• MSW

Ännu en tur med barnkarusellen

Frullan: Jag förstår hur du menar, tycker att det är intressant att veta.. Då förstår man juh dessutom vad doktorn pratar om och kan ha lite egna åsikter..
    I allmän tillståndet märker jag inte av mitt låga värde, utan ser det juh på blåmärken ooch dylikt, annars är det "bara" farligt när något händer/jag skadar mig..
    ...och jag håller med om att du för förtydliga det här med tantens vara eller inte vara...

• MSW

Page: Jag brukar hålla mig runt 10-15.. så det är långt från normalt.. Och vid vissa tillfällen går det ner till 2-3.. Men någon gång ibland har det vart uppåt en 30 iaf spontant..

Så länge värdet håller sig över 20 märks det inte så mycket, men ska man bli opererad vill de flesta kirurger att det ska var över 50.. och för att få ryggbedövning ska det ligga på över 90-100.. (jag hade ca75 vid förlossningen)
    Har fortfarande inte hört vad det var denna gång...

Min nya bild lyckades vi ta när Albin nös, eller ja, han lyckades nysa precis när vi tog kort..

Annars kommer vi precis från bvc, jag hade ingen förlossnings depression.. Och A hade växt en cm (till 55,5) och gått upp 600g (strax under 5,5kg) Nu ska vi inte dit förrän om en månad och då är det dags för vaccinering....

• MSW

Nenne: jag undrade lite.. men gissade att det hade blivit fel..

• MSW

Ah, shit! ringde precis och hörde om de inte funderat på¨att sälja huset(rucklet) som jag gått och spanat på ett tag nu.. Och (pratade med mamman till ägaren) hon sa att ibland vill han och ibland inte... Men hon skulle prata med honom och så ska jag höra av mig på fredag igen.. Trodde inte att jag vågade sånt.. spännande allt blev nu!

• MSW

mrsb: Det ligger i samma lillaby som vi bor nu.. Kan till och med se en skymt av det i köksfönstret..
    Mysigt att Malte är på humör! Och lycka till med jobbsökandet! Vad är det för jobb du har sökt?

• MSW

Jag tror att batterierna i vårt tangentbord håller på att ta slut, behöver trycka flera gånger för att få fram bokstäverna.. Så nu blev det skärmvarianten ist...

Lämnade ett blankt då jag tyckte det behövdes efter pages inlägg..

Igår pratade jag med kyrkan (som jag är döpt, konfirmerad och gift i) och de kunde inte låna ut kyrkan till oss det datumet vi vile döpa Albin trots(eller pga?) att vi har egen präst och förmodligen hade kunnat fixa kantor också!
    Tråkigt tråkigt!

Nu ska jag på batterijakt!

• MSW

Fick sms från storasyster innan om hon och barnen fick låna Albin på en promenad.. Först tänkt jag "Ja vad bra då hinner jag plocka iordning lite, eller laga mat eller.." sen slog det mig "jag kan gå och lägga mig en stund utan att ha ansvar för att lyssna om bebis är hungrig eller nått annat ljud..

• MSW

Frullan ha en jättebra (och tantfri) vistelse i Nice! Så ser vi fram emot (och håller tummarna) för ett positivt besked när ni kommer tillbaka!!

Gillade också Ciccis argumenterande!!

Dags för frukost!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen