• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Men allvarligt - är det NÅGOT barn som farit illa av de senste 40 årens AD-droppsrekommendationer??? NÅgon som fått för mycket A-vitaminer???

• fru AM

Nenne: Nyheter kan jag inget om men jag kan lämna referat från de senaste avsnitten av Greys Anatomy och Desperate Housewifes. Och 2 1/2 män.

• fru AM

BS; Dagisfröken var så ångerfull att hon nästan grät i morse ... Jag föreslog att de regelmässigt skulle kolla Livias blöja en kvart efter mellanmlet (ingen rocket science direkt ...). Men rumpan ser inte bra ut. Ett öppet sår och röda utslag ...Får botanisera på Apoteket imorgon.

Hur gick det med Pippilottakläder? Jag köpte Åhléns söta llla pepparkaksgummedräkt i veckan och ska bara lägga upp den lite (köpte större storlek än hon behöver eftersom den ska gå att få på utanpå overall och allt)

Nenne: jag tycker du varit väldigt effektiv idag!!!

• fru AM

En liten tiger lämnad till dagis - Halloweenmaskerad idag ... De var så söta alla barnen: indianer, spöken, brandmän, en byggare Bob, några tigrar, en bat-girl. Personalen var skelett och häxor. Få se om det blir en blöjskräckis i eftermiddag ...

Trevlig fredag till alla! Vissa är lediga i dag har jag förstått. T ex maken som upptäckte igår att han var ledig i dag men ändå hade bokat in möten ...

• fru AM

Lappis - jag håller tummarna att aktiviteterna räckte till för in lill-hoppe!

Angående maskeradkläderna - jag gjorde det väldigt lätt för mig i o m att jag använde storebrors gamla tigerutstyrsel (som jag i o f s sydde själv, fast för 7 år sedan) och bara ändrade mössan lite igår så att den passade Livias lilla huvud. Och BS - det var inomhusmaskerad, tack och lov!

Fast tigerdräkten är rätt fiffig om jag får säga det själv ... Det kan ju bli vilket djur man vill beroende på vilken fuskpäls man syr i. Kanske ska jag lägga ut mönstret på bloggen i helgen ... ?

Jag och sonen har precis bakat kladdkakemuffins (recept.nu) och ätit med vaniljglass och blåbär. Mums. Och i eftermiddag kommer städaren - så vi måste fly fältet och shoppa lite - helgen hade kunnat börja jobbigare

• fru AM

PAge: Och då har jag ännu inte skrutit med när jag sydde/gjorde en ankdräkt i vuxenstorlek med näbb och simfötter och allt ...

• fru AM

Lappis: chanserna är goda om detta stämmer: "För att kunna bli befruktad, måste du ha samlag under tiden från 72 timmar innan själva ägglossningen till 24 timmar efteråt."
    Saxat fr se.babycenter.com/preconception/activelytrying/ovulation/

Om det är tisdagsomgången som lyckas så blir det en tjej! Om det är imorse-humpandet så blir det en kille! (fast den teorin stod ju inte på den sajten) Jättespännande!

• fru AM

MrsB - jag tror det är 4 "armar" och 4 "ben". Om man ser till vinklingen på dem.
    images.google.se/images&ie=UTF-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi

Eller kalla dem "bermar"

• fru AM

äsch den länken funkade inte. googla på spindlar och klicka på "bilder" däruppe ...

• fru AM

MAskeradkläder: Fast ankdräkten tog minst en vecka på heltid att sy och materialet kostade 3000:-. Det var i jobbsammanhang, ska jag tillägga. Springer inte runt utklädd till anka så ofta ...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen