Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Antar att Vegas lockar Telis make och att det är en av anlednignarna till resan ... eller har jag fel?! Men vad skoj att ni planerar en resa "over there". Jag satt ju för någon månad sedan och samlade på mig en massa info men inget är bestämt än. Om vi åker så kommer vi lägga tyngpunkten på nationalparkerna och San Fransisco. Problemet är bara att det är så mycket man vill se och jag vill inte enbart åka bil.
Rosen - har tyvärr aldrig varit på Bali och inte heller simmat med delfiner ... men dock väldigt nära i en bukt i Brasilien.
Det är klart - gillar man att spela är ju Las Vegas the place to be, men det är varken min eller makens grej, och då tröttnar man rätt fort.
Lappis - det är svårt att undvika bilkörning när man är i USA, men ett tips är att ha med sig ljudböcker att lyssna på i bilen, så känns inte bilkörningen lika "bortkastad" som den annars skulle gjort. Vi lyssnade bl a på en bok som utspelade sig i Los Angeles och Mojaveöknen just som vi passerade där, och det var en ganska häftig känsla att ha just de platserna utanför bilfönstret samtidigt som man hörde om dem.
Rosen - jag har heller aldrig varit på Bali, men jag har simmat med delfiner på Nya Zeeland och det var en häftig upplevelse. Lite läskigt att ha delfinerna simmande under och omkring sig, samtidigt som det kändes spännande och mysigt på något sätt.
Jo, maken drömmer om Las Vegas. Och jag kan tänka mig att följa med och ligga vid poolen och läsa böcker.
Sen hade vi tänkt oss att bila Las Vegas-San Diego-San Fransisco och kolla in Valley of Fire, Yosemite och Napa Valley. Jag skulle egentligen hellre se Yellowstone än Yosemite men det ligger alldeles för långt bort. Jag håller helt med att det inte får bli för mycket tid i bil!
Det är det som är svårt att undvika och speciellt då det är så mycket man vill se. Hur länge tänkte ni stanna där Telis?
Lappis, tre-fyra veckor kanske?
Ahhh ... så länge! Ja men då har ni tid att åka en del. Först tänkte jag två veckor men sen har jag ändrat mig till dryga två veckor.
Skulle vara härligt med Bordeaux i maj och sen Kalifornien i dryga två veckor i juli men båda semestrarna består av bilresor. Liksom den vi hade i Portugal i somras och den vi ska ha i Andalusien. Kanske man borde varva lite och ta en sån där lat semester??!!
Sitter och klistrar in kort i fotoalbum nu när jag har träningsförbud och idag kom jag fram till Parga sommaren 2007. Tanken slog då mig att det även är himla härligt med sol och badsemester = latsemester för mig.
Ja, det är precis det - man måste unna sig lite lata semestrar också. Bila har ju definitivt sin charm men det kan ju vara lite slitigt att leva i resväska och packa ner och packa upp hela tiden.
Vi pratar om Korsika i maj.
Och alperna i mars ... ajajaj, får nog börja snåla in lite på utgifterna nu.