• Aurelia

    rödbetor!! eller lägger du också träningskläderna i soptunnan?

    Förut fanns det några riktigt roliga trådar på BT som handlade om s.k. rödbetor (mins ej varför de kallades så....). En rödbeta är en person som gör virriga, tankspridda saker eller är "trögstänkt" på ett eller annat roligt sätt! Det var både folk som berättade om saker de själva gjort, som deras bättre/sämre hälft gjort och som någon annan de kände gjort etc. Bring on the stories, det var så himla kul att läsa!!

  • Svar på tråden rödbetor!! eller lägger du också träningskläderna i soptunnan?
  • Brud 080823

    Tagit ut pengar i bankomaten..utan att ta pengarna. Den lyckliga som kom efter mig blev 100kr rikare.

  • kuliJuli

    Jag kravlade mig sömndrucken ombord på ett tåg med avgångstid kl 06.20, startade laptopen, satte i hörlurar, och drog igång en maffig rammsteinkonsert som jag laddat hem kvällen innan - på hög volym för jag behövde vakna! Ljudkvaliten var lite kass så jag förbannade mina taskiga hörlurar och drog upp volymen några snäpp till.

    Efter några minuter vände sig en äldre herre i sätet framför mig om och bad mig sänka lite. Okej tyckte jag lite irriterat, det var ju lite glest på folk och alla försökte väl sova lite så jag tänkte att det kanske hördes genom lurarna då det var så tyst i övrigt i vagnen.

    Efter några minuter till knackade en kille som satt bakom mig på min axel. Jag tog av mig hörlurarna och vände mig om med sur min och fräste ett "vad är det nu då" (rätt så iriterad över att bli störd än en gång)...

    ...och hör genast att hela tågvagnen skrålar av min musik

    Jag hade satt i hörlurarna i mikrofonuttaget. Värre rödbetsfärg har mitt ansikte aldrig haft

  • misstrixie
    kuliJuli skrev 2008-08-13 13:41:25 följande:
    Jag kravlade mig sömndrucken ombord på ett tåg med avgångstid kl 06.20, startade laptopen, satte i hörlurar, och drog igång en maffig rammsteinkonsert som jag laddat hem kvällen innan - på hög volym för jag behövde vakna! Ljudkvaliten var lite kass så jag förbannade mina taskiga hörlurar och drog upp volymen några snäpp till. Efter några minuter vände sig en äldre herre i sätet framför mig om och bad mig sänka lite. Okej tyckte jag lite irriterat, det var ju lite glest på folk och alla försökte väl sova lite så jag tänkte att det kanske hördes genom lurarna då det var så tyst i övrigt i vagnen. Efter några minuter till knackade en kille som satt bakom mig på min axel. Jag tog av mig hörlurarna och vände mig om med sur min och fräste ett "vad är det nu då" (rätt så iriterad över att bli störd än en gång)......och hör genast att hela tågvagnen skrålar av min musik Jag hade satt i hörlurarna i mikrofonuttaget. Värre rödbetsfärg har mitt ansikte aldrig haft
    Det där är EXAKT en sån sak jag hade kunnat göra!

    Förra veckan sprang jag runt på jobbet och letade som en galning efter en mapp jag behövde och kunde inte hitta den någonstans. Vid lunch råkade någon hitta den - i kylskåpet, prydligt lagd på en hylla med min lunchlåda ovanpå...
  • kuliJuli

    misstrixie: Haha, kom just på att min käre sambo har en förmåga att ställa in tomma (urdruckna) glas i kylskåpet titt som tätt Vad de ska där att göra vet inte han heller

  • Zozo

    Jag ringde hem en natt och skällde ut papa för att han inte var pa plats och hämtade mig efter en fest som han lovat och när han sedan lät som han inte fattade blev jag bara argare.. tills jag förstod att jag lagt om tva siffror i telefonnummret vilket innebär att det var en av mina killkompisars stackars pappa jag skällde ut kl 3 pa morgonen... Undrar om de bytte telefonnr sedan...

