Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Upp och ned, hit och dit

Vi åkte till Buenos aires (fest,). Sen åkte vi till Iguazo (vattenfall, regnskog, Brasilien o Paraguay). efter det blev det Mar del plata (nationalparker, estancior) och så avslutade vi Buenos Aires (shopping, fotboll)

vackert, varierande, trevligt, billigt, god mat.

• Ab fab

Vi var först torsdag- måndag i Buenos Aires. Vi hann med stadsruntur, släktmidag på yachtklubben, estancia på lördagen, promenad runt stan på söndagen, den fantastiska kyrkogården Recoleta, lunch med alla, barsväng. På måndagen flög vi till iguazu. Där stannade vi i fyra dagar. Vattenfall o regnskog i tre dagar, en dag vid poolen. Tillbaka till Buenos Aires o biltur till Mar del Plata- ligger 40 mil söder ut. passerade Samboronbon fyra dagar där med bil på pampas, ridturer på estancior (en jäkla massa kor fanns det med), sjölejon o god mat. De sista dagarna i BA såg vi på fotboll, var i Boca, shoppade lite, strosade mest omkring.

• Ab fab

Oj.. jag kunde stannat hur länge som helst. Jag skulle gärna flytta dit.

Nästa gång vi åker dit blir det Valdes(nationalpar söderut. valross, pingviner o så där)Salta i Anderna. Skidåkning står högst makens önskelista

kortare tid i mar del plata men det var mycket för att det är en badort o vi var där fö tidigt på säsongen o det var en kall vår.

buenor aires.. där kan man stanna hur länge som helst

fyra dagar var ok i Iguazu. man behöver inte åka till Paraguay- åtminstone inte till Ciudad del este (tror jag det stavas som) Som en galne gunnar på spanska

• Ab fab

Nix inga grisar alls. Få vilda djur förutom sjölejon o fåglar

• Ab fab

Vi körde inte själva något. Från Buenos Aires till Mar del plata fick vi skjuss o hem åkte vi buss. Bussarna är suveräna och billiga.

I Buenos aires är det bussar, taxi o tunnelbana. Allt funkade perfekt. O alla var så himla trevliga. Kände mig otroligt säker hela tiden (trots att argentinarna gärna själva försökte skrämma upp oss)

• Ab fab

jag hade ingen aning vad det var så googlade o de svarade vattensvin värdlens största gnagare....

• Ab fab

Men ring gårdarna- de kanske kan hämta er. Ännu bättre om man skall provsmaka Taxi är grymt billigt o funkar jättebra.

• Ab fab

Vi har gjort så nu när vi skall til Champagne. de hämtar oss från hotellet (även om maken tycker vi skall cykla.. grrrr... lat som tusan o så med massor av skumpa i benen... )

• Ab fab

Vi betalade ca 8000 kr från Köpenhamn till Buenos Aires, 300 kr tåg Göteborg- CPH. Det var billigt att bo, larvigt billigt att äta. Vi gjorde av med total 40.000 för två ink allt tom shoppingen

• Ab fab

jag rullar mig bland champagneglas med glädje. O är det champagne som är blanc de blanc - japp då är jag lycklig.

fast just nu är jag inne i roséperiod. Trädgård, sval kväll och hängmatta tillsammans med rosé och kikärtsbollar.. mums

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit