Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Fick bara lite akut sverigelängtan och tyckte att västkusten skulle vara lite mysigt med skaldjur ock klippor. Om det ska kännas rimligt och avslappnande för bara en helg måste det vara på lagom avstånd från en flygplats som man kan ta sig till från London en fredageftermiddag.
Spa är egentligen mindre viktigt än mysig miljö och god mat.
E11a,
om du inte är ute efter spa-aktiviteter, så finns det ju ett annat ställe i Gbg-trakten, på Styrsö:
www.pensionatskaret.se/
Var där på tjejhelg för ett par år sen, hur mysigt som helst. Tog vagnen ut till Saltholmen & sen vidare med båten till Styrsö. Det fanns cyklar att låna, så vi cyklade runt både på Styrsö & Donsö - verkligen supermysigt!
God mat & minns att jag gillade frukostbuffén skarpt med!
Kollade precis hemsidan lite & såg att de har Gorumetpaket för 1595:- Kanske kan vara ngt?!
Skäret är trevligt. Puschar gärna för fiket på ön mitt emot Donsö, Isbolaget. www.isbolagetdonso.se/
Ett härligt ställe för skärgårdavkoppling är Väderöarna. Fullständigt förälskad i panget där,www.vaderoarna.nu/
Åh tack för tipsen! Ser jättemysigt ut.
Telis - hur går det med övertalning Canada hemma? Jag lyckades ju tillslut med Serre Chevalier .
Vi vill gärna dyka med delfiner när vi är på Bali. Någon som har gjort det och har tips? Vi bor i Sanur, behöver vi övernatta i Lovina? Är lite osäker på hur lång tid det tar att åka dit från Sanur med bil.
Lappis, maken ska inte med och åka skidor i vinter så vi skjuter på Kanada tills han har möjlighet att följa med. Det blir största sannolikhet alperna och Italien i vinter igen.
Och nästa sommar Las Vegas och Kalifornien. Hög tid att börja planera alltså.
Telis - blev du så förtjust i karlar med cowboyhatt och rutiga skjortor att du knappt hann hem innan du började planera ett återbesök i det stora landet i väster? Mitt hetaste tips när det gäller er resa nästa sommar är att minimera tiden i Las Vegas och maximera den i t ex Grand Canyon eller Yosemite. Själv tyckte jag att ett dygn i den neonglittrande staden var mer än nog.
Grand Canyon är sagolikt storslaget. När jag åker tillbaka dit vill jag absolut övernatta i närheten och även flyga helikopter över. Jag kunde inte se mig mätt på naturen, helt galet vackert!
Men jag skulle också kunna stanna länge i Las Vegas! Pokerborden skulle locka.