    Jag gick i min egen lilla värld när jag just flyttat till Luxemburg och fnissade över att invanarna da hette Luxemburgare. Sa gick det upp ett ljus - "Aha sa hamburgare kommer fran Hamburg da!" Som tur var sa var det bara en tanke... inte nagon visdom jag glatt delade med mig av..

    Hemma hos mina föräldrar var det kanske inte sa konstigt att disken hamnade i ugnen och handväskan i kylen ibland för mamma hade de mest underliga ställen att förvara saker - spriten stod i bastun, i det icke fungerande torkskapet fanns saft och inlagd gurka, i biblioteket fanns ett flygplan i naturlig storlek etc etc Sa när nagon inbjuden kompis hörde mig beordras att hämta rödbetorna i torkskapet eller coca colan/whiskyn i bastun sa blev de i regel nagot förbryllade...

  • PennyJenny
    Zozo skrev 2008-08-14 16:43:12 följande:
    Luxemburgare. Sa gick det upp ett ljus - "Aha sa hamburgare kommer fran Hamburg da!" Som tur var sa var det bara en tanke... inte nagon visdom jag glatt delade med mig av..
    Fast hamburgares namn kommer ju från Hamburger biff, något som invandrare från Hamburg tog med sig till usa.
  • lillP

    Så rolig tråd! Får en verkligen på gott humör att läsa alla tokigheter Själv har jag aldrig gjort nåt sånt... eller har jag förträngt dem? Kanske var så det var

  • harthurs

    Pa vag hem en natt stannade jag och min kompis vid ett gatukok for att ata lite nattamat. De tog inte kort sa jag gick till en bankomat i narheten. Jag tog ut 300 men till min forvaning spottar maskinen ut 3000!!! Jag bara skriker till min kompis: "Kolla, det ar na fel pa maskinen, den ger mig mer pengar!!!" Oooooh.. tog ett tag innan jag fattade att jag knappat in en nolla for mycket... Trist men sant!

  • Zozo

    PennyJenny.. ehm, ja ibland är man intelligent utan att veta om det... Jag var ju övertygad om att ordet härstammade ur det engelska ordet "ham".. men se, min uppenbarelse visade sig inte vara sa tokig...


    PennyJenny skrev 2008-08-14 20:22:26 följande:
    Fast hamburgares namn kommer ju från Hamburger biff, något som invandrare från Hamburg tog med sig till usa.
  • Caaia

    Åååh, vad jag skrattar åt alla knasigheter...

    Det här är helt klart en tråd för mig - lyckas alltid göra mer eller mindre knasiga saker, eller göra bort mig på andra sätt. Halka/snubbla/ramla, till exempel. Eller komma på mig själv på väg ut genom ytterdörren att oj, jag har viss glömt att ta på mig klänningen. För att inte tala om den gången jag försökte ta mig in i fel lägenhet... Listan kan göras lång. Priset tas nog ändå av den gången jag gjorde min värsta vurpa hittills...

    Jag hade precis kommit tillbaka upp till Umeå där jag pluggade efter jullov söderöver, och det var ett töväder utan like. Mina sköna vinterstövlar blev dyngsura, och det formligen plaskade om fötterna hela dagen i skolan. Väl hemma skulle jag gå och handla, men eftersom det var så blött tog jag gummistövlar på mig. Det skulle jag inte gjort. När jag kom ut från affärn hade det frusit på igen, och var glashalt. Självklart halkar jag, en typisk bananskalsvurpa, precis utanför. Matkassarna bara flyger, och jag garvar, van som jag är vid dylika situationer. Bakom mig kommer en kille sm inte riktigt hinner stanna, utan stoppsladdshalkar in i mig, och liksomm flyger över. Sen låg vi där i en hög med matvarorna spridda runt oss. Han vart högröd och jättegeneread, jag bara skattade åt eländet, tog mina varor och traskade hem. Dock något mer försiktig med vart jag satte ner fötterna...

Svar på tråden rödbetor!! eller lägger du också träningskläderna i soptunnan?