 vi kör lite catering och lite egenfixat o egen köpt men cateringen funderar vi på att ta ifrån matglad stockholm. de tar 195:- portion men har hör mycket bra om dem. sk aju ha ca 50 gäster och tar catering för 30-40 köper till extra av lite smått o gott.

• SweetSun
    karni5 skrev 2008-09-21 21:36:56 följande:
    SweetSun: Jag tycker "Only you" är klockren!
    Ja vi satte oss ner och min m2b tyckte den var finast. han sa att han blev rörd bara av att lyssna på den nu Så nu är den bokad =P

Har ju lite fler låtdilemman när det gäller under vigseln, men ingångslåt är färdigt, samt en under vigseln, men utgång vet jag inte om vi behöver, men om vi ska ha det vet jag inte vad det blir..
Svar på tråden Maj 2009