• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Tx2

Lite fastare hade inte varit fel, inte så många kilon som jag skulle vilja gå ned.
    Meningen är att jag skall börja träna, men det blir lätt jag skall bara el så dyker det upp något roligare.. Försöker att äta mindre portioner, speciellt på lunchen som jag oftast äter ute och då äter man självklart upp allt på tallriken för det sitter i bakhuvudet att man skall äta upp all mat.

• missbilly

Här är en till som ska ner i vikt... har ca 4 gravkilon kvar men vill ner 8-10 kg totalt.
    Tyvärr får jag inte börja på nån diet än eftersom jag ammar och ska väl göra ett tag till eftersom sonen bara är snart 4 månader.
    Men kommer väl beställa klänning efter nyår nångång och hoppas på att jag gått ner det mesta då även utan diet.
    Har slutat nästan helt med godis nu i veckan. Det enda jag ska få äta är mörk choklad nångång ibland så förhoppningsvis kan jag tappa några kilon på det!
    Så ska jag försöka komma igång med nån träning tänkte jag.

• anja1661

åhh vad skönt att höra att det inte bara e jag som har sååå svårt med att komma igång med träning och så.

idag har jag köpt skor till bröllopet!!! jag har breda knölfötter så det är svårt att hitta skor som passar men dessa är faktiskt tom sköna!! och det bästa av allt (efter snyggheten) är att dem var på utförsäljning och bara kostade fjuttiga , håll i hatten, 99kr!!!!!

och vi har köpt tapeten som vi ska använda som löpare! den matchade riktigt bra med de tryckta servetterna vi redan har köpt!! *glad*

• norpans mamma

Här är en till som gifter sig i maj 2009, närmare bestämt den 2a. Även jag har "gravkilon" att bli av med ca 8 kg vore trevligt. Jag kör med viktväktarna så det ska väl gå vägen.

• hemliga arne

Gifter mig oxå 2:a maj! Vill oxå gå ner, sådär en 6-7 kilo. Gravkilona är visserligen borta, men det var inte riktigt optimalt innan jag blev gravid... =)
    Ska snart börja gå på min lilla träningsmaskin här hemma och köra viktväktarna. Ska bara bli av att man tar TAG i det, det är ju så lätt att hitta på annat!

• skruttgumma

Vad lustigt att nästan alla vill gå ner samma antal kilon ungefär..
    Vi får peppa varandra. Själv har jag tänkt börja simma innan jobbet då jag börjar sent. De har "vuxensim" på morgnarna på simhallen här och om jag är där då de öppnar hinner jag simma en timme, basta lite och ändå vara på jobbet i tid

• förstagångsbrud

På tal om att gå ner i vikt... Idag har varit en heeelt misslyckad dag!! Började med frukost här hemma, knäckemackor och det är ju ok. Sen ett möte hemma hos en kollega (aj aj, aldrig bra), med frukostbullar, sen hade hon fixat lunch som var västerbottenpaj och en spenatpaj (var tvungen att prova båda sorterna) och en äppelpaj till efterrätt. Mer kaffe. Sen direkt från det mötet på ett hembesök med ännu mer kaffe och kakor. Huuuuuu....

• skruttgumma

Sån var min dag igår, med middag hos blivande svärfar och hans fru. M2b´s lillasyster hade bakat två olika pajer och en kaka som var så himla goda!!!
    Sen fick vi hasselbackspotatis på jobbet idag..
    Suck!!!

• Lilla Fröken Fräken

Anja1661: Åhh, lyllos dig! Jag har också tokbreda fötter med knölar på (har opereret en hallux valgus på ena foten..) VAR hittar man fina skor?? Alla fina brud-skor är sååå smala!

• kärleken förde oss samman

Har börjat med inbjudningarna idag, går upp och ner, men det är kul.
    Imorgon kommer en kompis och hjälper mig skriva alla adresser, hon är superduktig på sånt.
    Håller även på med sånghäftet, och där fick jag länk av samma kompis till en bra hemsida som jag ville dela med mig av:
    hem.bredband.net/narnia/
    Lite roliga bilder m.m att klistra in.

Kram

Svar på tråden Maj 2009