• MSW

Ännu en tur med barnkarusellen

Nenne: Välkommen hem! *håller tummarna för en chelsea*

Telis: Grattis till donatorn!!

Frejis: jävla skit!

• MSW

Angående sömn, så försöker vi få in rutin med blöjbyte,tvättning och smörjning (har jag tänkt byta till massage när det funkar och har lärt mig riktigt..)byte till pyjamas, ad-droppar, matning och sen lägga in honom i sängen.. Detta (förutom matningen) delar jag och maken på och försöker köra varannan natt..
    Förhoppningsvis växer han juh med det även när han blir större...

• MSW

Sitter med en son iknäet som förmodligen har ont av luft i magen.. lite jobbigt, men det går bra, lite jobbigt för honom att komma till ro och somna bara..

ang ÄD så skulle jag hellre adoptera, men det är juh nu när jag och maken har lyckats få ett biologiskt.. Annars vet jag juh inte hur vi/jag hade resonerat.. Jag har iofs alltid velat ha varit med om graviditet och förlossning, man kanske känt det rättvisare om vi hade adopterat, men det hade juh såklart fått bli i disskusion/samförstånd med maken innan ett sånt beslut hade fattats.. Men nu behöver vi inte hamna i exakt den situationen, och som lappis så klokt sa, beror det juh på vad som är fel i bebisverkstan!

så lite offtopic också... Vi har bestämt oss för att inte bjuda på huset vi var och kollade på, trots att vi inte har pratat med banken! Nu när man fått lite distans till det hela är vi helt enkelt inte lika intresserade längre!
    Men... (there is always one... ) Det finns ett hus (som inte ens är tillsalu) här i byn, som är mest som ett ruckel (men med potential att kunna bli fint i rätt händer...) som jag är väldigt nyfiken på.. Han som äger där bor inte där och ingen vet vad han gör egentligen.. Well, om det inte är alldeles förstört hade det varit jättekul att köpa det billigt och rusta upp det! Hade tänkt ringa och höra om han/de (hans föräldrar är inblandade på ngt vis) inte var intresserade av att sälja, men hittade flera med samma namn och dessutom vet jag inte riktigt om jag hade vågat iaf... Men kan inte sluta att tänka på hur det ser ut innuti och vad det är för uppvärmning och sånt..

• MSW

Sonen ligger förövrigt på MAGE i mitt knä och sover nu.. vad skulle bvc säga om det?!

• MSW

Sitter förresten och kollar över vår telefoni situation och överväger bredbandstelefoni, någon som använder? Eller har någon erfarenhet av om det funkar bra?

• MSW

*räcker upp en hand* här är en till som inte känner sig helt frisk... Halsen och jag är inte riktigt vänner.. dessutom känner jag mig ganska hängig! Inte konstigt man blir sjuk när alla runt omkring är förkylda.. Jaja.. Hoppas inte plutten också blir smittad..

Lappis skit med tant i antågande(som vanligt, men vad mer kan man göra, än att förbanna tanten)!

• MSW

Har ingen varit inne idag???

Bs: skönt att utslagen blir bättre och bättre!

Liten: Grattis i efterskott!

Lycka till med all tapetsering!

hmm.. var det något mer?

Annars är jag fortfarande hängig och ont i halsen.. Sen har dessutom näsan börjat rinna lite grann med.. Jaja!

• MSW

JAG VILL INTE VARA FÖRKYLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jaja.. Halsen är bättre, men näsan har satt igång och rinna ordentligt.. Sen verkar det dessutom som att sonen också är smittad.. Låter som att han andas lite ansträngt genom näsan...

Inser nu att detta kommer bli ett totalt ego inlägg! *bara en liten varning sådär..*

Jag har insett att jag måste göra något åt mina blodplättar nu, inte ta bort mjälten än, men kanske samma som jag fick under graviditeten eller vad det finns annars för möjligheter!
    Har en massa blåmärken på benen och armarna (inklusive det största jag någonsin har haft).. Lägg till ännu fler småblödningar i huden.. Och lite annat smått och gott! Orkar inte med det.. Och hur det skulle gå om jag skulle skada mig "på riktigt" vågar jag inte ens tänka på...
    Ska iaf in och ta blodprov idag (vilket jag knappt vågar då mitt största blåmärke sitter på underarmen på den arm man oftast tar blodprov på).. Att blodplättarna är låga märker jag juh så det är inget att hoppas på, hoppas nästan att de är extremt låga så även doktorn förstår att något måste göras..

Well, nu ska jag avsluta detta något *harklar mig* neggiga inlägg!

• MSW

Vänner: Jag var bara inne en snabbsväng på sidan, och kände precis som du med det svartvita.. Skönt att inte vara ensam med att inte förstå..
    Sen kanske det hade varit bra att anamma lite av det.. *från en som älskar färger och har alldeles för mycket möbler på för liten yta, och ändå inte kan göra sig av med saker*

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen