Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Hilsen fra Dallas! Här är det varmt och platt och fult (det jag sett hittills. Och så har passpolisen cowboyhattar, rutiga skjortor och kallar en för "maam". Men mest av allt är jag trött som en gris, jag är nog inte riktigt gjord för tidomställningar.
Hej Telis!!! *vinkar över den stora pölen*
Du måste berätta mer när du får tid över. Poliser med cowboyhattar...
hej hej Telis - du sover nog din skönhetssömn nu, men jag är också jättenyfiken!! Berätta mera, om du har en stund över!!
Lappis - mitt minne är bra men väldigt kort Mannen på vinbaren i fredags nämnde alla möjliga områden, men det gick så fort, och jag lyckades inte memorera ngt Minns mest att han nämnde att gamla traditionella "vaniljiga" Rioja's är på väg bort helt & att det kommer hur mkt nytt & spännande som helst.
Han pratade också om att det finns en hel del spännande viner i Tyskland numera & inte bara halvtorra vita viner, som Systembolaget envisas med att ta in.
Då måste jag bara åter igen nämna Portugal som har utvecklat sina viner enormt de senaste åren!!! Så mycket gott och så lite hyllmeter (snarare centimeter) på Systembolaget.
Ahhh! Har du ngt tips, som finns att hitta på systemet? Trist att bolaget inte hängt med i svängarna
Kom på nu att jag fortfarande inte läst ikapp om din andalusien-resa, ska ta mig tiden snart till att göra det! När var det nu som ni åker? Om några veckor?
Vi åker den 10 oktober. Fick igår en fil med tips på restauranger och karta där samtliga är markerade av vår landlord i Granada (den som Adamia tipsade mig om). Han skrev också att det är runt 25 grader varmt där just nu .
Hmm, jag måste korrigera mig, det var inte passpolisen som hade cowboyhattar utan någon annan slags gubbe på flygplatsen, en mer informell typ.
Har tyvärr ingenting att berätta, schemat är fullspäckat med jobb, jobb och mera jobb. Har bara åkt mellan hotellet och jobbet fram och tillbaka och inte sett något annat av stan.
Har aldrig sett såna mängder av doughnuts, våfflor, muffins, cookies, läsksorter, chips i hela mitt liv - till frukost, lunch och middag. Det är faktiskt så att till och med jag, som älskar socker, tycker att det blir lite äckligt av allt överflöd. Jag kommer kanske komma hem ett par kilo lättare för en gångs skull.
Men jädrar i min låda vad folk är trevliga. För första gången i mitt liv har en karl klivit ur bilen, gått runt och öppnat dörren åt mig.
Ikväll kan det eventuellt bli tal om lite shopping, men vi jobbar till kl 20 och mallen stänger 20.30 så vad ska man satsa på med så lite tid? Levi's outleten, Nike outleten, Gap, Guess, Abercrombie & Fitch eller Dallas Combowys Pro Store?
Men Telis, är du inte gift med en gentleman som öppnar bildörren för dig? ;-?
Kul att höra dina reflektioner om frukosten! Ifjol när vi var i Californien läste vi på en av bokningsbekräftelserna till ett av motellen vi bodde på att en enklare frukost ingick i priset. Vad bra, tänkte vi. Det visade sig dock att denna frukost bestod av wienerbröd och muffins i plastförpackning. Inte direkt vad jag skulle kalla frukost.
Stackars dig att ha så lite tid till shopping; du får verkligen shoppa koncentrerat.
Originalrosen: Nu får du faktiskt ge dig! Jobb på semestern? Inte bra, inte bra alls. Jag tänker i alla fall inte jobba en minut, bara spana in barerna och solstolarna.
(Detta är mitt premiärinlägg på Bröllopstorget. Fattar inte vad jag gör här egentligen...)
Hej Herr Originalrosen! Dig har vi hört talas om Välkommen hit!!
Telis - kul att höra från dig! Låter som lååånga dgr, men jag tycker det är jättekul att läsa om just sådan små detaljer som du nämnt nu - polisen med cowboyhatten & alla sötsakerna! Känner igen det såååå väl! Kände samma sak förra sommaren! Det var såååå gott att komma till NYC där matportionerna & innehållet var mer normala & "europeiska"!
Var & såg filmen Mamma Mia igår - vad bra den var! Satt & log STORT mest hela tiden! Utom när jag grät...
Oj, möte på G, måste rusa!