• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

AM - ska inte du sticka iväg och äta några du också?! Bra initiativ från svärmor med moules till lunch och foie gras som förrätt till middagen ... resten av menyn minns dock inte maken.

• Lapinette

Vi har ju Musslan här i närheten av oss. Moules frites och sen deras ostbricka...så gott men inte riktigt samma sak utan vin .

• Lapinette

Ehhhh...smakar dy?! Kanske då musslor på burk men annars kommer de inte i närheten av någon dy utan hav.

Vi har helt enkelt olika smak för jag gillar inte Syrah/Shiraz utan Pinot Noir (Bourgogne) eller Cabernet Sauvignon (Bordeaux). Fast i Frankrike pratar man inte druvor utan istället om regioner och i Portugal har de tusen olika druvor som man aldrig hört namnet på förut och de var likväl förbannat goda . Systemet ... vi köper faktiskt inte så mycket röda franska viner på bolaget men maken hittade två på sin lista som var ok som vi druckit det senaste året.
    Chateau la Tour de by nr 3083 från Bordeaux
    Chateau Mont-redon nr 2811 som kanske är mer i din smak..starkt, mycket sol och alkohol - en Chateauneuf de Pape
    På den vita sidan köper vi ganska mycket Chabliser så det är mitt favoritvin. Iblan bättre, ibland sämre och på sista tiden har vi tröttnat och gått över till Loiredalen och Sauvignon Blanc.

• Lapinette

Lite sen men mitt inlägg var till Mugglan.

Gröna musslor??!

• Lapinette

Annars är det inte så svårt att koka musslor själv hemma. Jag hade det på min tjejmiddag för ett år sedan. Chevrepizz till förrätt, vinkokta musslor och tillslut en massa ostar och kompotter.

• Lapinette

Piggelin - låter underbart och visst ska man ha fest även mitt i veckan!

• Lapinette

Ibland är det bäst att inte veta vad saker och ting kommer ifrån.

• Lapinette

Ål har jag aldrig gillat men skaldjur mums! Börjar bli hungrig fast jag åt lunch bara för någon timma sedan. Tror dock inte det blir så kulinariskt på Skavsta.

• Lapinette

Hoppas utan!!!

Trevlig helg! Ska själv ta resväskan och sticka iväg om några minuter.

• Lapinette

Sitter här med ögonen i kors, kom hem 01:00 i natt, och vad ser jag AM, stort GRATTIS!!! Vad var det jag sa man behöver inte ha samma slags symptom vid graviditeterna. Shit, själv samlar jag på symptom men vad hjälper det?!

Nej, ska in på ett möte och få lite frukost är yr i kolan.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen