Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Jag vill!!! till Argentina! Fast det känns som om (om man läser mina inlägg här) att jag vill åka överallt! Argentina ligger verkligen på min topp 10-lista efter att ha hört väl om landet från dig fab och en annan BT-tjej som var där i våras. Mycket pga blandningen av naturupplevelser och vårt vinintresse.
jag vill åka överallt med Några resor är på gång- Barcelonahelg med vännina i oktober. New York med jobbet i novemeber. Fick underbara tips om NY här på tråden. O snart skall jag få använda dem... yippi
Argentina står på listan över länder jag vill bo i.
Åh, vad härligt med BÅDE Barcelona & NYC i höst! Jag har ju ännu inte varit i Barcelona, men det finns definitivt med på min tio-i-topp! I NYC har jag ju varit två ggr nu, men vill bara dit mer & mer!
Annars är det som sagt väldigt lugnt på vår resefront just nu, men men, vi tar igen det senare Just nu är det en hel del fokus kring huset & just nu funderar vi lite på worst case-scenario, dvs att vi inte tjänar ngt alls när vi säljer vår nuvarande lgh till vintern. Har iofs svårt att tänka mig att vi inte skulle tjäna ngt alls, vi köpte den för ett bra pris, den är totalrenoverad 2005 & centralt läge. Har svårt att tänka mig att priserna sjunker så jättemkt inne i stan, även om det skrivs/skräms mkt om bopriserna i media just nu. Sen var det ju det där med att vi skulle gifta oss & ordna bröllopsfest ngn gång med Hmmm... Ibland känner jag nästan bara för att få det överstökat, ibland (oftare!) vill jag ställa till med rejält kalas... Känns lite som att fokus flyttats lite nu när vi fått barn - inte för att vi lever enbart genom henne (det hoppas jag verkligen! Att vi inte är helt insnöade alltså!), men det kan nog aldrig bli riktigt lika stor grej som det hade blivit om vi gift oss innan dottern föddes. Fast det gör mig absolut ingenting! Minns att jag sade till mannen när vi var i SA (där han även friade & vi köpte ringar & sen förlovade oss "på riktigt" en vecka senare i Madikwe) - att dertta känns som en bröllopsresa i förskott Just för all lyxen vi njöt av & unnade oss & de tre veckorna vi var ute på vift.
Jag vill också åka överallt!! Glömde skriva det
...och jag kan tänka mig att bo i SA. Fast nu med de senaste dagarnas turbulens, när Mbeki blivit avsatt från presidentposten & den där Zuma fått mer makt. Då undrar jag lite hur det kommer att gå i framtiden för SA, tyvärr. Hmm, ska nog maila min franska väninna i Jo'burg för att höra lite hur snacket går därnere just nu. Just det, de är nog snart på väg att flytta därifrån när jag tänker efter, ambassadfolk brukar ju byta land med några års mellanrum. Undras vart de hamnar & om man kan hälsa på dem i så fall
Barcelona skall bli så roligt. Jag har varit där förut men senast var nog 10 år sen. Men framför allt är det ressällskapet som skall bli roligt. En favoritvännina men som jag inte har rest med sedan 1986 (då tågluffade vi... längesedan....)Och jag fick ju jättebra BCA-tips här i tråden. Läser o njuter.
Men först blir det Warzawa, en kortare tjänsteresa. Men har hittat ett riktigt bra hotell där vilket gör resan betydligt trevligare. Underbart art deco-hotell som gör själen glad
men allra först blir det en tur till Stockholm i helgen. Mamma o jag skall på utflykt. My fair lady på Oscars, hotell på Strandvägen, middag på Zink och söndagsutflykt till Millesgården
Klistra in länken, Ab Fab! På Warsawa-hotellet alltså! Jag är nyfiken!! Jag gottar mig i era resor, som ni märker!
Kul med mor-dotter-helg! Ngt sådant skulle jag aldrig få med min mamma på, men men...
Och jag kan tänka mig att bo på Rivieran igen ! Inte fullt lika exotiskt.
Vad härligt fab med både Barcelona och NY. Barcelona åker vi till i februari, då maken återigen ska dit på mässa. Helt suveränt och billigt att möta upp honom där och ta en långhelg. New York pratar vi om och just nu ställer jag en vecka i NY mot en vecka i Bordeaux i maj. Vi får se vilket det blir.