• MSW

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej frullan! Håller med Frejis, att tråden börjar bli lite intressantare igen! Lycka till med syskontillverkningen och säg till när vi ska hålla tummarna "på riktigt"!!

Frejis: vilken skit med borelian, men om det hjälper till att få ett + kanske det ändå är värt det.......?

Am: Bor juh på en liten liten liten ort, så det är alla som är födda detta året som är med.. Är juh en av mammorna som dragit ihop det på eget initiativ, för att få några mammalediga att hänga med här omkring istället för att behöva åka till där de"riktiga" (landstingsordnade) föräldragrupperna är!

Var förresten en av mammorna som var med som (om jag förstod det hela rätt) hade försökt i två år att bli gravid.. Och då är hon bara 26.. Så det är verkligen ingeting man kan ta förgivet, oavsett ålder!

Nu ska jag tvätta av nattens (och morgonens) kräks från plutten!! på återseende!!

• MSW

Nenne: Knepigt med tangentbordet!

Cicci: Obehagligt med falskkrupp! Ett syskonbarn har också råkat ut för det, men om jag förstått det hela rätt är det inga fortsatta problem?

Vår kille blir större och större, 51,5cm och 4kg! Dags att gå tillbaka till tvn!

• MSW

Godmorgon!

Lappis: Då fick ni lite mer tidsfrist innan det kör igång på allvar med ivfn då! Om värdena är på väg ner redan så håller jag tummarna för att ni kör i gång nästa månad!

Och håller tummarna för frejis (och alla andra, som inte kommit så långt som till ivf) denna månaden!

Ikväll ska vi på första kalaset sedan plutten föddes! Ska bli lite spännande att se hur natten blir då vi inte är hemma som vanligt.. Fast han brukar juh sova i vagnen (åtminstone till första matningen.. ) så då borde han juh inte märka så stor skillnad!

Nu ska jag försöka hinna plocka i ordning lite innan han vaknar!

• MSW

Muggles: Banyan tree i Bangkok på bröllopsresan blev jag lite lagom avundsjuk på.. (hotellet du länkade till var juh inte fy skam det heller ) Jag och maken förlovade oss uppe i skybaren på banyan tree!

Lappis: Kul med ivf-listan, har varit på tok för lite listor på länge nu!!

Kalaset med plutten gick bra, men nu ska jag lägga mig så jag hinner sova ett par timmar innan det är dags för matning! Trevlig helg på er!!

• MSW

Frullan skit med tanten!!

Tinga: Magsjuka är för j*vligt! Jag och maken låg däckade i det i höstas (innan graviditet som tur var) och jag minns att jag tänkte att det är en väldig tur att vi inte har ett barn att ta hand om dessutom! Men hoppas du är pigg nu, och att resten av familjen slipper!

Muggles: Japp det gjorde vi.. Var och åt buffé i "källaren" med några vänner och sen tog vi en drink på Vertigo, och då "förstod" vi att vi var tvungna att förlova oss där också.. Så ett par dagar senare åkte vi dit själva och tog en drink och växlade ringar.. Så det är ett av vårat favorit ställen i Bangkok också..

Nenne & lappis: vet inte om jag skrivt det redan, men tycker verkligen det ät häftigt med akupunkturen, och hoppas verkligen att det är det som får rätsida på allt!

Jag funderar förresten hur det funkar med mensen, håller den sig borta även om man börjar med ppiller eller något vid efter kontrollen, vill juh inte ha tillbaka tantskrället snabbare än nödvändigt...

Har kommit på att jag har ont av tiden jag missade i början när A föddes och jag åkte och opereras.. Missade juh vägning, mätning och den berömda brickan, och sådana saker... Hade ont av det från början.. Men nu blir det nästan värre och värre.... och det inte för a's skull utan helt och hållet för min skull..

• MSW

Tack för förstående kommentarer! Jag har funderat på att prata med BM när det är tid för efterkontroll, om jag inte känner att det har vänt och börjat bli bättre då!
    Har tröstande försökt tänka att jag får ta igen det med ett ev nästa barn, men nästa tanke har automatiskt blivit men jag har juh ändå missat DET HÄR barnets första stund i livet.. Jaja!

Igår hade vi en skrik-bebis.. Så fort jag la ner honom vaknade han, det slutade med ligg amning och sova inne i vår säng, och sen vaknade han inte för att äta förrän kl 3 ca.. Och sen vid halv sju.. Så det blev väldigt många fler sömntimmar än vad jag vågade räkna med när han var som han var på kvällen!
    Och idag har vi träffat mammorna och varit ute och gått i höst solen så att jag är helt svettig..

Annars tycker jag det är väldigt intressant att läsa om ÄD och annat, även om jag inte känner att jag kan bidra med ett smack (som tur är får man väl säga)...

Nenne var länge sedan man såg, ja.. Undrar också om huset..!!

och zozo vore roligt att höra nånting ifrån!

• MSW

Nu har jag gjort anmälan till vårt försäkringbolag, dels att Plutt var inlagd på neonatal och dels att jag förlorade mycket blod, se hur det går med det!

Izzie: Ha det jättebra!

Då var nenne mysteriet löst nu då..

MrsB: Vet du/han i förväg vilka matcher han kommer att dömma i Ljungby? Jag tänkte om det kanske gick att få ihop med någon match som min make ändå vill se..

Nu är det en liten kille som tröttnat på att ligga i sängen.. Dags att plocka upp honom!

• MSW

Super grattis till huset!!!! SÅÅ jäkla skönt att något äntligen går er väg!!!! (håller såklart tummarna till söndag också!)

Idag ska jag och plutten ut på första längre bilturen själva! Ska till BB och kolla hans hörsel då det ena örat inte "gick igenom" när vi gjorde det när vi var där! Tar en timme enkel resa!
    Det knäppa var att dom ringde igår och ville vi skulle komma idag på förmiddagen, dålig framförhållning! Jaja, blir bra att få det gjort!

Pratade också med dom om när vi skulle ta nästa blodprov på honom, och de tyckte att det sista var så bra att vi inte behövde ta fler!! Skööööönt!!

Sen ska vi möta upp maken och ta en sväng på höstmarknaden! (Brukar inte vara så mycket skoj, men mysigt att gå ett varv iaf!)

Om det var något mer jag hade tänkt kommentera så blev det med mig som för frullan, totalt bort blåst efter nennes inlägg!

Trevlig helg på er!

• MSW

Muggles: Jobbigt med makens hand! Jag trodde inte heller att det skulle vara några problem med hörslen.. Ena örat fick godkänt på bb, och vi har juh märkt att han reagerar på ljud.. Och det gick bra idag också, så nu är båda öronen godkända!

Liten: hoppas ni piggar på er!

Annars har jag konstaterat att vi har världen duktigaste bebis, han sov hela vägen dit och vaknade när hon kollade hörseln, sen trodde jag att han skulle bli hungrig på vägen hem, men han somnade och sov hela vägen! verkligen skönt!

Nenne: när är det ni åker till NY?

Trevlig helg (fast det kanske jag redan skrev i förra inlägget)

• MSW

Zozo äntligen! Stort grattis! Jättefint namn!

Här har vi haft en riktig slapplördag.. skönt, men man får inte mycket gjort..

Nenne: Hur gick det med besiktningen av huset?

Cicci: Kul med ny dator, men lite jobbigt innan man vant sig vid tangentbordet!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen