• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Piggelin1

Nenne, Ab Fab med flera - köpte denna boken förra sommaren innan vi åkte till Amerikat. Tror jag köpte den på Designtorget.
    www.adlibris.com/se/product.aspx
    En hel del bra tips!

Nenne - häromveckan såg jag ett reportage på nyheterna på TV från just affären B&H, som handlade om att svenskarna shoppade mkt i NYC & att man hör svenska talas lite varstans på Manhattan.

Ab Fab - ska helt klart seriöst fundera på att kopiera er tjejresa!

• viktualia

hbgbrud - tackar!!!

Och tack till Nenne också!

Vi grubblar vidare över resmål, men Sardinien lockar som sagt!

• Tooticki

anne på grönkulla skrev 2008-07-15 19:33:10 följande:

Jag grubblar vidare på kompaktkameror. Den jag har spanat på www.testfreaks.se/digitalkameror/fujifilm-fin.../ skulle kosta ca 2300 kr, inkl minneskort på 2 gb. Det är lite mer än jag tänkt lägga, men vad säger ni som har kompaktkameror - är det prisvärt?
    Den har 12 megapixlar, go for it!
  • Originalrosen

*kollar in kameran*

Det är en Nikon! D40X står det också bredvid och på objektivet en massa siffror samt DX. Den är så bra, till och med jag framstår som en superfotograf. Jättenöjd!

Maken (som är utbildad på foto) tar naturligtvis mycket bättre bilder än jag då han begriper alla funktioner som finns - som jag inte ens orkar sätta mig in i. Men autofunktionen funkar bra för mig.

• Mrs  B

Hej!

Har precis varit på Österlen men barnen och mina föräldrar och måste verkligen få göra lite reklam för dem regionen.

Landskapet är så otroligt fint, där finns mycket att se, god mat, trevliga bya och roliga saker att hitta på.

Är man barnsligt förtjust i tåg eller har barn som gillar att åka tåg kan man åka tåg med ett ånglok och gamla vagnar mellan Brösarp och St Olof.

• Piggelin1

Hej på er!

Nu har jag börjat fixa viktiga saker inför Italien-resan, nämligen varit inne på systemets hemsida & plockat fram alla viner som kommer från Venetien, stoppat in i ett xls-ark med priserna med. Redo att shoppa vin på resan
    Rosen, tror det var du som tipsade om detta inför SA-resan, så nu kom jag på att det kan ju vara lämpligt att göra likadant nu till denna resan! Hmmm, kanske ska göra det med Alsace med, eftersom vi förmodligen åker dit också

• Piggelin1

Hoppas ni haft en skön helg allihopa!

Satt på Grill Al Mundo en sväng i lördags em (hmm, heter det så, stället vid stora teatern?) - de verkade ha massor med god mat där, men vi nöjde oss med nachos & guacamole. Men jag måste säga att guacamolen helt klart var bättre än på de flesta andra ställen jag testat förut, mer "riktig" med bitar i & mkt färsk koriander. Hemmafriterade nachos dessutom & rent allmänt väldigt generöst - blev ju rentav mätt på det!

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit