Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
semesterplaneringslistor.. ja det är favoritjobbet Vad som skall handlas, städas, tvättas eller lagas i huset... nä det får gärna vänta
Kan bara inte låta bli att kolla upp billiga flygbiljetter, läsa om olika hotell på Tripadvisor, kolla på mappy.com hur långt det är mellan olika orter (lagom bilresa en dag ligger på 3 timmar + besök på olika ställen utmed vägen) och sedan lägga upp en budget. Sjukt, ja kanske det är ett sätt att få drömma iväg någonstans.
haha, Lappis - känner igen det där! Flygresor kollar jag inte så jättemkt, men däremot är min specialitet att surfa in på olika hotell, B&B, restauranter & drömma om detta. Som tex guiden jag läste om Buenos Aires i helgen, några av tipsen där lär jag säkert kolla upp & surfa in på
Angående listor, så har jag varit en riktig list-marodör, men tror att jag taggat ner en liten smula (fast allt är ju relativt!). Tänkte faktist på "att-göra-listan-hemma" så sent som igår & konstaterade att nu sen jag började jobba igen, så är det inte alls så mkt med på den listan längre, iaf inte så mkt nytt. När jag var hemma med A, så hade jag mängder med saker hemma som jag kom på hela tiden, som behövde göras/köpas/fixas. Nu gör mannen mkt av det eftersom han är hemma om dagarna Fast en sak som funnits med på listan läääänge nu är att skriva reseberättesle från i somras Jag är verkligen helt hopplös på att komma till skott där!
Mmm, gillar TripAdvisor skarpt jag med!! Fast jag har hittills inte skrivit ngt själv där!
Senast igår surfade jag in på www.vaderoarna.se (tack Ab Fab!) för att inspireras & fundera över om vi ska ta en helg där under hösten, mannen & jag. Styrsö Skäret lockar också Nära, men ändå en helt annan miljö & tydligt avbrott från stan!
Jag har inte heller skrivit fast jag sagt att jag ska göra det. *skäms*
Var inne på en av länkarna i förra veckan som jag tror du tipsade mig om. www.petithotel.nu/ Den ligger i min mapp Semestertips Sverige fast jag hittade ett supermysigt hotell utanför Malaga där. Trist bara att jag redan har bokat allt för Andalusien men ska absolut komma ihåg den om vi känner för att åka ned igen.
Väderöarna är så fantastistk. En av våra bästa, mest minnesvärda och romantiska helger har vi spenderat där. En klar oktoberhelg med höstvindar, underbar mat och calvados under stjärnklar himmel (o himmelen blir verkligen stjärnklar ute til havs)
Låter superhärligt! Jag var inne på petithotel.nu i förra veckan pga att jag just kände för en helg någonstans i Sverige med maken. Men så lade jag ned den idéen, för sjuttsingen vi ska ju åka till Andalusien i nästa vecka!
På tal om Calvados, gjorde flamberade äpplen i Calvados till efterrätt i söndags. Enkelt och gott med vispad grädde med hasselnötter och choklad till.
Ahhh, det låter gott, Lappis! ...och vi har ju Calvados stående i skåpet sen Normandieresan för några år sen!
Har aldrig flamberat ngt - kanske skulle våga sig på det? Hur gör du? Vilken sorts äpplen? Valnötter borde ju funka också (tyvärr allergisk mot hassel-dito).
På atl om mat så hittade jag ett sparat recept i helgen som jag kallat för "Fastfood a´ la Rosenhaga" - Rosen, har du koll på vad det var?! Blev klart sugen, ska nog köra det ngn helg snart!
Just det, petithotel är en bra sida! Den har jag snöat in på flera ggr
Calvados är inte dumt alls. Hittade en flaska vi fick i bröllopspresent. den skall nog snart provsmakas