• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Nalle Puh 40

Vad ska ni ha som in och utgångsmusik? Vi har lånat skivor på biblioteket men inte hunnit lyssna så mycket på dem än.

• Tx2

csn83: vi har inte bestämt oss för vilket av våra två olika matalternativ vi skall köra på. Trerätters blir det i alla fall. Men jag tror att det ena alternativet kommer bli ca 200:- i råvarukostnad/person och sedan tillkommer kock-kostnad. Det andra alternativet tror jag är billigare men inte diskuterat med dem än. Hoppas på det första alternativet då jag vet att det blir supergott då han är väldigt duktig i köket och att komponera.

• anja1661

vi har inte bestämt själva menyn ännu men det kommer nog landa på ca 260kr per person. då ingår förrätt, varmrätt och tårta!

vi har inte börjat kolla på in och utgångsmusik än....ska man ha fler än så? vad e det för psalmer man har i kyrkan? ska jag själv välja dem???

• anja1661

har ni någon som bjudit in sig själv till bröllopet?? nån som ni inte hade tänkt bjuda? vad gör man?? jag har värsta dilemmat!!

• ElinPierre

csn83- Eftersom en vän kommer laga all mat så kommer vi undan jätte billigt.. Vi räknar med 100-150 kr per person för tre rätters. Ingen dryck eller tårta eller vickning på det då!

• Baklava

Hej hej allihop. Ny här. Har läst igenom måååånga sidor med inlägg. Skoj :) Vi gifter oss 9 maj nästa år i Solågrden, strax utanför Värnamo. Känns inte alls som att det så långt kvar, med tanke på allt som ska göras då jag precis börjat planera...Kul att man kan hitta lite inspiration här :)

• förstagångsbrud

Nu har mina klänningar kommit! De är jättejättefina, mycket finare än vad jag nånsin hade hoppats på. Nu hänger de i garderoben och väntar på att det ska bli maj, nu känns allting så verkligt :)

• Nocia

Vi har tänkt ha buffé. Vill inte ha traditionell trerätters med servitörer som springer omkring.
    JAg och min sambo har kommit på att det är jättemycket traditioner kring bröllop som vi inte gillar, eller rättare sagt, inte är VI. Så vi har bestämt oss för att göra detta bröllop exakt som vi vill ha det, hur "det brukar vara" eller hur traditionerna är struntar vi fullkomligt i.
    - Vi ska inte ha bordsplacering
    -Ha våra bästa vänner bredvid oss vid honnörsbordet
    -Inte ha allsång, lekar eller annat "skoj"
    -Jag ska (i nuläget iaf) inte ha någon brudbukett

Inget fel på ovanstående, kul om man guillar det, men eftersom det är vår (läs min) dag är det vi (läs jag) som bestämmer!

• Nalle Puh 40

Anja1661: Det är ni som bestämmer vilka psalmer ni vill ha ihop med prästen eller kantorn.
    Vi har inga som bjudit en sig själva eftersom det inte är någon mer än våra föräldrar och värdpar som vet om det än, vill vara hemliga tills inbjudan kommer ut

Baklava: Kul med fler majbrudar så välkommen hit

Förstagångsbrud: Vad roligt att du är nöjd med din klänning, jag funderar på att åka och titta lite nästa helg

Nocia: Visst ska man göra sitt bröllop precis som man vill och kul med folk som vågar att vara göra lite annulunda

• csn83

Nalle Puh 40: Vi har inte bestämt vilka rätter vi vill ha alls. Där har vi inga idér elelr tankar sedan innan. De cateringföretag som vi har kikat på har olika rätter som man får välja från, så när vi väl har valt varifrån vi ska köpa maten så tar vi nog de rätter som vi tycker verkar godast. Vi funderar lite på att göra förrätt och eftersätt själva, men vi vet inte än...

Svar på tråden Maj 2009