• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Börjar onekligen likna monolog här inne.

Borde kanske göra som Cissi och hoppa in i duschen och få lite saker gjorda. Har sovit 11 timmar i natt!!! Har en enveten liten förkylning som inte vill ge med sig så jag vaknade med huvudvärk ... men den är nu över efter en lång och härlig frukost med ägg, smothies mm. Ska nu iväg och kanske få ett par nya pjäxor (jag har nog redan sagt det men vi åker till alperna på nyår!! ) av maken och kanske blir det ett nytt vardagsrumsbord också ... är ute och letar sedan några veckor. Annars blir det en lugn helg här hos familjen Z.

• Lapinette

Inte på nyår utan över nyår ska det ju vara!!! Firar nyår nere i Frankrike och har inte den sista IVF'n funkat vilket jag borde veta någon gång i mitten av december så tänker jag ta mig fn dricka vin varje kväll, börja röka (har aldrig provat tidigare), prova dricka kaffe (vilket jag tycker smackar peck), äta en massa stark mat, kall mat och allt annat jag inte får göra nu!!! Sen tänker jag boka in mig på Nike-konventet som är i slutet av januari för att träna häcken av mig en hel helg ... och boka den där resan till Bordeaux i maj och till Kalifornien i sommar ... vad mer??!!! Jo, jag lär nog gråta en del också .

• Lapinette

BS - har ni varit på Öland en vecka! Snacka om att jag måste läsa den här tråden som en kratta för det har jag helt missat. Jag längtar också efter semester. Nu är det "bara" två veckor kvar tills vi åker till Andalusien. Ska bli så skönt och jag hoppas, hoppas på fint väder och långa promenader i bergen.

• Lapinette

Ahhhhhh Zozo har varit inne. Grattis till dottern och välkommen hem!!

• Lapinette

OT - jag har blivit ägare till ett par nya, superfina, pjäxor ! Attans vad jag ska briljera i pisten ... ser så fram emot nyår!

• Lapinette

muggles - vi åker till Serre Chevalier. Har för mig att vi diskuterade detta i restråden för ett tag sedan. Serre blir lagom för mig och maken samt att hans vänner från Rivieran har möjlighet att sticka upp några dagar ... om de kan. Mysigt också med en liten by och inget stort fult hotellkomplex som enbart är uppbyggt för skidåkning som det för det mesta är i Frankrike. Sen finns ju möjligheten att åka en dag till la Grave, något jag missade förra gången jag var där.

• Lapinette

Obs gällande rökningen skämtade jag. Kommer aldrig prova då jag tycker det luktar förjäkligt!!! Kommer heller aldrig lära mig att dricka kaffe ... men skumpa och vin lär det bli i mängder för då har jag hållt upp i 4 månader!!

nenne - hoppas det inte är kärringen som är på G. Förstår att det blir lite svårt att få ned en friggebod i väskan från New York men jag tycker du ska shoppa loss när du är där fast använd förnuftet. Köp sånt som du verkligen kommer att behöva och använda så blir det aldrig fel.

Mina pjäxor är säkert 10 år gamla. Köpte dem på då min blev stulna (inbrott i källaren) typ en vecka innan jag och kompisen skulle dra ned till alperna. Försöker komma på vilket år det var ... men har onekligen problem med minnet för när jag satt i bilen och tänkte högt (på väg hem från affären), Val Thoréns, ahhh när jag träffade Alfredo ... hmmm hade precis gjort slut med den där svartsjuka dårfinken ... när var det, efter Kjelle ... kan jag ha varit 20 år. Maken satt bredvid och undrade vad i helskotta jag funderade över. När jag köpte mina pjäxor, ska det vara så svårt att fatta??!! Nå väl, kom fram till att de omöjligt kan vara 18 år gamla så det måste ha varit innan någon annan alpresa.

På tal om detta ...intresseklubben antecknar !

• Lapinette

nenne - lite brunt säger nada. Fortsätter att hålla tummarna.

• Lapinette

Går in här för att kolla in nenne och vad ser jag. Undrar liksom Cissi om det verkligen är tanten och inte bara lite mer droppelidropp som har kommit?

• Lapinette

nenne - skit vad trist! Men jag hänger med dig på shoppingturen till IKEA . Blir för varje dag bara mer och mer inställd på ett liv utan biologiska barn och fördelarna (letar självfallet febrilt för att gaska upp mig) med det.

Här har vi varit ute på höstpromenad på Drottningholm och har nu tvättstuga samt förbereder söndagsmiddag med mamma + sambo.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen