• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • fröken sjunfors

Nocia: Härligt med en likasinnad! Vi ska antagligen också ha tärnor, bestman, toastmasters o vänner vid honnörsbordet och ha familj närmast i en utav "tungorna" istället. Dessutom blir det många vänner utan respektive, vi vill få med så många nära vänner som möjligt istället.. Än så länge har vi bara fått positiv respons! De flesta känner varandra, och det är "ingen som känner ingen" så de finns alltid någon nära tillhands. Dessutom kan man ju kanske lära känna lite nytt folk istället Vet att många är emot detta, men för oss känns det så rätt, så vi kommer att köra på det!

• SweetSun

Nu är inte mina låtar nån inspiration för er andra ( ) men kan ju visa vilka vi ska ha..

Klart är ju ingångsmusiken;

Låt som en bekant ska spela;

Utgång vet vi som sagt inte.. men borde kanske ha nåt som "avslutar" det hela.. vi ska ju vara i ett litet valv, och efter ceremonin ska vi gå till en intilliggande dammen och skåla, så nåt kanske man borde ha..
    Enda förslaget just nu är;

• SweetSun

såklart att det blev trassel med länkarna.. är lite snabb..

utgången;

ingång

• Villnu

Nu har vi preliminärt bokat kyrka den 9 maj-09 :). Eftersom vi endast ska ha en liten bjudning efter så skulle ju församlingshemmet passa, men nu var det inte säkert att vi kunde vara där eftersom vissa bröllops fester verkade ha spårat ur. Så nu måste jag vänta på att dom hör av sig... hatar att vänta och jobbigast av allt är att man måste tänka om lite om vi inte kan vara där...

• Nocia

En kompis till oss som violinist ska komponera ingångsmusiken, han kanske ska göra utgången också. Spelas på en eller två fioler. Känns riktigt kul.

Nu i helgen ska vi åka till mina föräldrar och då ska min sambo be min pappa om min hand. Tyckte det var ett kul sätt att berätta att vi ska gifta oss. Mina föräldrar och syskon bor 35 mil bort så vi träffas inte så ofta, så jag har verkligen fått bita mig i tungan för att inte berätta för mamma. Men nu ska det bli kul att se reaktionerna. En av mina systrar vet och häromdagen hade mamma sagt att hon trodde att ingen av hennes barn nånsin kommer gifta sig. " ja, sa hon, och Emma (det är jag) är ju inte ens förlovad..." Ha ha, hon skulle bara veta!
    Vi har inte köpt ringar än för vi håller på att gå ner i vikt och tror att ringarna kommer att vara för stora till våren.

• Moninan

Som både ingåns och utgångsmarsch så ska min svärfar spela på dragspel. Man känner sig hemma och avslappnad när man har han spela. Vilka låtar vet vi inte riktigt ännu men vi får se. Att planera vigslen och jobbigare än vad jag trodde från början. Det är en sådan pass viktigt bit eftersom den förändrar våra liv.

• anja1661

har hittat en skitsnygg kostym på hm, kritstrecksrandig, som e asbillig!! 600kr för kostymen!!! och sen kan man köpa en vit skjorta för 149kr!! skorna har han ju redan så det e bara slips, strumpor och boxer som ska köpas sen!!
    nån som sett detta??? finns på hm.se

eller känns det snålt att köpa en sån billig kostym??
    sambon ska kolla på den ikväll så¨kanske vi beställer! vore kul o komma ytterligare ett steg närmare i planeringen! jag vågar ju inte köpa min klänning än för jag hoppas på att gå ner lite i vikt...

• Soon and very soon

anja:min klänning kostade 400, allt som är billigt är bra om det sitter snyggt! men H&M kan ju vara hur som helst! min man kan inte ha kostym om den inte är spec beställd för han är "fel formad" hihi lycka till med vikten nu! men köp en lyxigare skjorta tycker jag!! syns lite på h&ms att de e billiga tycker jag!

• förstagångsbrud

Soon: var hittade du din klänning? Den är jättefin.

Svar på tråden Maj 2009