Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Upp och ned, hit och dit

Jag kikar in här med och tar med mig lite inside på Smögens havsbad. I maj var jag där. Jättegulligt hotell, ligger perfekt, god mat bra behandlingar men rätt trist spa-del. Piggelin- vad tyckte du om hotellet?

Cypern- tyvärr bara varit där över dagen. landade där o åkte sen på kryssning så såg inte så mycket.

idag har jag gjort en av de bästa resorna. 1 timma båttur i Göteborgs hamn på lunchen. Macka o bok o sol på näsan. Så skönt

• Ab fab

Semester
    1:a delen 3 veckor juli
    4 dagar i Danmark med vänninorna. Gilleleje badehotel. www.gillelejebadehotel.dk/
    Svärföräldrarna Sörmland, bröllop i Linköping
    Besök hos vänner på Falsterbo
    Allmänt slappande hemma

2:a delen 21-30/8
    tågluff.
    tågtill Paris(middag med goda vänner o allmän njutning), 2 dagar i Epernay (första bröllopsdagen, 2 besök på gårdar) tåg till Bryssel (middag med mannens chef o Tintinmuseet), tåg till Hamburg (konferens) o sen båten hem till Göteborg från Kiel

• Ab fab

jag har aldrig varit i Gilleleje men har som du hört en massa positivt. Kustvägen lär vara vacker. Vi skall bada, titta i inredningsbutiker och dricka Hof. det är lagom ambitionsnivå

Jag har varit en helg tidigare i Champagne, då bodde vi i Reims. Nu bestämde vi oss för den mindre byn. Vi skall besöka den gård där min man har haft en vinrad (han fick den i bröllopspresent. Nu skall vi vinka till druvorna o se till att de uppför sig. Sen har vi fått tips om en gård till (min kompis i Paris har en kollega som har en kamrat vars föräldrar har en gård... phuuu)

I Bryssel har jag ingen aning vart vi skall. Jag bara hänger på maken som skall jobba i två dagar. Å andra sidan får han göra samma sak med mig när jag skall på mötet i Hamburg. Jag har aldrig haft tid att titta runt i Bryssel så det skall bli kul. Har du några bra tips?

• Ab fab

tack. skall spara berättelsen i mitt reseakriv (som alla resenördar sparar jag artiklar o berättelser från orter jag vill besöka)

• Ab fab

jag samlar allt på en sub- artiklar, tips från bloggar... jag använder dem oftast själv men en hel del tips kan jag ju dela med mig också.
    Nu sparar jag på tips för
    Champange- Paris-Bryssel- Hamburg
    Barcelona- weekend med vännina
    Stockholm- teaterhelg med mamsen
    Riga- funderar på att åka dit men det verkar bli tajt
    New York- skall på jobbmöte i höst o hoppas kunna lägga någon extra dag där.

• Ab fab

Suger åt mig alla tips. Det var minst fem år sedan jag var i Barcelona

• Ab fab

Målet med Stockholm är teater. My fair lady. Vi skall bo på Esplanade på Strandvägen.

Tänkte att det skall bli frukost på Xoko (choklad o champagne) men behöver tips på bra restaurang före teatern (Oscars)och utflyktstips på söndagen. Eftersom vi normalt sätt alltid bor i Vasastan (svärföräldrarna) så blir det restaurangbesök där (ja om jag lyckas rymma från svärmors omsorger...)Var lite inne på Millesgården som söndagsutflykt men vet egentligen inte

• Ab fab

var mer ute efter något mellan Strandvägen o Oscars. Är vi i vasastan springer vi kanske på svärmor (hon är trevlig men vill inte umgås med henne då)

Annars är Hagadelikatessen, Döden i grytan mysiga. O vad heter det lilla franska creperiet... Byn. det gillar jag.

• Ab fab

Oh Argentina! Vi var där i november. En underbar upplevelse. Vart skall ni åka?

• Ab fab

Riche kanske inte är så dumt- det blir ju en rätt tidig middag om vi skall äta före föreställningen. Såg i DN någon som hette Zink- är det något att ha?

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit