Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Upp och ned, hit och dit

New York -tips tas gärna emot!

• Ab fab

Jag skall dit på jobb men skall försöka ta några dagar extra. Maken tänkte flyga upp sina poäng o få gratis boende genom mig.

Är ju en SATC-fan (som alla andra...) så ett besök i deras butik o en guidad tur är nummer ett

• Ab fab

inga tips själv men tror det var här i tråden jag såg ett coolt hotell- lite Marockoinspirerat.

Tooticki- såg du bilderna fr Argentina?

• Ab fab

hittade det här på tråden- Om Österlen alltså

Piggelin1 skrev 2008-07-06 20:39:59 följande:
    Hej Muggles,hoppas du haft det bra uppe i Värmlandet!Vi bodde på Östangård, www.ostangard.nu/Annars så vet jag att min kompis L & hennes S bott på ett bra ställe i krokarna, men nu hittar jag inte länken tyvärr. Kan kolla upp om du vill?Fika måste ni göra på www.olofviktors.se/ (ett stenkast från där Å & K bor!)Hittade dessa länkar nu när jag googlade efter ett B&B-ställe i Kåseberga (hittade dock inte det där vi bodde) - kanske kan vara till lite inspiration:www.osterlen.com/sw/list.aspwww.ystad.se/ystadweb.nsf/docsbycodename/sokr...Inför bröllopet vi ska på i aug, så har vi bla fått tips om boende på detta stället:ingelstorp.web16.dandomain.dk/Blekinge har jag tyvärr ingen koll alls på!
  • Ab fab

här är hotellet jag menade
    www.marrakechhotelnyc.com/index.asp

Tooticki skrev 2008-07-10 11:02:59 följande:
    Ab fab skrev 2008-07-10 10:53:40 följande:
    Oh, ja! Längtar efter att åka dit men har insett att man kanske får mer ut av det om man åker med kompis/ar än om man åker med maken som inte är jättesugen!
  • Ab fab

Precis hemkommen från en tur i Danmark. Vi har varit på norra Själland.

Vi började turen i Helsingör.Pilsner på torget och en tur förbi de fantasistiska blommorna. Sen for vi norrut. Badhotellet i Gilleleje var vårt första stopp. Ett underbart sekelskifteshotell i klassisk badhotellstil (www.gillelejebadehotel.dk/). Marint och enkelt, en kvarts promenad in tillbyn. Levande fiskehamn, skaldjur i massor. En och annan kall hof slank också ner. Solade på långa härliga sandstränder, fyndade på loppisar och njöt av varierade väder- regn, åska, sol.

Vi avslutade i Hornbeak. Fantastiska hus, lite mer design o yta, men Ilse Jacobsens outlet, underbart bed and breakfast och även här småbåtshamn. Hemresa igår, fikastopp på Särdals kvarn mellan Falkenberg o Varberg rundade av på ett prefekt sätt (www.sardalskvarn.se/). Perfekt väninnetur- god mat, vackra hotell, shopping o inredning.

Nu väntar sommarstugebesök hos svärföräldrarna, bröllop på slott i Sörmland o två veckor av oorganiserad vällevnad

• Ab fab

Tack snälla Piggelin för info. den skall studeras noga!

Gilleleje/Humlebeak var perefkt för väninnetur. Verkligen att rekommendera. Läste i någon inredningstidning om en butik i Horseröd med franks inredning. Tyvärr kom jag inte dit men nästa gång....

Piggelin1 skrev 2008-07-15 09:50:24 följande:
    Ab fab - vilken härlig helg!!! Blir sugen på att göra ngt liknande - hmmm, kanske nästa års tjejresa?! Ska helt klart lobba för det lite!Har förresten precis mailat NYC-filen till dig!
  • Ab fab

Semesterrapport från västsidan

Efter dagarna på Själland blev det svärföräldrarnas sommarstuga i Nyköping(plockade mängder av blåbär och hallon, köpte kastruller på Hackamn) o bröllop utanför Linköping (som ett svenskt vykort. Slottet Bjärka Säby från 1600-talet.)

Väl hemma i Göteborg har vi gjort kortare turer.
    Frukost vid sjön där vi bor
    Segla till Södra Skärgården
    Dörja makrill (och få fisk!!!)
    Paddla kanadensare från Nääs fabriker. Jösses va kul. Glida omkring i absolut tystnad. O perfekt om man vill spana in hus...
    Buss till Marstrand och regattan. Segel i mängd, Wajes chicken thai på Lassemaja, fika på Bergs, underbar sommarpratare på radion, rikgit bad (saltvatten!!!!) och somvarma klippor. Inte mycket mer man kan önska
    Varm kväll i trädgården. Risotto med fetaost och ruccola. Bollinger och familjemästerskap i backgammon

Kvar att göra på semestern
    Falsterbo- golf o spana på folk
    Äta sushi i Borås (tydligen finns bästa sushikocken där)
    Plocka krusbär
    Planera tågluffen

• Ab fab

men det var då själva den ... så illa jag stavar....

• Ab fab

gillar han asiatisk mat? En sushikock som present kanske- lära sig göra sushi och lite cool outfit. Hummersafari i Fjällbacka/Hunnebostrand. Det är ruggigt kul.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit