• MSW

Ännu en tur med barnkarusellen

Godmorgon!

Vickan: Hur löste föräldrarna det med att dra det vattenburna? Alla ledningar/rör utanpå väggarna eller?

Egentligen letar vi inte hus (bara drömmer....) så mycket.. Men kollar juh en del hemnet och önskar hus... Många med direktel, som jag helst skulle vilja 'göra om' till vattenburet, men har inte så bra koll på hur och hur dyrt det blir.. Men känns som det är värt det både medan man bor där och om man ev vill sälja..

Idag ska vi förresten få besök av en försäkringsplanerare han ringde i början av veckan, och ska komma hit kostnadsfritt och prata försäkringar.. Får se vad han kommer fram till...

• MSW

Vickan: okey.. då vet jag..
    sitter här och har klämt in mig i mina minsta par jeans.. Är så glad att jag inte gick upp så mycket under grav! *dagens ego* Men känner mig så fin i mina vanliga kläder.. ändan tills sonen kräker på mig förmodligen..
    påtal om sonen så verkar det som han tycker att det är matdags igen!
    *vinkar till alla*

• MSW

Tittar in en liten sväng igen för att önska alla en bra helg! Själva kommer vi tillbringa helgen med att träffa makens syster med familj, för första gången sen Albin föddes (de bor i sthlms trakten så det krävs juh lite planering)..
    Det är bra på så vis att svärmor lär bjuda på en hel del mat, men det had ejuh varit ganska skönt att bara vara hemma också.. På måndag ska maken börja jobba, men han ska "bara" jobba halvtid i två veckor nu.. Men känns lite spännande iaf att vara hemma med sonen själv.. Men det går säkert bra!

Helg kramar till alla! Och AM lycka till med testningen!

• MSW

BS: ni har då problem så det räcker och blir över.. Men som sagt, skönt att ni äntligen vet vad som är fel!

Cicci: jobbigt med frånvarande böj!

Am: är också nyfiken...

själv har jag nackspärr, och sov lite dåligt i natt (plutt lät en del i sömnen, vilket man juh "måste" vakna till av och fundera på om han ska vakna eller inte! nu har jag en ilsken (=hungrig) son i knäet, dags att sluta!

• MSW

Am: grattis! Det blir säkert bra med alla farhågor, men jag tror att det hör till att oroa sig, mer eller mindre i situationen!

Nenne: när min syster och hennes man skulle på bröllop i norge, så skulle deras två barn (2,5 &5 år) vara hos mormor &morfar, vi var typ sex-sju vuxna inblandade, så är djupt impad att ni tom klarade av att resa med dom!!

Själv är det första halvdagen själv med plutten idag, makens första jobbdag alltså! (mjukstartar med halvdagar i två veckor innan det drar i gång ordentligt) känns iaf mycket bättre att vara själv med plutten här hemma på dagarna än att vara själv på nätterna på bb!
    Kom förresten på härom natten när jag var uppe och matade att jag FORTFARANDE inte har fattat att han ska bo hos oss föralltid... Vet inte vad jag tror, att någon ska komma och hämta honom, och vi bara har lånat honom.. well,well tillslut sjunker det väl in...Hoppas jag...

Ang pneumockervaccin så tror jag att det är det jag får inför en ev mjältborttagning... (Måste juh ta ställning till det igen nu när jag inte längre är gravid!)

Jag tror att jag tänker alldeles för mycket nu för tiden, men har kommit på att jag är riktigt glad att jag bor i Sverige, hade det varit "förr" eller i ett fattigare land hade jag förmodligen inte överlevt graviditet och förlossning (pga min sjukdom) och jag har dessutom bara betalat 900:- sen har högkostnadsskyddet tagit resten..

Jaja, nu ska jag sluta med mitt halv melankoliska ego-tjaffs!

• MSW

BS: Det är väl egentligen upp till mig själv.. Och håller med om att det inte känns optimalt att vara nyopererad med en liten man ska mata och bära på.. Samtidigt som jag tycker att det vore skönt att få det avklarat så fort som möjligt! Men första steget är väl att ta kontakt med min doktor igen..

Nenne: Du kan juh åtminstone vara så intresserad att du träffar dom.. Och sen ta ställning, känns jobbet roligt, trots lägre betalt är det juh intressant!

• MSW

Nenne: Det är egentligen inte så akut.. Mer än att det vore skönt att få det gjort! (när jag väl har bestämt mig) Sen ska man ta vaccin förebyggande ett antal månader i förväg (kommer inte riktigt ihåg hur långt före) Annars är väl min egen "deadline" att få det gjort innan ett eventuellt syskon till Albin!

Junilejon: Roligt med hus, men förstår att tiden inte räcker till riktigt att gå in här då...

MrsB: Jag tycker inte heller att en gång i månaden är mycket!

Sweet: Vad skönt att dagiset känns så bra! Och att det känns roligt att jobba, men sov lite också! Annars låter det som risk att den berömda väggen kan komma allt för nära!

Nattson: Roligt att se dig här inne! Funkar vardagen?

Tinga: Skönt att se dig här med jämna mellanrum, antar att det tyder på att allt rullar på! Har du slutat amma nu?

Undrar hur det går för Zozo.. Om bebben har tittat ut än..? Fast det var inte uträknat förrän till helgen va?

Själv sitter jag och är lite nervös för morgondagen! Ska på privat ordnad föräldrargrupp, och vet inte om jag kommer passa med mammorna, och så ska man hinna iordning med bebben och sig själ, och vara ute bland folk utan maken!

• MSW

Cicci: äntligen!!

Radhuset ser jättefint ut, eller det kommer bli när ni gjort det ni vill!

Ville egentligen bara in snabbt och säga att jag blev faster till en pojke i natt!! Så nu är inte vår lilla plutt minst längre!!

Nu är det dags för föräldragruppen!

• MSW

AM: skönt att vulet gick bra!

Piggelin: spännande med amanda som står själv!

MrsB: jobbigt med trots! lagom roligt att lillebror börjar lagom till att storebror blir glad igen!

8st mammor var vi idag på föräldragruppen, och det verkar vara trevliga människor! Barnen var mellan 3 veckor (min plutt) och fem månader! roligt att se så pass många barn i så olika åldrar!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen