Inlägg från: Godisråttan |Visa alla inlägg
  • Godisråttan

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Ninnispinnis skrev 2008-11-11 14:32:34 följande:
    Har nog BIM om ca en vecka tror jag... Har fortfarande en konstig känsla i magen. Det värker inte direkt längre, mer molar och spänner. Har dessutom mått lite illa och blivit yr vid ett par tillfällen (tex nu...). Vägrar dock tro att det är något, testar nästa helg om inte indianerna har kommit!Som min man sa: Tills motsatsen är bevisad så är det en fis på tvären
    Åhh då har vi sammma datum allihopa Skulle vara kul att veta exakt vilket datum ni hade mens och beräknad ÄL så man vet att man räknat rätt.....
  • Godisråttan
    Ninnispinnis skrev 2008-11-11 20:01:16 följande:
    Mens 21 okt, sen vet jag inte om jag har 32 dagars cykel som sist, eller om den bara var sen då. Så ÄL borde varit någon gång mellan 4-8 nov, och BIM borde vara 18-22 nånting....Det kan ju dock vara väldigt individuellt när ÄL inträffar...
    Aha då är nu någon dag efter mig. Mens runt 17/10 och ÄL 1/11 så BIM 16/11. Har jag räknat rätt?
  • Godisråttan

lanovia 08 skrev 2008-11-12 07:57:27 följande:

Jag hade mens 22/10 ÄL någon gång mellan 4/11 och 9/11. Nästa mens beräknar jag någon gång nästa vecka typ 17-20. Godisråttan verkar som du räknat mer eller mindre rätt. Exakt vilken dag du har ÄL är ju svårt för oss att svara på, men ca 14 dagar innan nästa mens tror jag är det man räknar med.
    Japp jag har haft ÄL 1/11, testade med både ACo och CB Bra för er som vill hitta ÄL-datum, hade alltså mens 17e och ÄL 1e. Nu är det bara att vänta
  • Godisråttan

Testade negativt imorse.. Men jag testar igen efter helgen in case of

• Godisråttan

Nä tyckte det lät lite Buuuuu!

• Godisråttan
    Ore skrev 2008-11-13 15:26:34 följande:
    Tja, om man har 1/4 chans varje gång ska man ju statistiskt sett vinna var fjärde gång... Inte så illa, men det rimmar litet illa med verkligheten, där statistiken är att det tar i snitt 5-7 månader för att bli gravid... Men 17 vad irriterad jag kan bli när man tänker på alla fall där man hört om folk som blir gravida av misstag... Tycker man hör/läser om det, eller ser på filmer. Det ger ju en falsk illusion om att det är LÄTT att bli gravid. Vilket det ju helt uppenbarligen inte är...
    Jo fast det kan ju bli nitlott vid varje gång...Inte vinst varje gång direkt! Jaja ingen idé att deppa ihop!
  • Godisråttan
    Ore skrev 2008-11-13 16:08:24 följande:
    Jo, men statistiken är ganska jämn ändå... T.ex. är sannolikheten, med dessa odds, ca knappt 18% att du _inte_ är gravid inom ett halvår, dvs det är statistiskt sett 82 % chans att du är gravid inom ett halvår. Det är, med samma 25 % vid varje ÄL, ca 3 % sannolikhet att du inte är gravid inom ett år (dvs 3 % 12 nitlotter i rad), alltså 97 % sannolikhet för det motsatta... Sedan kan det ju ändå ta längre tid, men då har man nog av någon anledning något som försvårar graviditet, alltså gäller då inte 25 %-oddset...
    Du var mig en rackare på statistik!
    Jag ger inte upp hoppet(vore väl lite tokigt efter 3 månader!!!)hehe!Kommer testa igen efter helgen och om det blir negativt igen så är det bara att fortsätta att försöka! Det positiva är väl att jag hittat min ÄL och har regelbunden mens nu.

Visst vore det väl härligt om vi alla skulle vara gravida till jul!
  • Godisråttan

Då har vi två chanser! November och decembers ÄL!

• Godisråttan
    Hvidbrud skrev 2008-11-14 11:10:23 följande:
    Om vi inte har turen med oss denna gången... Känner mig lite svullen och varm... Men tålamod tålamod!
    Jag är superduper svullen! Men befarar att det är mensen som ska komma...Ont i brösten också...
  • Godisråttan
    Ankan80 skrev 2008-11-14 11:13:14 följande:
    Hade varit en trevlig julklapp att dela ut
    Ja verkligen!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3