• MSW

Ännu en tur med barnkarusellen

Izzie: Har inboxat dig min email.. Och det var absolut inte det du skrev som gjorde att jag känner som jag gör angående avslaget.. Tycker dessutom det är bättre att höra "det värsta" så att man vet hur det kan bli, och sedan bli positivt överaskad (oj vilken positiv människa jag låter som.. )än tvärt om.. Men allra bäst är väl om man hör både "bättre och sämre"..

September: Jag har juh pga mitt blod haft riklig (även om jag är van vid mitt, och inte vet hur det "ska" vara..) mens, så det har säkert med det att göra att jag tycker att det är jobbigt..
    Men det är nog mest början när det blöder mycket jag tycker känns värst.. Men som sagt, jag tror att jag överlever det också..
    Dessutom kommer jag juh att ha högre värden, åtminstone i början, efter förlossningen än vad jag normalt har.. För även om de sjunker, så försvinner det juh inte på en gång, utan sjunker succesivt!

Bs: Hoppas det går/gick bra med Iris första dag på dagis!

MrsB: Förstår att det känns tråkigt med din jobbsituation.. Men du får hoppas att du världens super jobb när det väl är dags för dig att börja jobba igen..!

Annars är det lugnt här, bebisen rör sig lite i mellanåt, det känns som att det verkligen börjar bli trångt nu, för det gör mer ont nu när den rör sig!
    Nu ska jag duscha sen är jag bortbjuden till mamma och pappa på kladdkaka!

• MSW

Saffranin: Hoppas inte du fortfarande sitter kvar på jobbet nu! Men alltså, alla symptom kan juh vara både för att tanten är på väg eller att det håller på att bli bebis! Jag tycker nog ändå att du ska bestämma en dag du/ni ska testa (kan juh vara två veckor framåt i tiden om du verkigen vill vänta ut).. Annars kommer du inte kunna koncentrera dig förrän du testar/tanten dyker upp.. Men om inte blödningen kommer igång igen låter det juh onekligen positivt tycker jag..

• MSW

Clownis: Grattis grattis! Så skönt att ni får vara en familj alla tre!!

Saffranin: Jag hade ont i brösten innan jag plusade, men det var inte mer ont än jag brukade ha innan mens.. Däremot som muggles, fick jag vrål ont ett tag efter att jag hade plusat..

Izzie: Hoppas att det ordnar sig med öronen då!

Fru AM och Telis: *vinkar*

Liten: Ja... Det börjar bli lite nära nu... Hoppas det blir bra och att ni får några nyttiga tips på sömnkursen!

MrsB: Tråkigt att det inte fungerar med sömnen.. Fast på gott och ont är du väl "Van", Max sov väl heller inte så bra?

BS: Tråkigt att det rutinerna krockar.. Men det blir väl egentligen inga problem när ni väl börjar lämna och hämta på riktigt.. Eller ja, då blir det juh dagisets problem..

Inatt sov jag ritkigt gott (vilket jag inte gör varje natt nu för tiden..) förutom när det kom en spindel och kröp på mig.. Tog ett tag innan jag hade lugnat ner mig och kunde somna om.. Men sen sov jag lika gott igen..
    Ska bli skönt när bebisen kommer ut, även om jag inte har möjlighet att sova så länge som jag vill så sover jag i alla fall utan tjock mage i vägen, halsbränna och illamående! (kanske någon som vill påminna mig om det om det visar sig att bebisen aldrig vill sova...)

• MSW

Lappis: Vad skönt att ni ska köra korta metoden.. Då får du juh som du ville! Hoppas verkligen att det är det som får det att fungera för er!

Söta barnen i galleriet är..

• MSW

Muggles: Ville inte läsa allt som stod där... Då hade jag blivit alldeles för avundsjuk! *tittar ut på gråmulna tunga moln utanför fönstret*

• MSW

Vickan: låter läskigt, även om det inte behöver vara någon fara (och är det säkert inte heller)! Skönt att sjukvårdrådgivningen lyckades lugna dig! Hoppas ni kunde komma ifrån något så när så du får komma hem och ta det lite lugnt...

---
    Jag "berättade" för maken genom att springa in i sovrummet och tända taklampan (sådär runt 6-7 tiden på morgonen kanske..)och med lite lagom panik i rösten fråga "hur många sträck ser du?".. Jätteromantiskt och genomtänkt va? Jaja, sen var vi iaf tvungna att ta två tester till innan vi verkligen trodde att det var sant..

---
    Här är allt bra och lugnt! Fast det blåser som bara den.. Tråkigt..
    Har en kompis som håller på och försöker bli gravida, men har inte lyckats ännu, och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig, alltså, om jag inte frågar hur det går så är jag rädd att hon tror att jag inte bryr mig, men samtidigt hade jag själv inte tyckt att det var så kul att behöva tala om varje gång att det tog inte nu heller.. Någon som har några tips?

• MSW

Nenne: *stora kramar!* Det måste juh bli er tur! Vilka skulle bli en bättre familj för en bebis än ni? Som verkar ha ett så starkt och bra förhållande!

• MSW

Nenne: Tack för tips angående min kompis! Ska försöka komma ihåg det!

Vickan: Vet inte vad jag ska skriva riktigt.. Hoppas att du fått sova i natt iaf.. *Stora kramar*

Cicci: Låter som du behöver en kram du också! *kram*

Himla intressant diskussion att läsa i fatt idag iaf! Även om jag inte känner att jag har mycket att tillföra i den!

Här har jag hunnit med att tvätta, plocka ur och i diskmaskinen, hoppas att jag ska fortsätta att vara lika produktiv så att det blir en del gjort, så helgen blir lugn.. Vem vet, kanske sista helgen det är bara jag och maken i lugn och ro?? (nästa helg är det juh åtminstone ett 90års kalas som "stör" friden....)

• MSW

Hade visst kommit ännu mer inlägg medan jag skrev.. Men förhoppnignsvis var inte mitt inlägg helt malplacerat iaf...

Muggles: Vad skönt att ni får sova på morgonen, och flera nätter i rad till och med!

• MSW

Välkommen hem piggelin! Det är alltså bara ett par veckor tills du ska börja jobba? Spännande!

Läser med stort intresse dikussionen, men har haft turen i lotteriet att aldrig hamnat i en situation som jag behövt fundera i dessa banor, och känner därför att jag inte har så mycket att tillägga...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen