• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Underbarsol och lång lunch med gammal vän !

Frejis - ha så jäkla skönt på SATS, saknar den biten enormt . Din shoppingrunda låter ungefär som mina. Jag försöker verkligen hitta något men kommer hela tiden hem tomhänt. Ska göra ett nytt försök idag efter jobbet. Får ju inte träna så jag lullar runt på stan innan det känns ok att åka hem.

Telis - härligt med badrummet och att golvet fortfarande duger! Spännande med ÄD-samtal men tjejer, du och gosnosen borde väl kunna hitta några potentiella äggdonatorer. Sorry, girls jag är definitivt för gammal annars skulle jag kunna tänka mig att skänka dem som finns i frysen OM denna IVF går vägen.

• Lapinette

En till som inte har tid att tänka OM! Det är bara att köra på i alla köer som finns .

• Lapinette

gosnosen - precis så känner jag också. Jag behöver ett sistadatum. Typ den 30 juni så är det STOPP med IVFer och FET, då är det över, slut, over and done! Gå till posten - gå vidare!

Försök att hitta donator! 1 år är ingenting i denna oändliga väntan ... däremot känns 2 år som en evighet! Jag har en trådkompis på FL som fått donator just genom FL. En tjej som inboxade henne och erbjöd.

• Lapinette

Att mixa donator - absolut! Förstår till fullo och jag skulle själv tycka det var konstigt om t ex Telis kom med ett barn som ser ut som mig (om jag nu hade fått donera).

• Lapinette

Ahhh... hade ingen aning att Åsa Jinder är en av oss!

• Lapinette

Ska nog köpa den boken och gråta en skvätt.

• Lapinette

Frejis - rekommendation veckan efter ÄP är att promenera. I våras när vi gjorde vår sista IVF gick jag hem från jobbet varje dag istället för att gå till gymet. Promenera är skonsamt för kroppen. Cykla funkar men jag går dit för att inte helt tappa kontakten med vänner på SATS plus att min make annars inte kommer iväg och tränar . När jag känner att pulsen rusar så sätter jag mig ned och cyklar i "normalt" tempo. Enklare att justera och ha kontroll på en cykel än inne på ett danspass där man slits med och omöjligt (åtminstone för mig) kan ta det lugnt.

Min vandring på stan igår ledde till två kokböcker samt att jag sprang på min väninna som jag lunchade med (som jag dessförinnan inte sett sen i januari).

Så inga embryon från frysen. Tycker det är lite dumt då jag antar att det ligger ett antal embryon på klinikerna som aldrig blir använda. Själv kan jag inte tänka mig ÄD men det kanske är enkelt att säga så då jag hittills inte haft problem med att producera ägg. Förstår er som gör det men för mig blir det antingen min och makens barn eller adoption som gäller. Jag bär inte på en jättelängtan efter att få vara gravid eller att föda utan min längtan är att få bli en familj.

Frullan - vill inte skrämma dig men det finns ju t o m de som gör IVF-försök som redan har ett barn. Visst hör man många som säger ooops, jag blev visst gravid bums med andra men det finns även dem som det har tagit betydligt längre tid för. Njut av Borren och kör vidare. Du ska se att det tar sig snart!

• Lapinette

Du hann före men om någon är intresserad att läsa mer om ÄD så finns en länk här.

• Lapinette

Piggelin - har inga mått utan hackade cashewnötter, riven lime, sweetchili och så smör som jag blandar ihop till en röra och "brer" ut över laxen. In i ugn typ 20 minuter. Har numera även börjat göra en sås till den beståaende av creme fraiche, lime (lite rivet, lite pressat), sweetchili och lite salt/peppar efter smak. Är gott att ha till.

Frejis - inget säger att det inte blir en stor Frejisfamilj tillslut. Kanske en lyckad IVF och så adopterade syskon i en härlig mix? Själv känner jag just nu att det faktiskt får räcka med ett barn (har alltid tidigare velat ha två men efter denna vänta så har önskemålet drastiskt dragits ned).

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen