• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Skönt med en resa under ÄP. Dock ångrar jag lite att vi åkte till Hong Kong precis vid testdag. Jag får en fruktansvärd blödning efter IVF'n och mådde verkligen skit den första helgen där vilket förstörde semestern en del. Jäkla dålig timing!

När åker ni till NY? ALLA åker dit just nu. Jag/vi (det är ju jag som planerar semestrar i vår familj) har fundering på antingen NY eller Bordeaux i maj.

• Lapinette

nenne - grattis till hus ...och du vet vad!!! Håller tummarna hårt. Vilken dag är på idag?? Tänkt dig om båda skulle slå igenom....ååååhhhhh, vad jag hoppas!!!!!

• Lapinette

Shit, dag 32!!! Nenne du skulle ju vara så helt perfekt! Nytt hus och en liten bebis på väg. Håller tummarna så de krampar tills på söndag.

nenne - vi drar den 10 oktober ! Ser så fram emot att åka iväg men vet inte riktigt hur jag ska kunna låta bli att dricka vin i Spanien??!! Det samt stark mat typ vitlök.

• Lapinette

Ha en superhärlig kväll på Mancini Liten! Jag bjöd maken dit på hans födelsedag i augusti och jag säger bara åhhhh för deras pasta med tryffel!!!

• Lapinette

Jag kom hem med två kokböcker i onsdag - Fjälbacka och så en om smoothies. Såg nämligen ett av Fjälbackas recept i en veckotidning när jag var hos frissan och istället för att sniket riva ut den sidan så köpte jag boken.

Piggelin - jag som inte heller är mycket för sådana där parties, vad är Me&I?

• Lapinette

Piggelin - förstår varför detta märke har gått mig helt förbi (me&I).

• Lapinette

nenne - håller tummarna ändå! Vore så underbart för er med hus och så en liten bebbe på väg...åhhhh så härligt det låter!

Mrs B - låter som en bra idé att använda vin som hostmedicin . Själv fick jag nöja mig med en stor härlig biff ute på restaurang igår och så ett glas kranvatten. Det funkar faktiskt ganska så bra. Har sagt att jag kommer att synda de gånger då det erbjuds riktigt, riktigt bra vin (som när vi var hos svärmor) annars kan jag lika gärna vara utan.

September - välkommen hem. Låter onekligen härligt med sol och bad. Dåligt minne som jag har, var har ni varit? *skäms*

Fick igår veta att en av min fd träningskompisar (jag tränar ju inte samma klasser längre ) ska upp till Falun om ett par veckor. Jag erkände för henne för ett par veckor sedan vad vi går igenom (eftersom jag inte skulle gå in på samma klass som henne vilket annars är självklart). Så igår när vi träffades i omklädningsrummet så erkände hon tillslut. Man är helt klart inte ensam i denna karusell.

Har ett receptblad i Word som heter BT-recept. Ska kanske ge ut en kokbok à la Fjälbacka i framtiden . Då kan vi tjejer posera i den i något vackert kök. Nå väl, jag har ett chokladrecept som har blivit superpoppis i den andra tråden (där nenne och Piggelin tjuvläser emellanåt). Här kommer den:

CHOKLADFONDANT

4 personer (men jag gör faktiskt halva satsen för 4 personer och serverar i små vita portionsformar som tål ungsvärme)
    200 g smör
    200 g mörk choklad av hög kvalitet t ex Valhrona (själv använder jag 85 % Lindt för det har vi alltid hemma)
    4 ägg
    2 dl strösocker
    2 tsk konjak
    florsocker till garnering

Sätt ugnen på 250 grader, men endast på övervärme. Smält smör och choklad i vattenbad. Vispa ägg och strösocker riktigt pösigt. Blanda ner konjak, smör och choklad. Fyll i 4 portionsformar. Ställ formarna på en kyld bakplåt och grädda i 5-8 minuter. Chokladdesserten ska få yta men fortfarande vara lös inuti. Sikta över lite florsocker och servera med lättvispad grädde. Jag brukar blanda grädden med lite hallon när jag serverar men har även serverat med en kula glass till.

Enkelt och mycket gott!

• Lapinette

Är inne och klistrar in nennes fontängorgasmkaka och hittar i dokumentet även muggles laxrecept, Viktualias fiskrecept och så lite andra recept döpta efter tjejer på den andra tråden. Det blir absolut en BT-receptbok i framtiden .

• Lapinette

Cissi - låter som ett jobbigt tangentbord. Du kan inte ha ett vanligt externt till datorn istället. Du kan ju inte spendera 30 minuter för varje inlägg här. Jag har löst tangentbord, mus och skärm som står här hemma som jag kopplar upp min bärbara dator mot när jag är hemma.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen