• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Frejis - vilken medicin ska du spruta in?

• Lapinette

Jag fick återigen gamla hederliga gonal-f. Samma dos som vanligt då det har gett bra resultat 187,5. Inga höga doser här inte.

• Lapinette

AM - åååh vad härligt, ett majbarn! (gissa vad jag är?! )

• Lapinette

Junilejon - grattis till radhuset. Låter som ett perfekt område när man är en liten familj.

• Lapinette

Ja...undrar hur Zozo har det?!!!!?

• Lapinette

Cissi - grattis till böjen. Attans vilken tid den tog på sig men jag kan tänka mig att cykeln blir lite rubbad efter det du har gått igenom.

Många som firar bröllopsdagar - Grattis till er! Vi brukar fira våra (två än så länge) med att göra något speciellt tillsammans. Rent generellt är vi mer för upplevelser än presenter. Första året Köpenhamn med en topprestaurang och i år blev det Lux här i Stockholm. Nästa år hoppas jag på Bordeaux eller varför inte New York? Självfallet beroende på om IVF'n lyckas denna gång eller ej.

Nå väl, imorse störtdök min temperatur vilket betyder TANT! Ganska så skönt att ta den där tempen och bli förvarnad. Nu slipper jag ju gå runt och känna efter.

• Lapinette

AM - det heter FET när man tar ett embryo från frysen. Denna gång ska vi göra ÄP och ET vilket innebär en IVF. Kommer enligt min uträkning att börja med sprutorna på fredag och få ÄP i vecka 40, liksom Frejis som börjar spruta idag (har jag för mig).

• Lapinette

AM - inte lätt att hålla reda på oss IVFare. Jag har fyra kvar i frysen och hoppas självfallet på att få dit minst två till även denna omgång så vi lär kunna göra en del FET under våren om inte den här sista IVF'n lyckas.

• Lapinette

En doktor med glimten i ögat AM! Vill också ha ett knytt den 7 maj! ... avis som bara den men jag är åter igen inne på adoption. Känns så enkelt och skönt.

• Lapinette

Har du bara nederdelen fixad AM så ska det nog inte vara så svårt men håller med känns som lite fel årstid med vita kläder.

Här har tanten kommit igång som den ska och eftersom den bara drippelippade igår så blir det sprutstart på lördag istället (för fredag). Helt ok för mig men lite smygande premiär blir det då makens kollegor + fruar är hemma hos oss på middag.

Frejis - trist med Borelian. Är det ok med antibiotika och sprutor samtidigt?

Frullan - länge sen sist! Så ni har också börjat på försök nr 2. Ja, tänka sig vad man ligger efter ...

Tinga - tråden är ju till för terapi! Vem av oss här inne har inte suttit och skrivit av oss när det har kännts tungt?!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen