Ännu en tur med barnkarusellen
Nenne - nej det har inte ngt att göra med att jag blev gravid fort - jag tycker bara inte att vara gravid är ngt speciellt - att få barn däremot DET är speciellt! jag har aldrig velat vara gravid, förstår inte glädjen i att inte känna igen sin kropp o så alla krämpor och alla nya kläder som måste köpas osv. magen är ivägen, man är mer sårbar och har svårt att hitta bekväma ställningar, foglossning som får en att gråta om man glömmer av det, myrkrypnignar i benen varje natt så att man inte kan sova, illamående på mornarna, känslosam, huvudvärk, trötthet, svårt att andas o kraftig halsbränna om bebis liger högt o ständigt kissnödig om bebis ligger lågt osv osv.
Jag ser faktiskt inget positivt i det men självklart förstår jag att det måste ta tiden det tar för en bebis att utvecklas men kunde man få biobarn utan grav hade jag hoppat på det direkt!
jag har väninnor som älskar att vara gravida då de får så mkt uppmärksamhet från folk och att deras män behandlar de som princessor - den anledningen tycker jag känns konstig faktiskt. jag tycker nog att jag har det lika bra gravid som ogravid men visst är det bra för dem som inte känner sig uppmärksammade annars att få känan så under en grav för en grav är mkt påfrestande för kropp o humör om det vill sig så.